علی دوستی مهر: تیم ملی زیر17 سال پاک به جام جهانی می رود

علی دوستی مهر: تیم ملی زیر17 سال پاک به جام جهانی می رود
سرمربی تیم ملی زیر17 سال در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره شش بازیکن تیم ملی نوجوانان که به دلیل رشد استخوانی از لیست تیم ملی زیر17 سال حذف شده اند به نکاتی اشاره کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دوستی مهر در این باره گفت: در قرعه کشی جام جهانی فیفا نامه ای به فدراسیون های حاضر در جام جهانی زد که باید بازیکنانی که وارد جام جهانی می شوند، با آزمایش اشعه ایکس و ام آر آی جدیدی سن استخوانی شان بر اساس مقررات فیفا مشخص شود. با  توجه به اینکه این آزمایش را شش ماه پیش انجام شده بود اما بازهم بازیکنان آزمایش دادند که شش بازیکن در فاصله شش ماه با رشد استخوانی مواجه شده بودند و مطابق مقررات فیفا از لیست کنار گذاشته شدند که البته ما 4 بازیکن را به جهت توانمندی هایشان به تیم ملی جوانان انتقال دادیم و دو بازیکن دیگر هم از بازیکنان بسیار خوبی هستند که آینده روشنی دارند و شانس حضور در تیم های ملی را همچنان دارند.
وی ادامه داد: تمام سعی ما بر این است که تیم ملی پاکی به جام جهانی برده باشیم وهیچ بازیکنی به صورت غیرمجاز در تیم ملی زیر17 سال حضور نداشته باشد. در هر حال ما برای اینکه نشان دهیم فوتبال پاک را بازی خواهیم کرد شش بازیکن را که شرایط مرزی هم داشتند کنار گذاشتیم در حالی چند بازیکن هم از بازیکنان اصلی تیم ملی زیر17 سال بودند. این بازیکنان صغر سنی نبودند و سن شناسنامه ای شان کاملا درست بود اما سن استخوانی از حد مجاز فیفا عبور کرده بود و در اصطلاح در گرید شش قرار داشت.
دوستی مهر در پایان گفت: قوانین فیفا در این زمینه دقیق است و البته سن بازیکنان هم سن بسیار حساسی است و در معرض رشد استخوانی قرار دارند. در هر حال بازیکنانی جایگزین شده اند که امیدواریم در جام جهانی بتوانند توانمندی هایشان را ثابت کنند. ما در این باره ریسک نکردیم و بازیکنانی را به جام جهانی می بریم که به مشکل  نخوریم.
۲۱ مهر ۱۳۹۲ ۱۳:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.