در نشست ارائه برنامه گوانجگو مسئولان کاراته با دبیر کل عنوان شد؛افشارزاده:کاراته قدر توانمندیهای خود را بداند/شامحمدی:قبول داریم کمی از انسجام گذشته خارج شدیم

در  نشست ارائه برنامه گوانجگو مسئولان کاراته با دبیر کل عنوان شد؛افشارزاده:کاراته قدر توانمندیهای خود را بداند/شامحمدی:قبول داریم کمی از انسجام گذشته خارج شدیم
کاراته با نتایجی که در بوسان و دوحه گرفت نشان داد از پتانسیل بالایی برخوردار است اما یکسری مسائل که خود اهالی کاراته بهتر در جریانند باعث شده تا این رشته کمی از مسیر اصلی خود خارج شود.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای جلسه روز گذشته دبیر کل کمیته ملی المپیک،اعضای کمیته علمی و مسئولان فدراسیون کاراته مبنی بر ارائه برنامه  فدراسیون کاراته برای حضور قدرتمنوانه در بازیهای آسیایی گوانگجو بهرام افشارزاده اظهار داشت:کاراته در بازیهای بوسان و دوحه نشان داد از پتانسیل بالایی برخوردار است و جزو فدراسیون های موفق بود بطوریکه هر 5  نماینده آنها مدال گرفتند اما برخی مسائل که خود اهالی این رشته بهتر می دانند باعث شده تا این رشته چند مدتی از مسیر اصلی خود خارج شود.
وی ادامه داد:تعجب می کنم که چرا جامعه کاراته که به توانمندی رشته خود برای کسب مدال واقفند دست به دست هم نمی دهند تا با همدلی و همگرایی موفقیت های گذشته را در عرصه ورزش کشور ادامه دهند.
 کمیته ملی المپیک حامی فدراسیون های برنامه محور و منظم است و احساس من اینست که کاراته اگر بخواهد می تواند با همدلی و انسجام بیشتر به دوران درخشان گذشته خود باز گردد ؛ امیدوارم آهی و همکارانش در فدراسیون بتوانند این اتحاد را به کاراته بازگردانند تا شاهد استمرار موفقیت های این رشته در عرصه آسیایی و جهانی باشیم .
افشارزاده خاطر نشان کرد:نه فقط انتظار سازمان یا کمیته بلکه انتظار ملت ایران این است تا کاراته کاران بتوانند در مسابقات مختلف برون مرزی برای کشورمان افتخار آفرینی کنند. ما هم با برگزاری چنین جلساتی جهت ارائه برنامه قصد داریم تا به امور شکل و سرعت بدهیم و الا هدفمان این نیست که بخواهیم دخالتی در کار های فنی و امور داخلی فدراسیون داشته باشیم بلکه هدف ما بررسی نقاط قوت و ضعف یک برنامه است تا بتواینم با توجه به عملکرد تیمها بهتر آسیب شناسی کنیم و سپس در جهت برطرف کردن آنها پرداخته و به کمک فدراسیونها بیاییم .
سپس عشرت شامحمدی نائب رئیس بانوان فدراسیون کاراته تصریح کرد:در حال حاضر تیم ملی مردان ما با آمادگی کاملی راهی رقابتهای برون مرزی می شوند و تا کنون فدراسیون به رغم کمبودهای مالی که دارد  چیزی کم نگذاشته است. در بخش بانوان هم اگر محدویت قوانین مسابقات آسیایی و جهانی اجازه می داد آنها هم می توانستند برای ایران عزیز افتخار آفرینی کنند ؛ در واقع کاراته کاران زن کشورمان از نظر فنی چیزی کمتر از آقایان ندارند و در عمل ثابت کردند همپای مردان مدال می گیرند و امیدوارم روزی با حمایت کمیته ملی المپیک و پیگیری های مسئولین فدراسیون این مشکل برطرف شود.
شامحمدی در پایان تصریح کرد:قبول داریم که جامعه کاراته طی این چند مدت کمی انسجام گذشته خود را از دست داده ولی بدون شک بار دیگر تمامی اهالی این رشته گرد هم می آیند تا شاهد درخشش کاراته کاران در عرصه بین المللی باشیم و جا دارد اینجا از حمایتهای دلگرم کننده مسئولین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک بخصوص آقای علی آبادی و افشار زاده از این رشته مدال آور تقدیر و تشکر کنم.

در پایان علیرض سلیمانی سرمربی تیم ملی کاراته بزرگسالان ضمن اشاره به اخلاق محوری در تیم ملی کاراته تصریح کرد:هدف ما توجه به پشتوانه سازی ، ارزش سالاری و اخلاق محوری است و می دانیم که ممکن است بخاطر آن تاوان هم بدهیم ولی پس از یکی دو سال شاهد حضور چهره های جوان و با اخلاق و منظبط در اردو خواهیم بود .
وی ادامه داد:ما سرمایه گذاری خوبی در این زمینه کردیم تا از این پس دیگر بازیکن ویترینی با حاشیه امنیت نداشته باشیم و همین امر باعث تا از سوی بسیاری از مسئولین هیات استانها و بازیکنان جوان و با انگیزه مورد حمایت قرار گیریم و برای بازیهای گواگجو هم با حداکثر توان خود را آماده کرده و امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم در این زمینه جواب اعتماد و حمایتهای اینچنینی مسئولین و مردم را بدهیم .

 

۱۹ شهریور ۱۳۸۸ ۱۶:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.