حسین اوجاقی: با سرمایه گذاری در بخش فنی می توانیم طی پنج شش سال قهرمان جهان شد

حسین اوجاقی: با سرمایه گذاری در بخش فنی می توانیم طی پنج شش سال قهرمان جهان شد
حسین اوجاقی در حاشیه تست آمادگی جسمانی ملی پوشان ووشو در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در خصوص اردوها و رقابت های پیشرو و همچنین کسب مجدد عنوان نایب قهرمانی جهان با خبرنگار آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک به گفتگو پرداخت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، حسین اجاقی سرمربی تیم ملی ووشوی کشورمان در خصوص این تیم و برنامه های آن گفت: اردو هایمان را خرداد ماه با بازیهای وورد گیمز آغاز کردیم، که توانستیم با چهار ووشو کار چهار مدال طلا کسب کنیم.
وی ادامه داد: پس از این مسابقات اردوهایمان را مجددا از سر گرفتیم تا خود را آماده رقابت های کشورهای اسلامی اندونزی در مهرماه کنیم. بعد از این رقابت های کامبت گیمز را داریم این مسابقات به عنوان المپیک ورزشهای رزمی نام گذاری شده است که در آن چندین ورزش رزمی از جمله ووشو شرکت دارند و  قرار است در سن پترزبورگ روسیه برگزار شود. سپس یک هفته بعد باید در مسابقات جهانی مالزی در دو بخش تالو و ساندا شرکت کنیم.
اوجاقی در خصوص آمادگی ملی پوشان گفت: بچه های با تجربه ای در تیم داریم که هر کدام از آنها عنوان دار رقابت های آسیایی و جهانی می باشند، به همین علت برنامه های ما برای بچه هایی که در مسابقات اندونزی شرکت می کنند با کسانی که در جهانی هستند متفاوت می باشد.
سرمربی تیم ملی ووشو افزود: خوب به هر حال بچه های اندونزی الان به آمادگی بالای خود نزدیک شدند و در مجموع با مشکلات مالی که بود فدراسیون حمایت های خود را از این تیم داشته و تمامی امکانات لازم را برای تیم فراهم کرده است. اما تنها دغدغه ما نسبت به سالهای گذشته نبود دیدار تدارکاتی و اردو های برون مرزی می باشد. در گذشته ما قبل از رویدادهای بزرگ یک اردوی مشترک با چین برگزار می کردیم و یا در یک تورنمت خارجی شرکت می کردیم ولی الان متاسفانه به علت مشکلات مالی این امکان برای ما فراهم نیست.
وی ادامه داد: برای بچه های اعزامی به مسابقات کامبت گیمز و جهانی برنامه های دیگری داریم و بیشتر روی نکات فنی، استقامتی تاکید داریم. در هر صورت بالا رفتن سطح فنی و آمادگی جسمانی شان از اولویت های اولیه ما می باشد.
سرمربی تیم ملی در خصوص جایگاه ووشو ایران در جهان گفت: ما دو دوره نایب قهرمانی جهان را تجربه کردیم و باید گفت این دو عنوان با تلاش و سختیهای زیادی بدست آمده، زیرا چین که همیشه قهرمان بلا منازع است ولی بر سر تصاحب عنوان دومی باید با تیم های سر سخت روسیه، هنگ کنگ و دیگر کشور های دیگر جنگید. که آنقدر فاصله تیم ها نزدیک است که نهایت با اختلاف یک مدال طلا و یا یک امتیاز تیم ها جایگاه خود را در جدول پیدا می کنند.
 وی در پاسخ به این سوال که آیا این جایگاه را مجددا می توان کسب کرد ابراز داشت: اگر ما تمام تلاش و بضاعت خود را به کار گیریم و سرمایه گذاری خود را مثل سال های گذشته انجام دهیم،  بتوانیم بار دیگر عنوان نایب قهرمانی را بدست آوریم هنر کرده ایم.
اوجاقی در پایان  گفت: ما اگر بخواهیم مثل تکواندو که توانست کره را از سد خود کنار زد و قهرمان جهان شد این امکان هم برای ما وجود آید و برای یک بار هم که شده قهرمان جهان شویم. احتیاج به یک پروسه پنج  شش ساله و سرمایه گذاری در بخش فنی کشور داریم. به طوری که باید کشور را به ده منطقه جغرافیایی تقسیم کرد و مربیان ساندا و تالو آقایان و خانم ها را در این مناطق تقسیم کرد تا آموزش های پایه را طی این پنج  شش سال بدهند تا به یک نتیجه مثبت رسید در این صورت می توانیم ما هم قهرمان جهان شویم.
گفتنی است ملی پوشان خانم و آقای ووشوی کشورمان جهت حضور در رقابتهای جهانی طی دوروز در مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک تست آمادگی جسمانی دادند.
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ ۱۰:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.