برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی ایران :مهسا پور رحمتی به مدال برنز آسیا دست یافت

برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی ایران :مهسا پور رحمتی به مدال برنز آسیا دست یافت
مهسا پور رحمتی شمشیر باز اسلحه اپه که به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی زیر 23 آسیا راه یافته بود، با کسب مدال برنز مشترک، به کار خود در این رقابتها پایان داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی؛در ادامه روز نخست از دومین دوره مسابقات شمشیربازی قهرمانی زیر 23 سال آسیا که در کویت جریان دارد، روز دوشنبه و در اسلحه اپه بانوان، مهسا پور رحمتی که پس از صدرنشینی در مرحله مقدماتی بدون انجام بازی در جمع 16 بازیکن برتر قرار گرفت و موفق شد در این مرحله نماینده قطر را با نتیجه نزدیک 15 بر 14 شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد

پور رحمتی در حالی در جمع 8 بازیکن برتر قرار گرفت که بیش از این هیچ بانوی شمشیربازی ایرانی در رده سنی غیر از جوانان موفق به صعود تا این مرحله نشده بود. وی در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات حریف فیلیپینی خود را 11 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیم نهایی شد.

این شمشیربازی اسلحه اپه، در حالی به مرحله نیمه نهایی قهرمانی زیر 23 سال صعود کرد که 3 شمشیرباز صعود کرده به این مرحله از کشور چین بودند،  پور رحمتی در مصاف با یکی از آنها به نام "لین چن" با نتیجه 15 بر 8 شکست خورد و از صعود به فینال باز ماند، با اینحال به مدال برنز مشترک دست یافتند.

 در این اسلحه فقط کشور چین وایران مدال کسب کرده ونماینده دیگر کشورها حذف شدند.

مدال برنز مهسا پور رحمتی اولین مدال کاروان 24 نفره شمشیربازان ایران در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا بود. پیش از وی دیگر نمایندگان ایران در اسلحه اپه بانوان و اسلحه فلوره مردان در مراحل مختلف از دور مسابقات حذف شده بودند.

۲ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.