صید 8 مدال در نخستین روز لیگ جهانی کاراته

صید 8 مدال در نخستین روز لیگ جهانی کاراته
نخستین روز از مسابقات لیگ جهانی کاراته با کسب هشت مدال رنگارنگ (2طلا، 5 نقره و یک برنز) برای نمایندگان ایران همراه شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ مسابقات لیگ جهانی روز گذشته با حضور نمایندگان 38 کشور در استانبول و با حضور بسیاری از مدال آوران جهانی و قاره ای آغاز شد.

"بهمن عسگری" ملی پوش ایران در مسابقات جهانی 2012 پاریس توانست در وزن منهای 75 کیلوگرم در دیدار پایانی "سعید حسنی پور" دیگر نماینده کشورمان را 3 بر یک شکست داده و به مدال طلا دست یابد تا حسنی پور نقره ای شود.

عسگری و حسنی پور که برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی در چند ماه اخیر رقابت حساسی داشته اند در تاتامی استانبول نیز تمام تلاش خود را برای اثبات شایستگی های خود به کادر فنی، به کار بستند.

"محمدحسین اکرام زاده" عضو تیم امید ایران دیگر نماینده کشورمان در وزن منهای 75 کیلوگرم بود که با یک برد و یک باخت به کار خود پایان داد.

"سجاد گنج زاده" در وزن به اضافه 84 کیلوگرم دومین طلایی ایران در ترکیه لقب گرفت که با نمایشی خیره کننده به خوبی نشان داد در عین جوانی از تجربه بین المللی خوبی برخوردار است و می تواند کومیته کای قابل اعتمادی باشد. اوج هنرنمایی وی در این مسابقه ها؛ شکست دادن "شاهین آتاموف"‌ کاراته کای نام آشنای جمهوری آذربایجان بود.

در وزن منهای 84 کیلوگرم، "ذبیح الله پورشیب" که با نظر کادر فنی یک وزن پایین تر به روی تاتامی رفت به مدال نقره رسید.

در کومیته بانوان در وزن منهای 61 کیلوگرم، "پگاه زنگنه" کاپیتان تیم بانوان کشورمان به مدال برنز رسید و "طراوت خاکسار" عضو تیم امید ایران در این وزن به مدال نرسید.

"دلارام دوستی" در وزن منهای 68 کیلوگرم با شکست در دیدار پایانی مقابل "رزیتا علیپور" از تیم منتخب سبک شوتوکان JSKA شکست خورد و به نشان نقره رسید. علیپور در این پیکارها عملکرد خوبی داشت و "سمیرا ملکی پور" دیگرملی پوش کشورمان را هم در مراحل ابتدایی مغلوب کرد.

در کاتای انفرادی مردان "فرید حقیقی" که درچندماه اخیر مصدومیت سختی را پشت سرگذاشته است و فقط چند روز تمرین مناسب داشت به مدال نقره رسید و در کاتای انفرادی بانوان هم "نگین باقری"‌ نقره ای شد و نشان داد می تواند در میادین بزرگ موفق باشد.

البته باید دراین میان به شکست دور از انتظار "مهدی سلطانی" در وزن منهای 84 کیلوگرم برابر نماینده مقدونیه در دور نخست اشاره کرد که باعث نگرانی کادر فنی شد.
لیگ جهانی ترکیه امروز به پایان می رسد.

اسامی مدال آوران ایران در روز نخست:
طلا:
وزن منهای 75 کیلوگرم: بهمن عسگری/کومیته مردان
وزن به اضافه 84 کیلوگرم:‌سجاد گنج زاده/کومیته مردان
نقره:
فرید حقیقی/ کاتای انفرادی مردان
نگین باقری/ کاتای انفرادی زنان
وزن منهای 68 کیلوگرم: دلارام دوستی/ کومیته زنان
وزن منهای 75 کیلوگرم: سعید حسنی پور/ کومیته مردان
وزن منهای 84 کیلوگرم: سجاد گنج زاده/ کومیته مردان
برنز:
وزن منهای 61 کیلوگرم: پگاه زنگنه/ کومیته زنان
۱۷ شهریور ۱۳۹۲ ۰۷:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.