رئیس فدراسیون شمشیربازی: کسب سهمیه میان 100 کشور صاحب نام افتخار است

رئیس فدراسیون شمشیربازی: کسب سهمیه میان 100 کشور صاحب نام افتخار است
رئیس فدراسیون شمشیربازی صعود تیم ملی به مرحله نیمه نهایی رقابتهای جهانی این رشته در مجارستان و رقابتبا برترین های این رشته در دنیا را قابل تقدیر دانست .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی ،فضل اله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیر بازی گفت: مسابقات جهانی شمشیر بازی که به میزبانی کشور مجارستان برگزار شد، به دلیل تقارن این مسابقات با صدمین سالگرد تاسیس فدراسیون جهانی شمشیر بازی از سطح بالایی برخوردار بود بیش از 100 در مسابقات جهانی بودانیت شرکت کردند که این خود نشان دهنده ی حضور حریفان قدرتمند و صاحب نام جهان از جمله شمشیر بازان ایرانی در این مسابقات است .
وی ادامه داد: شمشیر بازان ایرانی توانستند با عبور از سد حریفان خود از جدول مقدماتی صعود کنند و در مرحله نیمه نهایی به رقابت با حریفان خود بپردازند.
باقر زاده تصریح کرد: لازم به ذکر است نمایندگان کشورهای صاحب نامی همچون آلمان ، ایتالیا و کره درخشش قابل توجهی در این مسابقات نداشتند.
ملی پوشان ایرانی با وجود یک هزار و صد شمشیر باز عملکرد خوبی داشتند و توانستند شگفتی بیافرینند.
رئیس فدراسیون شمشیر بازی تاکید کرد: بزرگترین افتخار ما این است که ملی پوشان توانستند در وهله اول سهمیه المپیک را از میان کشورهای متعدد به دست آورند.
علی یعقوبیان نماینده شایسته ی کشورمان به دلیل مصدومیت در ور اول از رقابت ها کناره گیری کرد .
همچنین در ادامه محمد رهبری دیگر نماینده ی ما درسلاح سابر در جدول خود توانست 4 برد پیاپی به رتبه 71 دست پیدا کرد.
باقر زاده اظهار داشت: مجتبی عابدینی نتواتنست انتظارات را برآورده کند و به رنگ 51 جهان بسنده کرد پاکدامن، اسماعیلی و صداقتی هم در رقابت های خود از جدول مقدماتی صعود کردند و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و به نظرم عملکرد مثبتی در رقابت های انفرادی و تیمی داشتند.
وی در خصوص جایگاه شمشیربازان در ایران و جهان افزود: شمشیربازان ایرانی حدود یک ماه و نیم قبل در رقابت های شمشیربازی آسیا که به میزبانی شانگهای چین برگزار شد توانستند به جایگاه نایب قهرمانی آسیا دست پیدا کنند و بعد از 28 سال کشور چین را که یکی از حریفان صاحب نام محسوب می شد را شکست دهند و مقام دوم آسیا را به دست بیاورند و یکی از پرافتخارترین کار ملی پوشان این بود که بعد از 38 سال به این مقام دست پیدا کردند.
رئیس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: ارزش کار ملی پوشان شمشیربازان همانند والیبالیست ها ستودنی است چراکه آنها هم به مقام نائب قهرمانی دست پیدا کردند.
وقتی جایگاه شمشیربازان به نوعی برتر از سایر رشته هاست مطمئناً با توجه به بودجه کم فدراسیون عملکرد شمشیربازان ایرانی در رقابت های جهانی بسیار خوب است و عملکرد مثبت آنها باعث شده تا نائب قهرمانی را به دست آورند و شگفتی آفرینی شوند.
باقرزاده خاطرنشان کرد: هفته گذشته 2 تن از شمشیربازان ایرانی که ساکن یکی از کشورهای اروپایی بودند با هماهنگی وزارت ورزش به ایران آمدند تا از نزدیک با عملکرد ملی پوشان آشنا شوند که پس از عزیمت این دو شمشیرباز اظهار کردند که شمشیربازان ایرانی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند و اذعان داشتند که تصور نمی کردند ملی پوشان شمشیرباز از چنین سطح بالایی برخوردار باشند.

 

۵ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.