آخوند زاده:نباید از جوانگرایی هراسی داشته باشیم

آخوند زاده:نباید از جوانگرایی هراسی داشته باشیم
تیم ملی جودو با ترکیبی جوان اردوی خود را از 30 شهریور در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک دنبال می کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، مسعود حاجی آخوندزاده مربی تیم ملی جودو کشورمان در خصوص اردوها و وضعیت تیم گفت: این مرحله از اردو را از 30 شهریورماه آغاز کرده ایم و تا یازدهم مهرماه هم ادامه دارد. در این اردو بیشتر کارهای پرفشار و بدنسازی و یکسری بازسازیهای تکنیکی و تاکتیکی را در دستور کارداریم.
وی ادامه داد: تمریناتمان به شکل پرحجم می باشد بطوری که بچه ها را روزی هفت ساعت تمرین می دهیم، که رفته رفته به مرور زمان و نزدیک شدن به مسابقات این فشار تمرینات را کم می کنیم تا خود را برای تورنمنت های پیشرو آماده کنیم.
وی در خصوص رقابت های پیش رو نیز گفت: قرار است در دو تورنمنت بین المللی در کشورهای بلاروس و ازبکستان شرکت کنیم، در رشته ورزشی جودو هر بیست روز یک تورنمنت در حال برگزاری می باشد که با توجه به سطح بالای مسابقات و حضور کشور های صاحب نام، تیم ها خود را در این مسابقات محک می زنند. ما هم در صدد هستیم با شرکت در این رقابت ها و فرصت دادن به نیرو های جوان تر میدان را برای آنها فراهم کنیم تا بتوانند این ترس و استرس از باختن را کنار بگذارند و بیشتر به کسب تجربه و شناخت از حریفان بپردازند.
آخوندزاده معیار ملی پوش شدن را فقط شرکت در مسابقات کشوری که قرار است 25 مهرماه برگزار گردد دانسته و همگی را ملزم به رقابت در این مسابقات کرد و ادامه داد: هرکس شایستگی این را داشته باشد که بتواند نظر کادر فنی را به خود جلب کند به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد و برای ما همه یکسان هستند.
 وی در خصوص ناکامی در مسابقات جهانی برزیل نیز گفت: به هر حال یک سری از ملی پوشان آن طور مورد انتظار بود در حد نام خود مبارزه نکردند، و یکسری هم به ناحق با اشتباه داوری از دور مسابقات کنار رفته اند، که اتفاقا رئیس داوری جهانی به ما اعلام کرد که داوری ها به ضرر شما بوده است، مشکلاتی از قبیل مسائل روحی روانی دامن گیر تیم ما شد ولی در کل نتایج چه برای کادر فنی و چه برای جامعه ورزش قابل قبول نبوده است و ما هم این موضوع را کاملا می دانیم و در حال بررسی و علل ناکامی آن می باشیم تا در آینده دچار این معضلات نباشیم.
مربی تیم ملی ضمن اشاره به جوان گرایی در تیم ملی و تدوین برنامه های بلند مدت برای این جوانان در مسابقات آسیایی اینچوان و المپیک 2014 برزیل اظهار داشت: با توجه به تقویم بازیها، رقابت های آسیایی و المپیک را در پیشرو داریم که برای همه کشورها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین جهت در نظر داریم همزمان با مسابقات قهرمانی کشور پایگاه استعداد یابی را در این مسابقات به اجرا بگذاریم و با کشف نیروهی مستعد آن ها را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم و به تورنمنت های مختلف بفرستیم تا ببینیم شرایط شان به چه شکلی می باشد، تا بتوانیم با یک برنامه ریزی بلند مدت تیم خوبی را روانه مسابقات آسیایی و سپس رقابت های المپیک کنیم.
آخوند زاده افزود: ما نباید از جوانگرایی هراسی داشته باشیم و از نتیجه نگرفتنشان بترسیم خیلی از تیم ها بودند که جوان گرایی کردند و پا به مسابقات گذاشته اند ودر آن مسابقات نتیجه مثبتی نگرفته اند ولی طی گذشت زمان با کسب تجربه های بیشتر و شرکت در رویدادهای بین المللی توانسته اند بهترین نتایج را کسب کنند. من معتقدم اگر ما به جوان ترها بیشتر زمان دهیم پتانسیل این را دارند که بتوانند در رقابت های آسیایی و حتی المپیک مدال آوری کنند.
لازم به ذکر است تیم ملی جودوی کشورمان تمرینات جودوی خود را روزانه در سالن کبکانیان تهران و کارهای بدنسازی خود را در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک انجام می دهند.
۸ مهر ۱۳۹۲ ۱۴:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.