دومین دوره بازی های نوجوانان آسیا - نانجینگ؛افشارزاده(96): فدراسیون های ورزشی روی کمک کمیته ملی المپیک حساب باز کنند/میزبانی جام ملت های آسیا به آبادانی ورزش و اقتصاد کمک می کند

دومین دوره بازی های نوجوانان آسیا - نانجینگ؛افشارزاده(96): فدراسیون های ورزشی روی کمک کمیته ملی المپیک حساب باز کنند/میزبانی جام ملت های آسیا به آبادانی ورزش و اقتصاد کمک می کند
دبیر کمیته ملی المپیک می گوید که فدراسیون های ورزشی می توانند برای جذب مربیان بزرگ در رده های پایه روی کمک های کمیته ملی المپیک حساب باز کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرنگار اعزامی؛با گذشت سه روز از آغاز رسمی دومین دوره بازی های نوجوانان آسیا در نانجینگ چین، دبیر کمیته ملی المپیک شرایط کاروان ورزشی ایران را مطلوب توصیف می کند اما روی این موضوع نیز تاکید دارد که در چند رشته ورزشی عملکرد قابل قبولی نداشتیم. بهرام افشارزاده همچنین در تازه ترین صحبت های خود وعده ای را به فدراسیون های ورزشی می دهد؛ وعده ای با این مضمون که در صورت استفاده از مربیان بزرگ در رده های پایه، می توانند روی کمک های کمیته ملی المپیک حساب باز کنند.
 
* با گذشت سه روز از آغاز رسمی دومین دوره بازی های نوجوانان آسیا، سطح کیفی مسابقات را چگونه ارزیابی می کنید؟
- به نظرم سطح کیفی مسابقات ایده ال بوده است. ما و بسیاری از کشورهای حاضر هرگز تصور نمی کردیم مسابقاتی در چنین سطح بالایی برگزار شود. خوشبختانه این موضوع به تمام تیم ها از جمله ایران کمک می کند تا از نظر فنی رشد بسیاری داشته باشند. قطعا اثرات مثبت چنین بازی هایی در سال های اینده پدیدار می شود.
* میزبانی شهر نانجینگ چگونه بود؟
- در روزهای ابتدایی ضعیف عمل کردند اما با گذشت زمان همه چیز درست شد و هم اکنون مشکلی وجود ندارد.
* تا به امروز از عملکرد کاروان ورزشی کشورمان راضی بوده اید؟
- زود است در خصوص عملکرد کاروان ورزشی ایران قضاوتی داشته باشیم. با این حال تا به امروز رشته ای چون فوتبال عملکرد خوبی داشته و امیدوار هستیم که این تیم در کسب مدال نیز موفق باشد. از تکواندو نیز توقع مدال می رود. تنیس روی میز هم عملکرد خوبی داشت و نتایج ابتدایی شنا نیز امیدوار کننده بود. متاسفانه در یکی ، دو رشته نیز خوب کار نکردیم.
* در صحبت هایی قبلی خود به فدراسیون های ورزشی تاکید کرده بودید که از مربیان بزرگ در تیم های پایه استفاده کنند، آیا با مشکلات مالی که این روزها در ورزش مشاهده می شود، عملا چنین خواسته ای محقق می شود؟
- منکر وجود مشکلات مالی در ورزش نیستیم اما روی این موضوع تاکید داریم که کمیته ملی المپیک همیشه یار و یاور فدراسیون های ورزشی بوده است. حالا هم می گوئیم آماده کمک به فدراسیون هایی هستیم که می خواهند از مربیان بزرگ درتیم های پایه استفاده کنند.
* در روزهایی که بهرام افشارزاده به همراه کاروان اعزامی ایران در نانجینگ چین حضور داشت، صالحی امیری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد، شما به عنواان دبیر کمیته ملی المپیک شناختی از ایشان دارید؟
- شناخت زیادی ندارم . آقای صالحی امیری با حکم ریس جمهور به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده و وظیفه همه اهالی ورزش است که یار و یاور ایشان باشند. کمیته ملی المپیک هر کمکی که از دستش بربیاید برای سرپرست جدید وزارت ورزش و جوانان انجام می دهد.
* با تاخیر در انتخاب وزیر ورزش و جوانان مجددا نگرانی هایی بابت برگزار نشدن انتخابات کمیته ملی المپیک در میان اهالی ورزش پدیدار شده است. شما نیز چنین نگرانی ای را حس کرده اید؟
- جای نگرانی نیست، خوشبختانه اساسنامه کمیته ملی المپیک تایید شده و وضعیت نهایی چند فدراسیونی که با سرپرست اداره می شود هم در اینده ای نزدیک مشخص می شود.
* این روزها عزم فدراسیون فوتبال برای کسب میزبانی جام ملت های آسیا جزم است، به نظر شما ایران توانایی برگزاری رقابت هایی در سطح جام ملت های آسیا را دارد؟
- برگزاری مسابقاتی چون جام ملت های آسیا سخت اما شدنی است. ما مشکلات زیادی در بحث ورزشگاه ها داریم و برای رفع انها نیاز به انجام هزنیه ای است. به نظرم نفس این اقدام شایسته است و باید امیدوار باشیم که میزبانی به ایران داد شود. بدون تردید با گرفتن میزبانی به آبادانی ورزش و اقتصاد نیز کمک شایانی کرده ایم.

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۲ ۱۵:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.