تیم ملی ووشو نائب قهرمان جهان شد

تیم ملی ووشو نائب قهرمان جهان شد
تیم ملی ووشو ایران در روز پایانی رقابتهای قهرمانی جهان موفق به کسب 4 مدال طلای دیگر شد تا با 9 مدال عنوان نایب قهرمانی دوره قبل خود را تکرار کند. این موفقیت در حالی رقم خورد که بانوان ووشوکار ایرانی نیز موفق شده بودند سه مدال طلا را برای تیم ملی کسب کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک  ، پرونده این دوره از رقابتهای قهرمانی جهان که از روز جمعه در مالزی آغاز شده بود امروز سه شنبه با قهرمانی چین و نایب قهرمانی تیم ملی کشورمان در کوالالامپور بسته شد. چینی ها با 17 طلا و یک نقره عنوان نخست را کسب کردند و مالزی هم با چهار طلا، شش نقره و سه برنز سوم شد.
 
این برای اولین با در تاریخ رقابتهای قهرمانی جهان است که تیم ایران در یک دوره موفق به کسب هفت مدال طلا می شود. تیم ملی ایران در روز پایانی شانس کسب چهار مدال طلا داشت که با درخشش ملی‌پوشان موفق به کسب هر چهار نشان زرین شد.
 
رقابتهای فینال بخش ساندای مردان صبح امروز سه شنبه برگزار شد که در وزن 65 کیلوگرم محسن محمد سیفی که دور نخست استراحت داشت پس از برتری مقابل ووشوکارانی از ازبکستان، افغانستان و غیبت "ساواش بکار" از ترکیه راهی بازی نهایی شده بود، در این مرحله نیز رقیب ویتنامی خود را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
 
امیر فضلی هم در وزن 80 کیلوگرم با برتری در دو راند متوالی مقابل حریف روسی خود در بازی نهایی به نشان طلا دست یافت. وی پیش از این ووشوکارانی از رومانی، ازبکستان و "عبدالامیر سید" دارنده مدال نقره جهان از  مصر را شکست داده بود.
 
در وزن 85 کیلوگرم نیز حمیدرضا قلی‌پور در مبارزه نهایی ووشوکار روسی را از پیش رو برداشت و طلا گرفت. وی در مرحله نیمه نهایی "دیمیترو" نایب قهرمان جهان از اوکراین را  شکست داده بود و نمایندگان استرالیا و مالزی را در مراحل مقدماتی از پیش رو برداشته بود.
 

 
ضمن اینکه تیم "دوئلین" تالو نیز با اجرای یک نمایش عالی موفق به کسب امتیاز 9/98 و مدال طلا شد. فیلیپین، کره جنوبی و ویتنام هم عناوین بعدی را در این بخش کسب کردند. تیم دوئلین ووشو بانوان هم بعد از اوکراین، ماکائو و هنگ کنگ در جای چهارم ایستاد.
 
روز دوشنبه هم الهه و شهربانو منصوریان و مریم هاشمی سه مدال طلا کسب کردند و سه مدال برنز نیز توسط فرشاد عربی (دو مدال) و هانیه رجبی کسب کردند.

 

۱۴ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.