کریمی: تیم را با سه تفکر اصلی به شیاپچانگ می فرستیم

کریمی: تیم را با سه تفکر اصلی به شیاپچانگ می فرستیم
سرمربی تیم ملی گفت:‌با توجه به شرایط و نحوی برگزاری مسابقات هنرهای رزمی،‌ تیم را در قالب 3 گروه راهی شیاپچانگ مسابقات خواهیم کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی تکواندو اعزامی به دومین دوره بازی کامبت گیمز با بیان این مطلب افزود:

اردوی آماده سازی شش تکواندوکار اعزامی به رقابتهای کامبت گیمز، با درنظر گرفتن تمرینات تخصصی و فشرده، از 26 مرداد ماه در خانه تکواندو آغاز شد که با توجه به نحوی برگزاری متفاوت این رقابتها و به صورت تیمی، نوع پیگیری تمرینات آماده سازی نیز با مراحل گذشته اردو تفاوت داشت.

وی افزود: تیم ملی تکواندو کشورمان به منظور حضور در این دوره از مسابقات 29 مهرماه راهی روسیه خواهد شد که باتوجه به زمان باقی مانده تا اعزام تیم به سنپطرزبورگ، در روزهای آخرین اردو، تمرینات تخصصی و سرعتی تکواندوکاران برگزار می شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره نحوی برگزاری این دوره از رقابتهای کامبت گیمز بیان کرد:‌ دیدارهای تکواندو دومین دوره بازی های هنرهای رزمی به صورت تیمی و در دو تایم 5 دقیقه ای و با درنظر گرفتن مجموع وزن 432 کیلوگرم برای تکواندوکاران هر تیم شرکت کننده، برگزار می شود. این دوره از مسابقات در 5 دقیقه نخست هر هوگوپوش به صورت انفرادی با رقیب خود به رقابت خواهد پرداخت و تایم دوم که به صورت تیمی برگزار می شود، با صلاحدید کادرفنی هر تکواندوکار وارد شیاپچانگ مبارزه شده و باید حداقل زمانی برابر با 20 ثانیه در داخل شیاپچانگ حضور داشته باشد که با اجرای حداقل 3 تکنیک،‌ سرمربی تیم امکان تعویض بازیکن را خواهد داشت و تایم حضور تکواندوکار در 5 دقیقه دوم در داخل زمین آزاد است.

کریمی بیان کرد: ‌باتوجه به اینکه تمامی تکواندوکاران اعزامی به این دوره از رقابتها توانایی اجرای بازی تهاجمی و تدافعی را دارند و با در نظر گرفتن نحوی برگزاری مسابقات و صلاحدید کادرفنی و قابلیت شاخص نفرات در نوع مبارزه، تیم اعزامی به این دوره از رقابتها به سه گروه تقسیم شد، گروه نخست که متشکل از فرزاد عبدالهی و کوروش رجلی خواهد بود با هدف کسب امتیاز راهی شیاپچانگ خواهند شد،‌ بهنام اسبقی و علیرضا نصر آزادانی با هدف حفظ و نگهداری امتیاز بازی و در قالب گروه دوم و مسعود حجی زواره و محمد کاظمی نیز با توجه به برخورداری از قابلیت کسب امتیاز و نگهداری بازی و در قالب گروه سوم در این دوره از رقابتها حضور خواهند داشت.

وی درباره آنالیز تکواندوکاران اعزامی تیم خود به این دوره از مسابقات بیان کرد: محمد کاظمی به عنوان تکواندوکار سبک وزن تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات حضور خواهد داشت،‌حضور در اردوی قهرمانی جهان و استعداد، سن پایین، وزن کم و برخورداری از قد بلند و دست پای کشیده دلیل اصلی انتخاب محمد بود.

کریمی بیان کرد: بهنام اسبقی تکواندوکاری که با دستیابی به مدال طلای قهرمانی جهان،‌ توانایی و استعداد خود را به عنوان عضو ثابت تیم های ملی اعزامی به مسابقات برون مرزی نشان داد،‌ اسبقی تکواندوکاری است که با استفاده از ضربات بالا، قابلیت حفظ و نگهداری امتیاز بازی را دارد، حضور وی در ترکیب تیم ملی باعث خواهد شد که نگرانی در از دست دادن امتیازات نداشته باشیم.

سرمربی تیم ملی درباره کاپیتان تیم خود در این دوره از رقابتها بیان کرد:‌علیرضا نصرآزادانی کاپیتان باتجربه تیم که سابقه حضور در مسابقاتی با این روند برگزاری را دارد، با استفاده از قابلیت تصاحب امتیاز در ترکیب تیم ملی قرار گرفت،‌ که با استفاده از تجربیات گذشته خود به طور حتم نتایج قابل قبولی را به دست خواهد آورد.

وی درخصوص مسعود حجی زواره نیز بیان کرد:‌ مسعود توانایی اجرای بازی تهاجمی و تدافعی را دارد که با توجه به این امر و بنا بر تصمیم کادرفنی،‌ در قالب گروه سوم و به همراه محمد کاظمی برای شیاپچانگ خواهد رفت که پایان کار تیم ملی ایران در این دوره از رقابتها، به عملکرد این دو تکواندوکار بستگی دارد.

کریمی استفاده از ضربات بالا و بهره هوشی بالا را توانایی فرزاد عبدالهی خواند و درباره آنالیز خود از وی بیان کرد: فرزاد تجربه بازی در مسابقات جام جهانی آروبا که با این روش برگزار شد را دارد، وی یکی از برترین تکواندوکاران با استعداد تیم ملی است که متاسفانه به دلیل آسیب دیدگی در چند رقابت اخیر برون مرزی شرکت نداشت،‌ و با طی دوران نقاهت، اجرای تمرینات تخصصی و حرفه ای و بازگشت به میادین به طور حتم در این دوره از مسابقات بهترین نتیجه را خواهد گرفت.

سرمربی تیم ملی درباره رجلی نیز بیان کرد: کوروش که مدال طلای مسابقات جام جهانی، قهرمانی آسیا و غرب آسیا را در کارنامه خود دارد به عنوان با تجربه ترین تکواندوکار تیم ملی محسوب می شود که متاسفانه به دلیل مصدومیت چند مدت از میادین داخلی و برون مرزی دور بود که ایم مسابقات می تواند به عنوان شروعی دوباره برای وی محسوب شود.
۲۲ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.