اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های ورزشی در هفته ای که گذشت؛ آلمان میزبان مسابقات پاروزنی پیشکسوتان جهان در سال 2012

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛علاقه مندان می توانند اهم اخبار کمیته بین المللی المپیک، فدراسیون های ورزشی و کمیته های المپیک دیگر کشورها را در هفته گذشته مورد مطالعه قرار دهند.

رئیس
• ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی روز جمعه چهارم سپتامبر در دفتر مرکزی کمیته ملی المپیک بلژیک در بروکسل دو مدال دوباره تهیه شده ، یک مدال نقره و یک مدال برنز ، را که "آندره نلیس" ورزشکار اتریشی در بازی های 1956 در ملبورن و 1960 در رم کسب کرده بود و در اثر سانحه آتش سوزی مفقود گردید به وی ارائه خواهد داد. این مراسم در حضور اعضای هیئت اجرائی کمیته ملی المپیک بلژیک و چندین ورزشکار المپیک برگزار خواهد شد. عصر همان روز ، نامبرده در اجلاس دو و میدانی یادواره "ایوو وان دام " حضور خواهد یافت.

 

اعضا
• "توماس باخ" به نمایندگی از ریاست کمیته بین المللی المپیک در مراسم بیستمین سالگرد کمیته بین المللی پارارلمپیک ، IPC ، شرکت خواهد کرد. مراسم یاد شده  روز جمعه چهارم سپتامبر در بن- آلمان برگزار خواهد شد.
• "دنیس اسوالد" و "آنتیا . ال.دفرانتز" به ترتیب بعنوان رئیس و نائب رئیس فدراسیون بین المللی پاروزنی ، فیزا ، در کنگره این فدراسیون در پوزنان – لهستان مجددا برگزیده شدند.
• "اوگور اردنر" در کنگره فدراسیون بین المللی تیراندازی با کمان ،فیتا، که در اولسان-کره جنوبی برگزار شد بار دیگر بعنوان رئیس انتخاب شد. ( به بخش فدراسیون های بین المللی مراجعه فرمائید).
کمیسیون ها
• کمیته بین المللی المپیک در تاریخ دوم سپتامبر گزارش کمیسیون ارزشیابی برای سی و یکمین دوره بازی های المپیک در سال 2016 را که "نوال المتوکل" ریاست آن را بر عهده دارد منتشر کرد. این گزارش بدنبال بازدیدهای کمیسیون از چهار شهر برای رقابت به جهت میزبانی این دوره از بازی ها : شیکاگو(آمریکا)، توکیو(ژاپن)، ریودوژانیرو(برزیل) و مادرید (اسپانیا) آماده شده است. گزینش شهر میزبان بازی ها در تاریخ دوم اکتبر 2009 در جریان یکصدو بیستمین نشست کمیته بین المللی المپیک در کپنهاگ –دانمارک انجام خواهد شد.
فدراسیون های بین المللی ورزشی
• کنگره فدراسیون بین المللی پاروزنی ، فیزا، در پوزنان در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان شورای اجرائی خود را انتخاب و سازماندهی مسابقات قهرمانی جهان را در سال 2013 به شهر چونگجو-کره جنوبی در سال 2014 به آمستردام – هلند و مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان را در سال 2013 به شهر تراکای-لیتوانی واگذار کرد. جام جهانی در سال 2011 قبل از خاتمه در لوسرن – سوئیس در مونیخ و پس از آن در هامبورگ – آلمان برگزار خواهد شد. شورای فیزا اعلام کرد که آلمان همچنین میزبان مسابقات پاروزنی پیشکسوتان جهان در سال 2012 در دوئیسبورگ خواهد بود.
• فدراسیون بین المللی بسکتبال ، فیبا ، و کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در سال 2010 در ترکیه در تاریخ بیست و هشتم اوت دقیقا یکسال زودتر از شروع این مسابقات اولین مرحله از فروش بلیت برای این رویداد مهم را راه اندازی کردند. بلیت ها را می توانید فقط از طریق پایگاه رسمی : www.turkey2010.fiba.com/tickets تا بیست و هشتم سپتامبر 2009 خریداری فرمائید. فیبا همچنین در این هفته فهرست اسامی یازده نفر معرفی شده به تالار مشاهیر را برای سال 2009 اعلام کرد. مراسم رسمی در تاریخ بیستم سپتامبر 2009 در کاتوویچ – لهستان همزمان با فینالهای یوروبسکت و در تاریخ بیست و دوم سپتامبر در تالار مشاهیر در آلکوبنداس- مادرید برگزار خواهد شد.
• فدراسیون بین المللی تیراندازی با کمان ، فیتا ، در چهل و هشتمین کنگره خود در آستانه مسابقات قهرمانی جهان در تاریخ 30 و 31 اوت در اولسان باردیگر " تام دیه لن" را بعنوان دبیر کل برگزید. کنگره تفاهم نامه میان فیتا و کمیته بین المللی پارالمپیک را در ارتباط با نظارت بر تیراندازی با کمان برای معلولین مورد تصویب قرار داد و کمیته جدیدی بدین منظور دایر نمود. تائید معرفی رسمی تیم های مختلط ، ترکیب جدید مسابقه با سری بازی ها در بین چند تصمیم مهمی بود که در این کنگره اتخاذ گردید.

• کمیته ملی المپیک شیلی در تاریخ سی ام اوت با برگزاری دوی سنتی روز المپیک تاسیس کمیته بین المللی المپیک را جشن گرفت آئین های گرامیداشت اخیرا در شهرهای کنپسسیون و والدیویا برگزار شده اند. هزاران نفر به درخواست کمیته ملی المپیک پاسخ مثبت دادند. ویدادها شامل مسابقه دوچرخه سواری 20 کیلومتری بود که توسط فدراسیون دوچرخه سواری شبلی برگزار شد. سایر اخبار مربوط به شیلی را برگزاری موفقیت آمیز سمینار بانوان و ورزش می توان ذکر کرد که از یازدهم تا سیزدهم اوت در جزیره ایستر تشکیل یافت که کمیسیون بانوان و ورزش کمیته ملی المپیک و شهرداری جزیره برگزارکنندگان آن بودند. روانشناسی برای ورزشکاران رده بالا ، تجربه ورزشکار زن ، فنون برای کار با ورزشکاران و والدین ورزشکاران مسائلی بودند که در این سمینار مورد حل و فصل قرار گرفتند. سرانجام آنکه ، دوره مدیریت ورزشی از بیست و ششم الی سی ام اوت در شهر "پانگوئی پولی" برگزار شد.
• "دیوید لاوت" ورزشکار آمریکائی در این هفته در اوکسنارد – کالیفرنیا در سن 52 سالگی بدرود حیات گفت. او مدال برنز را در پرتاب وزنه در بازی های المپیک 1984 در لس آنجلس کسب کرد. نامبرده در سال 1979 در بازی های پان- امریکن در سان خوآن-پورتوریکو یک مدال طلا به گردن آویخت. وی پس از سابقه ورزشی خویش به مدت هشت سال مربی دو و میدانی شد. دیوید از سال گذشته در مدرسه عالی هوئنم در نزدیکی اوکسنارد مدیر دو و میدانی بود.
شرکت کنندگان در دوره آموزش کمیته ملی المپیک پرو
• "ورزش و محیط زیست " و "مسئولین اداری ورزش " دو موضوع دوره های آموزشی بودند که از هجدهم الی بیست و سوم اوت توسط کمیته ملی المپیک پرو با پشتیبانی همبستگی المپیک برای مدیران ورزشی در شهر کاجابارکا برگزرا شدند. نمایندگان لیگ های ورزشی ، مربیان ، مدرسین تربیت بدنی ، روزنامه نگاران ورزشی ، داوران ، آموزگاران و آژانس های ورزشی شرکت کنندگان در این دوره ها بودند. تعداد دو شرکت کننده برای حضور در اولین همایش بین المللی ، محیط زیست و جهانگردی که از هفدهم الی نوزدهم سپتامبر 2009 در لیما برگزار خواهد شد برگزیده شدند.
• کمیته ملی المپیک چک به ما اطلاع داده است که " واکلاو هوبیجکا" دبیر کل سابق در تاریخ بیست و چهارم اوت به دیار باقی شتافت. وی از سال 1974 تا سال 1987 این پست را بر عهده داشت. نامبرده ماه مه گذشته نشان "Tibi Gratias " (متشکریم) را در فرصت گرامیداشت یکصد و دهمین سالگرد کمیته ملی المپیک دریافت کرد.
کمیته های برگزاری برای بازی های المپیک
لندن 2012
• بیست و نهم اوت یادآور دقیقا سه سال مانده به مراسم افتتاح بازی های پارالمپیک 2012 در لندن می باشد. کمیته برگزاری برای بازی های المپیک و پارالمپیک ، لوکوگ ، بهمین مناسبت انتصاب "کریس هولمز" را بعنوان مدیر "یکپارچگی پارالمپیک" اعلام کرد. کریس مسئول کلیه جنبه های برنامه ریزی و سازماندهی بازی های پارالمپیک خواهد بود. او ، ورزشکاری رده بالا ، تعداد 9 مدال طلا در بازی های پارالمپیک از جمله شش مدال در بارسلون در سال 1992 تصاحب کرد. این شمارش معکوس همچنین مشخصه بازدید "کریس هولمز" و "الی سیموندز" دارنده مدال طلای شنا از مرکز ورزش های آبی در پارک المپیک می باشد.
سازمان های به رسمیت شناخته شده
• آژانس جهانی ضددوپینگ ، وادا ، اخیرا دو سری آمار برای سال 2008 ، اولین سری گزارش واصله از سازمان ضددوپینگ پیرامون آزمایش انجام شده و مدیریت نتایج و دیگری گزارش رسیده از آزمایشگاه های ضددوپینگ معتبر وادا در خصوص  آزمایش هایی که انجام داده اند منتشر کرده است. آمار آزمایشگاه شامل آزمایش های انجام شده توسط 34 آزمایشگاه معتبر وادا برای آزمایش داخل و خارج از مسابقه می باشد. متجاوز از 50000 نمونه اضافی در سال 2008 در مقایسه با سال 2007 مورد آزمایش قرار گرفته است .

۱۸ شهریور ۱۳۸۸ ۱۰:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.