فرید خمامی: رسیدن به سکوی قهرمانی جهان نیاز به زمان دارد

فرید خمامی: رسیدن به سکوی قهرمانی جهان نیاز به زمان دارد
سرمربی تیم نوجوانان کاراته ایران با تاکید براینکه رسیدن به سکوهای قهرمانی جهان در این رده سنی نیاز به زمان و برنامه ریزی بلند مدت دارد، گفت: برای رسیدن به این هدف باید از سبک ها تا باشگاه ها و ارگان های مختلف کاراته کشور، تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون "مازیار فرید خمامی" اظهار کرد: از امروز تا آغاز مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا یک ماه فرصت داریم و تمرینات جدید را بر اساس نوع اماده سازی 2 ماه گذشته طراحی کرده ایم.

وی افزود: برنامه ها را تغییر داده و بیشتر کارهای تخصصی و سرعتی انجام می دهیم تا بتوانیم با نزدیک شدن به زمان آغاز رقابت های جهانی به شرایط ایده آل نزدیک شویم.

فرید خمامی ادامه داد: همچنین کاراته کاها را به مسئولیتی که با برتن کردن پیراهن تیم ملی دارند روشن می کنیم. البته برای رسیدن به موفقیت فاکتورهای زیادی لازم است که این فاکتورها باید در خدمت تیم ملی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اردوی فعلی تیم ملی نوجوانان ایران تا دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت گفت: در این اردو هشت کومیته کا حضور دارند که 5 نفر اعزامی به جهانی و 3 کاراته کا هم برای شرکت در آسیایی انتخاب شده اند. البته پس از حضور در جهانی اسپانیا امکان تغییر در ترکیب تیم اعزامی به امارات هم وجود دارد.

سرمربی تیم نوجوانان ایران در پاسخ به این سوال که چرا در سال های اخیر تیم های رده های سنی کشورمان در جهان دارای جایگاه مناسبی نبوده اند، اظهار داشت: در گذشته نه چندان دور تیم های پایه ای ایران شرایط بسیار خوبی در جهان داشتند ولی در چند سال اخیر سیر نزولی طی شد.

این مربی گفت: نمی خواهم فدراسیون های پیشین را مقصر بدانم ولی از مسوولان گرفته تا سبک ها و باشگاه ها در این سیر مقصر بوده اند، چراکه سرمایه گذاری در رده های سنی صورت نگرفته است.

وی افزود: زمانی که تیم را به ترکیه اعزام کردیم از جمع هشت کومیته کا نوجوانان، پنج نفر نخستین سفر خود را تجربه می کردند این درحالی است که در سالهای قبل سبک ها بارها ورزشکاران خود را به رویدادهای بین المللی اعزام می کردند و انان با تجربه مناسبی به اردوی تیم ملی می آمدند.

فرید خمامی در پایان با تاکید براینکه اردونشینان تیم نوجوانان تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا در لیگ شرکت نخواهند کرد، گفت: بازیکنان نوجوانان در شرایط خوبی هستند و حضور در لیگ سودی برای آنان ندارد چراکه فاصله زیادی از حریفان دارند. ضمن اینکه لیگ در فاصله تعطیلی اردوهای ما برگزار می شود و دیگر توانی برای ملی پوشان نیست تا بخواهند در لیگ به میدان بروند.

۱۰ مهر ۱۳۹۲ ۱۴:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.