دومین دوره بازی های آسیایی نوجوانان - نانجینگ (64)؛افشارزاده: مربیان بزرگ نباید کار با نوجوانان را برای خود کسر شان تلقی کنند

دومین دوره بازی های آسیایی نوجوانان - نانجینگ (64)؛افشارزاده: مربیان بزرگ نباید کار با نوجوانان را برای خود کسر شان تلقی کنند
بهرام افشارزاده حضور ورزشکاران نوجوان ایرانی و تلاش آنها در رقابت های مختلف را ارزشمند توصیف می کند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرنگار اعزامی؛ بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ورزشی ایران در دومین دوره بازی های نوجوانان آسیا ، صبح امروز در ورزشگاه وو تای شان نانجینگ چین حضور یافت و رقابت های تنیس روی میز را از نزدیک مشاهده کرد.
افشارزاده درباره ارزیابی کمیته ملی المپیک از بازی های آسیایی نوجوانان تا پایان صبح روز ششم گفت:ما این بازی ها را بر اساس حضور نوجوانان ورزشکار ایرانی در برخی از رشته های ورزشی ارزیابی می کنیم. در این شیوه برگزاری باز های آسیایی که ابداع کننده آن شورای المپیک آسیاست، نوجوانان نقش اول را بر عهده دارند چون آینده ورزش کشورهای خود را می سازند.ما سعی کرده ایم تعدادی از بهترین تیم های خود را به این بازی ها اعزام کنیم و خوشبختانه از تلاش های صورت گرفته تاکنون راضی هستیم.
دیبر کل کمیته ملی المپیک درباره شانس مدال آوری تیم ها و ورزشکاران شرکت کننده گفت:نباید صرفا انتظار مدال داشته باشیم.بازی ها سخت است و نوجوانان در این بازی ها ، راه و رسم رقابت در خارج از ایران را یاد می گیرند.ما باید برای حضور بیشتر نوجوانان در برنامه های برون مرزی، برنامه ریزی کنیم. در حال حاضر قبول دارم امکانات و تدارکات خوبی در کشور برای ورزش نوجوانان وجود ندارد.
افشارزاده با اشار به تنگناهای مالی فدراسیون های ورزشی ادامه داد:کار و برنامه ریزی در سنین نوجوانان مستلزم سرمایه گذاری است.فدراسیون های ما شرایط سختی به لحاظ مالی دارند و مشکلات آنها برای آماده سازی تیم های ملی زیاد است.اگر بخواهیم به غیر از حضور در بازی هایی با این سطح به فکر نتیجه هم باشیم باید بیشتر کار کنیم و بودجه لازم را فراهم کنیم.
سرپرست کاروان ورزشی ایران اعزامی به بازی های آسیایی نانجینگ چین گفت:در بازگشت باید بهترین مربیان را برای رده های سنی بکار گرفت.مربیان بزرگ ورزش ما باید به رده های سنی و کار آموزشی ارزش قائل شوند و نباید همگان تنها به فکر کار با تیم های بزرگسال به ویژه در باشگاهها باشند.ما در شرایطی ورزش نوجوانان و جوانان را دنیال می کنیم که متاسفانه برخی مربیان کار با این گروه های سنی را برای خود کسر شان می دانند.
افشارزاده گفت:باید نگاه مربیان را به مقوله ورزش نوجوانان تغییر داد. بخشی از این کار مربوط به خود ما در کمیته ملی المپیک است.دستمزدهای خوب به مربیان می تواند انگیزه های لازم را به لحاظ کمی در افزایش دادن تعداد مربیان بیشتر کند.
سرپرست کاروان ورزشی ایران در پایان گفت:چینی ها میزبانی خوبی دارند و خود را برای المپیک نوجوانان در سال آینده آماده می کنند.طبیعی است گاهی اوقات در جریان برنامه ها مشکلاتی به وجود می آید اما کار آنها بزرگ و ارزشمند است.

۲۷ اَمرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.