جدیدترین رده‌بندی برترین‌های جودوی جهان؛صعود محجوب به مکان پنجم

جدیدترین رده‌بندی برترین‌های جودوی جهان؛صعود محجوب به مکان پنجم
در جدیدترین رده‌بندی برترین‌های جودوی جهان جواد محجوب با درخشش در رقابت‌های مسکو جمع امتیازات خود را به عدد ۱۰۵۸رساند و تا جایگاه پنجم جدول بالا آمد.

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون جودو و کوراش، فدراسیون جهانی جودو در پایان مسابقات گرند اسلم مسکو و گرند پریکس اولان‌باتور اقدام به انتشار جدیدترین رده بندی برترین های جودو جهان نمود که طی آن جواد محجوب، جوان شایسته کشورمان با درخشش در رقابت‌های مسکو، جمع امتیازات خود را به عدد 1058 رساند و تا جایگاه پنجم جدول بالا آمد.

در وزن 100- کیلوگرم، گرول هنک از هلند با 153 امتیاز مکان نخست را در اختیار دارد. ممدوف از آذربایجان، کارپلاک از جمهوری چک و رمزالدین سعیداوف خانه های دوم تا چهارم را بالاتر از نماینده کشورمان ایستاده‌اند.

این بهترین مکانی است که یک جودوکار ایرانی از زمان تشکیل رنکینگ جهانی به خود اختصاص می‌دهد. تایگر خابلوف، ماکسیم راکوف، سامئلوویچ، باتاگولا درویش رامادان، گاسیموف همه از نامدارانی هستند که پائین‌تر از جواد محجوب در این رده بندی قرار گرفته‌اند.

در سایر اوزان نیز نمایندگان کشورمان در این رده بندی بالا و پائین رفته‌اند. در وزن 60- کیلوگرم، پاپانوشیلی از گرجستان با طلای مسکو 1876 امتیازی شد و جای «تاکاتو»ی ژاپنی را در صدر جدول گرفت.

بهزاد وحدانی در این وزن با تنها پیروزی خود روی تاتامی مسکو 108 امتیاز شد و با 39 پله صعود به مکان 81 رسید. احسان بهرامیان هم با 10 امتیاز چهار پله صعود داشت و به خانه 195 رسید.

در وزن 66- کیلوگرم داوا آدورج از مغولستان با 1670 امتیاز همچنان در صدر قرار دارد. در این وزن نماینده‌ای از ایران در بین 100 جودوکار اول حضور ندارد.

در وزن 73- کیلوگرم سینجارگال از مغولستان با 1720 امتیاز صدرنشین است. سعید ملایی با 88 امتیاز در مکان 95 قرار گرفت. او نسبت به رده بندی ماه قبل چهار پله سقوط کرده است. در این وزن الیاس علی اکبری با 76 امتیاز در مکان 104 قرار کرفت.

در وزن 81- کیلوگرم پنالبر از برزیل با 1556 امتیاز در صدر است. در این وزن امیر قاسمی‌نژاد با 286 امتیاز و سه پله سقوط نسبت به ماه قبل در خانه 38 ایستاد.

در وزن 90- کیلوگرم گونزالس از کوبا با 1994 امتیاز در صدر قرار دارد.

در این وزن محمد جمالی که آسیب دیده است و در رقابت‌های برون مرزی حضور ندارد با 94 امتیاز و 5 پله سقوط نسبت به ماه قبل در مکان نود چهارم قرار گرفت.

در وزن 100+ کیلوگرم همچنان تدی رنر فرانسوی با 1950 امتیاز در صدر قرار دارد. محمد رضا رودکی، کاپیتان تیم ملی که به دلیل آسیب دیدگی حدود یکسال است از میادین بین المللی دور است با 174 امتیاز در مکان پنجاه‌ام قرار گرفت. (او نسبت به رده بندی ماه قبل دو پله سقوط کرده است.)

در این وزن جعفر پهلوانی با 64 امتیاز در مکان نود و یکم ایستاده است.
۴ اَمرداد ۱۳۹۲ ۱۶:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.