در راستای اصلاح قوانین؛فدراسیون جهانی شمشیربازی با 4 پیشنهاد ایران موافقت کرد

در راستای اصلاح قوانین؛فدراسیون جهانی شمشیربازی با 4 پیشنهاد ایران موافقت کرد
فدراسیون شمشیربازی در راستای اصلاح قوانین فعلی این رشته در سطح جهانی، 6 پیشنهاد را به صورت رسمی به مسئولان فدراسیون بین المللی ارائه کرده بود که از این بین با 4 پیشنهاد ارائه شده موافقت شده است. البته بررسی دو پیشنهاد دیگر به مجمع آتی فدراسیون جهانی موکول شده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، کشورهای معدودی در سطح جهان و در راستای اصلاح قوانین فعلی شمشیربازی پیشقدم شده اند. ایران یکی از کشورهای فعال در این زمینه است که در کنار کشورهایی مانند  آلمان، انگلستان، آمریکا و روسیه تاکنون 6 پیشنهاد خود را به صورت رسمی به فدراسیون جهانی ارائه کرده است.

هر 6 پیشنهاد فدراسیون شمشیربازی توسط عباسعلی فاریابی به فدراسیون بین المللی ارائه شده بود که از مجموع آنها با چهار پیشنهاد موافقت شده  اما پرونده دو پیشنهاد دیگر جهت بررسی و نتیجه گیری نهایی به مجمع سالیانه فدراسیون شمشیربازی ارجاع داده شده است.

این مجمع به مناسب یکصدمین سال تاسیس فدراسیون بین المللی شمشیربازی حدود یک ماه دیگر به میزبانی فرانسه برگزار خواهد شد و طی آن در مورد پیشنهادات ایران رای گیری خواهد شد.

فاریابی که عضو کمیته فنی فدراسیون شمشیربازی آسیا و غرب آسیاست، در مورد پیشنهادات ارائه شده به فدراسیون جهانی توضیح داد و گفت: از مجموع پیشنهاداتی که در جهت اصلاح قوانین به فدراسیون جهانی ارائه شد، اعضای هیات رئیسه و کمیته های داوران، قوانین، مربیان و توسعه و گسترش و تجهیزات با چهار پیشنهاد به صورت صد در صد موافقت کرده اند.

وی تاکید کرد: سه پیشنهاد تائید شده در رابطه با قوانین داوری مسابقات است و یکی از پیشنهادات مصوب هم مربوط به قوانین اجرایی مسابقات می شود که اهمیت بسیار زیادی هم خواهد داشت. بر این اساس نیاز به تغییر و تحولات اساسی در نرم افزارهای نحوه برگزاری مسابقات خواهد شد.
عضو ایرانی کمیته فنی فدراسیون شمشیربازی آسیا تاکید کرد که به دنبال موافقت با چهار پیشنهاد ایران، اجرای آنها از ابتدای سال 2014 در دستور کار قرار می گیرد.

دو پیشنهاد دیگر ایران که قرار است در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی شمشیربازی مورد رای گیری قرار بگیرند مربوط به نحوه برگزاری مسابقات قاره ای و همچنین چگونگی محاسبه رنکینگ جهانی می شود.

فاریابی در این زمینه اینگونه توضیح داد: در حال حاضر مسابقات قاره ای بر اساس مقررات جام جهانی برگزار می شود اما پیشنهاد من این است که این رقابت ها طبق مقررات مسابقات قهرمانی جهان برگزار شود. پیشنهاد دیگر هم مربوط به رنکینگ جهانی می شود. بر این اساس در مورد چگونگی محسابه امتیازات مسابقاتی که تاثیرگذار در رنکینگ جهانی است، ارائه پیشنهاداتی را مطرح کرده ام.

۴ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.