توکیو با 60 رای دومین میزبانی المپیک را از آن خود کرد

توکیو با 60 رای دومین میزبانی المپیک را از آن خود کرد
در نشست روز گذشته کمیته بین المللی المپیک در بوئنوس آیرس آرژانتین بعد از دو دوره رای گیری فشرده توکیو در نهایت با 60 رای برای دومین بار میزبان بازیهای المپیک گردید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در صد و بیست و پنجمین نشست روز گذشته IOC که برای میزبانی بازیهای المپیک 2020 رای گیری می شد در ابتدای امر برای میزبانی بازیها از سه شهر کاندیدا رای گیری به عمل آمد که توکیو با 42 رای و مادرید و استانبول هر کدام بطور مساوی با 26 رای به کار خود خاتمه دادند.
بر اساس گزارش سایت کمیته بین المللی المپیک ،هر سه شهر کاندیدا پرونده های میزبانی خود را ارائه کرده و این نشان می داد هر 3 شهر توانایی برگزاری مطلوب این بازیها را دارند اما در نهایت این توکیو بود که توانست نظرموافق رای دهندگان را جلب کند.
 که برای تعیین رقابت اصلی بین دو شهر بار دیگر بین استانبول و مادرید که در رای گیری نخست آرا مساوی داشتند رای گیری صورت گرفت که اینبار استانبول با 49 رای موفق شد مادرید را که 45 رای داشت پشت سر بگذارد تا در ادامه برای میزبانی با توکیو رقابت کند.
لذا در دور دوم رای گیری نهایی برای تعیین شهر میزبان با توجه به شکست مادرید برابر استانبول برای صعود به رای گیری نهایی اینبار برای تعیین میزبان المپیک 2020 بین توکیو و استانبول رای گیری صورت گرفت که در نهایت این چشم بادامیهای ژاپنی بودند که موفق شدند برای دومین بار میزبان بازیهای المپیک شوند.
در این مرحله ژاپن با 60 رای از استانبولی که 36 رای داشت وامید زیادی برای میزبانی این بازیها داشت پیشی گرفت.
ژاک روگ که آخرین ساعات  ریاست خود را بر مسند کمیته بین المللی لمپیک سپری می کند در خاتمه به مسئولان شهر توکیو بابت این موفقیت و میزبانی بازیهای المپیک 2020 تبریک گفت.
ژاپنی ها پیش از این در سال 1964 نیز میزبانی بازیهای المپیک را بر عهده داشت.

۱۷ شهریور ۱۳۹۲ ۰۹:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.