مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان برگزار شد

مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان برگزار شد
مراسم افتتاحیه بیست و دومین دوره مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان جهان عصرروز جمعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ورزشهای ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا، مراسم افتتاحیه المپیک ناشنوایان از ساعت 18 دیروز  به وقت محلی در سالن والیبال مجموعه ورزشی "آرنا آرمیت" آغاز شد و تا ساعت 20 ادامه داشت.
 در ابتدای این مراسم پیام رئیس کمیته مسابقات قرائت شد: "به همه حضار به خصوص رئیس کمیته بین المللی ناشنوایان خوشامد می‌گویم و برای همه آرزوی خوشبختی می‌کنم. امروز نگاه همه ناشنوایان جهان به صوفیه بلغارستان است. به هوای تابستانی صوفیه خوشامدید و موفق باشید".
 فرانسه، آرژانتین، الجزایر، ارمنستان، و استرالیا اولین کشورهایی بودند که نامشان برای حضور در مراسم رژه اعلام شد. تیم رژه ایران هم پس از چند دقیقه وارد سالن شد. در حالی که پیش از این کمیته برگزاری اعلام کرده بود فقط چهار ورزشکار از هر کاروان برای رژه وارد سالن خواهند شد، با این حال در بعضی ازکاروان‌ها از جمله ایران ورزشکاران بیشتری در مراسم رژه حضور یافتند. پرچمدار ایران در مراسم افتتاحیه هم میثم قبشه دزفولی دارنده سه مدال طلای المپیک ناشنوایان و مدال طلای مسابقات جهانی بود.
پس از رژه ورزشکاران و اعلام اسامی تمام کشورها، حاضران در سالن به احترام کشته شدگان حادثه قطار اسپانیا  یک دقیقه سکوت کردند. برنامه بعدی هم خوشامدگویی رئیس کمیته بین المللی ورزش‌های ناشنوایان به ورزشکاران رژه رونده بود که با ایجاد یک تونل نزدیک همدیگر جمع شده بودند.
در ادامه و همزمان با ورود  مشعل المپیک به سالن، وزیر ورزش بلغارستان و رئیس فدراسیون ناشنوایان بلغارستان هم دقایقی برای حاضران به سخنرانی پرداخته و برای ورزشکاران حاضر در المپیک آرزوی موفقیت کردند.
پس از بالا رفتن پرچم بلغارستان و پرچم رسمی مسابقات، سوگند نامه بازی‌های المپیک توسط یک ورزشکار قهرمان زن بدمینتون قرائت شد. سوگندنامه داوران هم توسط دو نفر خوانده شد. بر اساس این سوگندنامه، داوران متعهد می‌شوند در قضات خود خیانت نکنند و عادلانه کار خود را انجام بدهند.
"گریک کرولی" رئیس کمیته بین المللی ورزش‌های ناشنوایان هم پس از سوگندنامه‌ها، با زبان ناشنوایان پیغام خود را برای حاضران اعلام کرد. وی در قسمتی از صحبت‌هایش گفت که بلغارستان فقط 10 ماه برای آماده سازی این کشور برای مسابقات المپیک وقت داشته است.
برنامه پایانی مراسم افتتاحیه هم روشن کردن مشعل اصلی و برپایی مراسم جشن و شادی بود. در این بخش آدمک‌های مختلف وارد سالن شدند و با لباس‌های محلی و خاص آداب و رسوم سنتی را به نمایش گذاشتند. همچنین گروه‌های مختلف موسیقی محلی و حرکات نمایشی هم در سالن دقایقی برای حاضران مراسم اجرا کردند.

 

۵ اَمرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.