تاثیر برنامه های همبستگی IOC درکسب مدال توسط ورزشکاران گمنام

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ روح الله نیک پی اولین افغانی است که توانست برنده مدال المپیک شود. وی در المپیک پکن مدال برنز منفی 58 کیلوگرم را در رقابتهای تکواندو به خود اختصاص داد. این در حالی است که تا قبل از آن بالاترین مقامی که افغانستان در المپیک کسب کرده بود مقام پنجمی در رشته کشتی در المپیک توکیو 1964 بود.

بر اساس این گزارش، پیروزی نیک پی بدون حمایت برنامه های همبستگی المپیک امکان پذیر نبود. وی یکی از 81 مدال آوری است که از برنامه های همبستگی المپیک استفاده کرده است. شایان ذکر است از این 81 مدال آور 19 نفر برنده مدال طلا شده اند. مهمترین عامل در این برنامه ها این است که ورزشکاران سراسر جهان می توانند درآن حضور یابند. برای مثال نیک پی در یک برنامه آموزشی 45 روزه در کره جنوبی که سرزمین تکواندو است شرکت کرد.
گفتنی است، پر میرو مدیر همبستگی المپیک در این رابطه اظهار داشت که جامعیت و عمومیت رکن اصلی جنبش المپیک است و برنامه های همبستگی المپیک به آن جامه عمل پوشانده است.
ناگفته نماند تکواندو کاران افغانستان قسمت اعظم اردوهای آماده سازی خود را به میزبانی کشورمان در تهران انجام داده اند که همین امر تاثیر بسزایی در رشد این رشته در میان تکواندو کاران این کشور داشته است.

 

 

۱۴ شهریور ۱۳۸۸ ۱۲:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.