افتخاری دیگر برای ورزش ایران ؛دکتر پورکاظمی نایب رئیس یونسکو در حوزه مبارزه با دوپینگ شد

افتخاری دیگر برای ورزش ایران ؛دکتر پورکاظمی نایب رئیس یونسکو در حوزه مبارزه با دوپینگ شد
دکتر لطفعلی پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ، در اجلاس جهانی مبارزه دوپینگ سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی ملل متحد( یونسکو) به عنوان نایب رئیس این نهاد بین المللی در حوزه مبارزه با دوپینگ انتخاب شد.

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون پزشکی ورزشی، چهارمین اجلاس جهانی یونسکو در حوزه مبارزه با دوپینگ در ورزش در شرایطی طی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم شهریورماه در مقر یونسکو در پاریس برگزار شد که با رای موافق 175 کشور عضو کنوانسیون بین المللی یونسکو- وادا ، دکتر پورکاظمی به عنوان نایب رئیس یونسکو در حوزه مبارزه با دوپینگ انتخاب شد.
دکتر پورکاظمی در پاسخ به این پرسش که دلیل این موفقیت چه بود، به سایت خبری فدراسیون گفت: کسب کرسی های جهانی  و قاره ای در فدراسیون های مختلف، چاپ کتب متعدد در موضوعات مبارزه با دوپینگ، بررسی مکمل های و پزشکی ورزشی به دو زبان انگلیسی و فارسی از جمله دلایل این موفقیت بود.
  وی افزود: علاوه بر این ارتباطات بین المللی گسترده با نمایندگان کشورهای مختلف در حوزه مبارزه با دوپینگ و شرکت موثر در سمینارهای بین المللی نیز در کسب این کرسی بسیار موثر بود.
دکتر پورکاظمی از حمایت های دکتر صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان و دفتر نمایندگی دایم ایران در یونسکو بابت این موفقیت قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود کسب کرسی های جهانی اینچنین بتواند باعث حمایت بیش از پیش از مجموعه ورزش کشور شود.
بر اساس این گزارش، در این اجلاس لیست داروهای ممنوعه که هفته گذشته توسط هیات اجرایی وادا به تصویب رسیده بود نیز به تصویب نهایی رسید و قرار شد ظرف هفته آینده در اختیار کشورهای عضو قرار گرفته و در نهایت از اول ژانویه در سراسر دنیا اجرایی شود.
از دیگر مواردی که در این اجلاس مطرح شد بحث درخصوص بودجه جهانی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا)، عملکرد نادوهای سراسر دنیا ، مبارزه با دوپینگ در بازی های المپیک، رقابت های جهانی، قاره ای و منطقه ای هم بود که در این بخش دکتر پورکاظمی، دبیرکل نادوی ایران نیز سخنان مبسوطی در رابطه با عملکرد کشورمان در حوزه مبارزه با دوپینگ و همچنین پزشکی ورزشی ارائه کرد.
  یادآور می شود ، دکتر پورکاظمی پیش از این کرسی هایی نظیر ریاست کمیسیون پزشکی کنفدراسیون پزشکی ورزشی آسیا، ریاست کمیسیون پزشکی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا و ریاست کمیسیون پزشکی فدراسیون جهانی موی تای را برای کشورمان کسب کرده بود.
 
 
 

 

۳۰ شهریور ۱۳۹۲ ۰۹:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.