نشست مسئولین فدراسیون کشتی با دبیر کل برگزار شد؛افشارزاده: کشتی باید عظمت و جایگاه گذشته را بازیابد/یزدانی خرم: در آستانه مسابقات جهانی و بازیهای المپیک حمایتمان کنید

نشست مسئولین فدراسیون کشتی با دبیر کل برگزار شد؛افشارزاده: کشتی باید عظمت و جایگاه گذشته را بازیابد/یزدانی خرم: در آستانه مسابقات جهانی و بازیهای المپیک حمایتمان کنید
مسئولین فدراسیون کشتی و کادر فنی تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان بعد از ظهر روز گذشته با حضور در محل کمیته ملی المپیک با دبیر کل کمیته و اعضای کمیته علمی تشکیل جلسه دادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ روز گذشته محمد رضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی،محمد علی صنعتکاران مدیر تیم های ملی، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و جمعی دیگر از مسئولین فدراسیون با حضور در دفتر دبیر کل کمیته ملی المپیک با بهرام افشارزاده و اعضای کمیته علمی ستاد بازیهای آسیایی و المپیک نشستی را برگزار کردند.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست که بصورت منظم با فدراسیونهای اعزامی به بازیهای آسیایی گوانگجو برگزار خواهد شد بهرام افشارزاده با اشاره به گذشته طلایی و درخشان کشتی در میادین بین المللی اظهار داشت: دیگر صحبت کردن از اینکه کشتی در کنار وزنه برداری از گذشته های دور جور تمامی رشته ها را کشیده و برای کشورمان در تمامی میادین بین المللی افتخار آفریده تکراری است و قصد ندارم به آن بپردازم اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانیم مردم و حتی دنیا از ملی پوشان کشتی ایران انتظارات فراوانی دارند که این انتظارات نیز به حق و به جا می باشد.
وی ادامه داد: آنها خواهان قهرمانی مطلق ایران در آسیا و جهان هستند و مطمئن باشید نگاهی به گذشته، پتانسیل و شور و انگیزه ای که برای موفقیت این رشته در ایران وجود دارد این خواسته را ایجاد کرده است. به اعتقاد من آقایی ایران بر کشتی دنیا امری ناشدنی نیست چرا که این موضوع بارها اتفاق افتاده و ایرانیان ثابت کرده اند که می توانند به این مهم دست یابند.
افشارزاده با تاکید بر اینکه کمیته ملی المپیک با اعتقاد به توانایی ملی پوشان و کادر فنی این رشته حمایتی همه جانبه را برای رسیدن به عظمت و جایگاه گذشته این رشته بعمل خواهد آورد گفت: من و دیگر دست اندرکاران کمیته ملی المپیک از هیات اجرایی گرفته تا کارمندان واعضای ستاد اینجا جمع شده ایم تا مقدمات رسیدن به این مهم را در تمامی رشته ها فراهم سازیم. حال کسب موفقیت در کشتی با توجه به سوابق و داشته ها بسیار ملموس تر از باقی رشته هاست که به همین منظور کاری به گذشته نخواهیم داشت و تمامی امکانات درخواستی معقول را فراهم می سازیم تا مجموعه کشتی بدون دغدغه خاطر بتوانند این راه سخت را پیموده و موجبات شادی دل مردم را فراهم سازند.
وی از اعطای بودجه ای مناسب به کشتی خبر داد و گفت: نیازی به اعلام رقم در نظر گرفته شده نیست اما بدانید که کشتی در گرفتن بودجه و امکانات نیز ورزش اول است و حداقل کمیته ملی المپیک سعی خواهد کرد که به این شعار" کشتی ورزش اول ایران است" توجه ویژه ای داشته باشد. من آمادگی بکار گیری مربیان بدنساز، روانشناس، تغذیه و مشاور حتی از کشورهای خارجی را دارم و مطمئن باشید اگر فدراسیون این درخواست را اعلام کند در اسرع وقت این امور انجام خواهد شد. البته در حال حاضر نیز تمامی این مسایل از روانشناس گرفته تا پزشک متخصص و تغذیه و مسئولین امور فرهنگی از سوی کمیته در اکثر فدراسیونها در حال سرویس دهی هستند.
در ادامه این نشست، محمد رضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به کمبودها و مشکلات موجود در اردو از جمله کمی بودجه برای اجرای برنامه های پشتوانه سازی اظهار داشت: در ابتدا باید از مسئولین زحمت کش کمیته ملی المپیک تقدیر و تشکر کنم. نشست های فراوانی در طول سال برگزار می شود اما به اعتقاد شخص من تا مخاطب ما خودش صحبتهای ما را به خوبی درک نکرده و به قول معروف درد آشنا نباشد نتیجه بخش هم نخواهد بود.
وی ادامه داد: به خروجی این نشستی که با مدیر باسابقه ورزش برگزار می گردد بسیار امیدوارم و از دبیر کل کمیته درخواست می کنم در آستانه مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی کشتی را تنها نگذاشته و حمایتی ویژه را از آن بعمل آورند.
کمبود جا برای برپایی اردو، اعتبارات مالی، ماساژور، تجهیزات بدنسازی،مربی تغذیه برای کلیه رده های سنی و پشتیبانی برنامه های تدارکاتی تیم های ملی درخواستهایی بود که یزدانی خرم از افشارزاده درخواست کرد.
بعد از صحبتهای یزدانی خرم محمد علی صنعتکاران نیز خواستار هماهنگی هر چه بیشتر کمیته ملی المپیک با فدراسیون کشتی شد و گفت: من صحبت زیادی ندارم که بکنم اما این قول را می دهم که که اگر اردونشینان کشتی و مربیان تیم ملی را از دغدغه های روز زندگی دور کنید طوریکه بتوانند تمام هوش و تمرکزشان را روی تمرین و آماده سازی بگذارند مطمئن باشید که رسیدن به جایگاه گذشته خیلی دور و دیر نخواهد بود.
وی ادامه داد: البته یک مورد دیگر هم برای رسیدن به آن لازم است و آنهم احیای ورزش تهران است. در حال حاضر ورزش پایتخت بخصوص کشتی مرده است و تا زمانیکه  کشتی تهران به اوج بازنگردد کشتی کشور تحت تاثیر خواهد بود. تهران همان شهری است که در دوره ما 90 درصد ملی پوشان تیم ملی را تغذیه می کرد.
در ادامه این نشست که بیش از 2 ساعت بطول انجامید محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: در برنامه ای که به فدراسوین کشتی ارائه داده ایم تا فدراسیون بتواند با استفاده از آن چشم انداز و برنامه های بلند مدت خود را تنظیم کند عنوان کرده ایم که در مسابقات آسیایی قهرمان و در جهانی سوم خواهیم شد. اما این نکته را باید بگویم که این موضوع حداقل خواسته و توانایی ما است. من قول می دهم اگر مربی ام تامین شود و ورزشکارم بداند که در صورت موفقیت اجر و مزد زحماتش را خواهد گرفت حتی می توانیم قهرمانی جهان را بدست آوریم.
وی ادامه داد: من به سهم خودم اعلام می کنم که کشتی فرنگی حداقل امروز هیچ چیز از آزاد کم ندارد و چه بسا انگیزه و شور اردونشینان برای کسب مدال و موفقیت بیشتر از آزاد کاران باشد. من درخواست می کنم که حمایت مربیان تیم ملی را بعنوان افرادی که زندگی و عمر خود را وقف موفقیت اردونشینان کرده و می کنند فراموش نکنید.
بعد از صحبتهای  محمد بنا، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه های تنظیمی برای حضور در بازیهای آسیایی گوانگجو اظهار داشت: قصد گرفتن وقت جلسه را ندارم اما به ذکر یک نکته بسنده می کنم که برای یکبار هم شده بیایید حق و حقوق و دریافتی یک مربی کشتی بعنوان پرورش دهنده چهره های ورزش اول کشور را با یک مربی فوتبال و فوتسال مقایسه کنید. آیا به اعتقاد شما این تفاوت که بعضا به 300 تا 400 برابر هم می رسد معقول است؟ آیا انتظاری که از من سرمربی تیم ملی داشته و دارند را از فلان مربی تیم فوتسال و فوتبال دارند؟
وی ادامه داد: من نمی خواهم زحمات آنها را زیر سوال ببرم اما درخواست دارم سازمان و کمیته ملی المپیک حداقل طوری برنامه ریزی کنند که مربی شبانه روزی حاضر در اردوی تیم ملی انگیزه خود را از دست ندهد. تا اینجای کار من و همکارانم برای رضای خدا و کشتی مملکتمان که تمامی زندگی و اعتبارمان از آن است کار کرده ایم اما مطمئن باشید اگر توقعات را با داشته ها و انتظارات برآورده کنیم هر مهمی دست یافتنی خواهد بود. من اعلام می کنم که کشتی در حال پوست اندازی است و خوشبختانه با نفراتی که از تیمهای پایه و جوانان شناسایی کرده و تحت پوشش قرار داده ایم مطمئن باشید که اگرحمایتمان کنید در گوانگ جو و حتی لندن کاروان ایران را به موفقیت خواهیم رساند.
در پایان این نشست، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی برنامه های آماده سازی خود را تا روز اعزام به بازیهای آسیایی گوانگ جو ارائه دادند و مقرر شد تا بعد از اعلام تقویم فیلا برنامه دقیق تری را به کمیته اعلام دهند.
دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز آمادگی صد در صد کمیته را برای حمیات و پشتیبانی همه جانبه را برنامه های این دو رشته اعلام داشت.

۱۷ شهریور ۱۳۸۸ ۱۰:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.