برگزاری سمینار دو روزه سرپرستان کاروان های اعزامی به سومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی

برگزاری سمینار دو روزه سرپرستان کاروان های اعزامی به سومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی
سمینار دو روزه نمایندگان و سرپرستان کاروان های اعزامی به سومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در سوماترای جنوبی شهر پالمانگ اندونزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این نشست که با حضور نمایندگان وسرپرستان کاروان کشورهای اعزامی برگزار شد سعید افتخاری نماینده امور بین المللی کشورمان نیز در آن حضور داشت تا آخرین هماهنگی ها و برنامه ریزی های مورد نظر برای تیم های ورزشی اعزامی صورت پذیرد.
در این سمینار که دو روز بطور انجامید در روز نخست بازدید از محل مسابقات رشته های مختلف ورزشی و همچنین محل اسکان و غذا خوری ورزشکاران و همراهان در دهکده بازیها، امکانات پزشکی اعم از دو بیمارستان اختصاص یافته به بازیها و برخی از هتل ها در دستور کار قرار گرفت تا مسئولین کمیته برگزاری بازیها به پاسخگویی در خصوص کلیه سئوالات شرکت کنندگان سمینار بپردازند.
سیزده رشته ورزشی این دوره از بازیها در دو مجموعه ورزشی Palembang Sport City و Jakabaring Sport Area که در فاصله نزدیک و مجاورت یکدیگر قرار گرفته به رقابت با یکدیگر می پردازند ومحل تمرینات تیم ها نیز در نزدیکی مکان مسابقات پیش بینی شده است.
محل اسکان برخی از رشته های ورزشی در دهکده ورزشکاران و برخی دیگر در هتل پیش بینی شده است که محل اسکان در دهکده ورزشکاران در سه بلوک جداگانه A,B&C خواهد بود و یکی از این بلوک ها بصورت جداگانه به بانوان شرکت کننده اختصاص خواهد یافت.
از دیگر برنامه های روز اول بازدید از مرکز خبری رسانه ها MPC, IBC بود که در نزدیکی دهکده ورزشکاران و محل مسابقات بوده و با کلیه امکانات آماده پاسخگویی به اصحاب رسانه های گروهی گوناگون است.
اما در ادامه برگزاری سمینار در روز دوم خانم ریتا سو بوو،  مسئول کمیته برگزاری پس از عرض خوشامدگویی و تشکر هدف از این نشست را تشریک مساعی در خصوص آخرین فعالیت های صورت گرفته در خصوص بازیها و همچنین ایجاد تعامل موثر بین مسئولین فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی، کمیته برگزاری بازیها و کشورهای شرکت کننده در این روادید اعلام کرد.
در ادامه نیز فیصل عبدالعزیز ال ـ ناصر دبیرکل فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی نیز طی سخنان خود در ابتدا از حمایت دولت اندونزی، فرماندار و شهردار پالمبانگ ابراز قدردانی نمود. سپس مسئولین بخشهای مختلف کمیته برگزاری به ادامه چگونگی فعالیت های خود در زمینه های مختلف ثبت نام رشته ها، کارتهای شناسایی، ورود و خروج، اسکان، حمل و نقل پزشکی، دوپینگ، خدمات کمیته های ملی المپیک، مراسم افتتاحیه/اختتامیه، بلیط بازیها و...به ترتیب عناوین مطروحه در کتابچه سمینار سرپرستان کاروانChef de Mission Manual  پرداختند.
در مرحله پایانی از کار سمینار به نمایندگان کشورهای شرکت کننده فرصت داده شد تا در چارچوب نشست های رو در رو با مسئولین بخش های مختلف کمیته برگزاری به نوبت به طرح سوالات خود بپردازند. با استفاده از این موقعیت که در واقع در حکم جلسه پیش ثبت نام Pre-DRM بازیها بود، موارد مبهم موجود در زمینه های میزان سهمیه کارتهای شناسایی، هتل های محل اقامت ورزشکاران، همراهان و خبرنگاران، حمل و نقل، درخواست سهمیه های اضافی، فرم های اعلام دارو و تجهیزات پزشکی، درخواست مجوز طبابت پزشکاران در اندونزی، رزرواسیون هتل، روادید مطرح و در غالب موارد پاسخ مناسب دریافت شد.
همچنین طی نشست جداگانه ای با یکی از مسئولین اداره مهاجرت اندونزی در جاکارتا مقرر شد تا در اولین فرصت صورت نهایی کاروان اعزامی بهمراه رونوشت گذرنامه به کمیته برگزاری ارسال تا مقدمات کار صدور روادید توسط سفارت اندونزی در تهران هر چه سریعتر بعمل آید.


۱۹ شهریور ۱۳۹۲ ۰۹:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.