نشست دست اندرکاران فدراسیون ووشو با کمیته ملی المپیک؛افشارزاده:به موفقیت ووشو در گوانگجو بسیار امیدوارم/علی نژاد: تمامی برنامه های فدراسیون برای موفقیت در بازیهای آسیایی ترسیم شده

نشست دست اندرکاران فدراسیون ووشو با کمیته ملی المپیک؛افشارزاده:به موفقیت ووشو در گوانگجو بسیار امیدوارم/علی نژاد: تمامی برنامه های فدراسیون برای موفقیت در بازیهای آسیایی ترسیم شده
مسئولین و کادر فنی فدراسیون ووشو روز گذشته در دیدار با دبیر کل کمیته ملی المپیک و اعضای کمیته علمی برنامه های آماده سازی خود برای حضوری قدرتمند در بازیهای آسیایی گوانگ جو را ارائه دادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ادامه نشست کمیته ملی المپیک با فدراسیونهای اعزامی به بازیهای آسیایی گوانگجو دست اندرکاران فدراسیون ووشو با حضور در کمیته ملی المپیک برنامه های آماده سازی خود را برای حضور در این دوره از بازیها به دبیر کل کمیته ملی المپیک ارائه دادند.
در این نشست که با حضور بهرام افشارزاده دبیر کل، دکتر سلامی و سررشته اعضای کمیته علمی، علی نژاد رئیس فدراسوین ووشو، ملکی مدیر تیم های ملی و اوجاقی مدیر فنی تیم های ووشو برگزار شد افشارزاده با اشاره به موفقیت های اخیر ووشو اظهار داشت: فدراسیون ووشو از جمله فدراسیونهای برنامه محور و هدفمندی است که با ایجاد همدلی لازم در مجموعه خود توانسته به امور جاری خود شکل و نظم مناسبی بدهد. به عبارت بهتر فدراسیون ووشو زمینه اصلی موفقیت را که همان نظم و برنامه است مهیا کرده و حال باید با کار و زحمت نتایج مثبت و قابل پیش بینی را بدست آورد.
وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک به موفقیت این رشته در بازیهای داخل سالن ویتنام و مهمتر از آن بازیهای آسیایی 2010 گوانگ جو امیدوار است و در این راه نیز تا حد امکان حمایت و پشتیبانی لازم را بعمل خواهد آورد. امسال در بودجه ووشو و اکثر رشته هایی که مشخص است در حال انجام کار و فعالیت هستند تجدید نظر شده و علیرغم محدودیت های موجودمان افزایش ملموسی در آن ایجاد کرده ایم.
افشارزاده در پایان گفت: کمیته ملی المپیک بعنوان متولی کاروانهای اعزامی به تمامی بازیها خود را نسبت به خواسته به حق مردم مسئول می داند و سخت در تلاش است تا بتواند خواسته های آنان را برآورده سازد.دکتر سعید لو رئیس جدید سازمان تربیت بدنی هم نگاه ویژه ای به ورزش و تحول در آن دارند که مطمئنا با نگرشی که به کار سیستماتیک و همراه با خرد جمعی دارند موفق خواهند بود. امیدوارم همگرایی و رابطه سازمان و کمیته روز به روز بهتر و بیشتر شود تا در نهایت ورزش کشورمان به نتایجی درخشان دست یابد. در این راه کمیته ملی المپیک  نظارت ویژه ای روی اردوهای آماده سازی و برنامه های تدارکاتی فدراسیونها خواهد داشت و سعی خواهد کرد تا به هر نحو ممکن راه را برای پیاده سازی کامل برنامه های تنظیمی هموار سازد.
بعد از صحبت های افشارزاده ، علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو ضمن اظهار تشکر از حمایت های کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی اظهار داشت: از روزی که مسئولیت فدراسیون ووشو به عهده من گذاشته شد تمام نگاهم را معطوف بازیهای آسیایی گوانگ جو کردم و دراین بین نیز تمامی هدف گذاریهای کوتاه و بلند مدتمان برای موفقیت در این دوره از بازیها تنظیم شد. بدین معنی که ما تمامی تورنمنت ها و مسابقات آسیایی و جهانی خود را نیز پلی تعریف کردیم برای موفقیت در گوانگ جو.
وی ادامه داد: شکی نیست که بازیهای آسیایی و المپیک میادینی هستند که حاصل 4 سال زحمت سیستم و مجموعه ورزش هر کشور را نمایان می سازند و رنکینگی که کشورها در آن قرار می گیرند از بعد ملی و اجتماعی بسیار مهم و ارزشمند است. حال با توجه به اینکه بازیهای آسیایی با توجه به امکانات موجود و بسیاری از معادلات برای ایران و اکثر کشورهای آسیایی از درجه اهمیت خیلی بالایی برخوردار است تصمیم گرفتیم تا بتوانیم تا حد امکان در تغییر این رتبه،مقام و رنکینگ کاروان تاثیر گذار باشیم و مطمئنم که با توکل به خدا و حمایت مجموعه ورزش و فعالیت شبانه روزی به این مهم دست خواهیم یافت.
علی نژاد یادآور شد: طی یکی دو سال اخیر کارهای ارزشمندی صورت گرفته  بخصوص در زمینه پشتوانه سازی و استعداد یابی که موفقیت نوجوانان و جوانان کشورمان در رقابتهای آسیایی و جهانی بهترین گواه بر این ادعاست. اما با این حال و علیرغم تمامی نتایج بدست آمده اعتقاد دارم که ووشوی ایران هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته و با پتانسیل موجود باید به شمت مکان ایده آل حرکت نماییم.
وی در پایان گفت: دست اندرکاران فدراسیون و کادر فنی که در جریان ریز فعالیت های صورت گرفته هستند اعتقاد دارند که در گوانگجو نتایج درخشانی بدست خواهیم آورد که برای رسیدن به آن نیز 3 هدف و برنامه را به دقت پیگری نموده و می کنیم. ابتدا بررسی اوزانی که امکان مدال آوری بیشتری برایمان دارد و پرورش داشته هایمان برای حضور در این اوزان؛ سپس برپایی لیگی پویا و اثربخش که مطمئنا چشمه جوشانی است برای شناسایی نخبه ها و تحرک در کل جامعه ووشو و در پایان رایزنی و استفاده از ارتباطاتی است که ایجاد کرده ایم تا با استفاده از آن بتوانیمشانس مدال آوری خود را افزایش دهیم. در این بین نیز اردوهای آماده سازی در کلیه رده های سنی بصورت منظم در حال برگزای است و بهترین مربیان خارجی و داخلی نیز در حال سرویس دهی به اردونشینان هستند.
در پایان نیز اوجاقی قهرمان جهان و مدیر فنی تیمهای ملی برنامه های آماده سازی تیم اعزامی به گوانگ جو را برای حاضرین گزارش داد و مقرر شد تا طی نشستی ویژه با اعضای کمیته علمی، برنامه های ووشو را در غالب جدول و نمودارهای سنجشی این کمیته نیز تنظیم نمایند.
دبیر کل کمیته ملی المپیک با بررسی برنامه های ووشو حمایت خود را از این برنامه اعلام داشت و در زمینه جذب مربیان طراز اول، امکانات تمرینی، سالن برای برپایی اردو و انجام تست های آمادگی جسمانی، خدمات پزشکی، فرهنگی و علمی قول مساعدت و همکاری ویژه داد.

 


۱۹ شهریور ۱۳۸۸ ۱۶:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.