مسابقات تکواندو قهرمانی 2013 جهان- پائوبلا مکزیک؛ مستعان صاحب نشان نقره شد

مسابقات تکواندو قهرمانی 2013 جهان- پائوبلا مکزیک؛ مستعان صاحب نشان نقره شد
هادی مستعان نماینده شایسته تکواندو کشورمان که با 5 پیروزی متوالی سر از فینال وزن دوم مسابقات جهانی در آورد، در آخرین مبارزه و در یک رقابت نزدیک و دیدنی با اختلاف یک امتیاز مغلوب تکواندوکار کره جنوبی شد و به نشان نقره دست یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو؛هادی مستعان که در بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان کارش را با پیروزی یک بر صفر برابر تکواندوکار آذربایجان آغاز کرده بود، در ادامه راه 11 بر 3 حریف خود از هندوراس را شکست داد، سپس 7بر 6 "ژائو شیای" از چین رفت را مغلوب کرد.

در یک چهارم نهایی مستعان موفق شد "هاینر اویدو" از کاستاریکا را با حساب 12 بر 9 از سد راه بردارد. در نیمه نهایی هم او توانست حریف برزیلی اش را در راند طلایی شکست دهد و سر از فینال درآورد.

بر اساس این گزارش، نماینده وزن دوم تکواندوکشورمان در آخرین مبارزه به مصاف "چا تائه مون" از کره جنوبی رفت، تکواندوکار 22 ساله ای که در رقابتهای جهانی دانشجویان در سال 2012 بر سکوی اول ایستاده بود.

مبارزه این دو میلی متری پیش می رفت تا در نهایت حریف کره ای موفق شد با نتیجه 9 بر 8 صاحب برتری شود و به مدال طلا دست یابد.

مستعان در شرایطی توانست در نخستین روز مسابقات تکواندو قهرمانی جهان بر سکوی دوم بایستد و نشان نقره را به گردن آویزد که تکواندو ایران بعد از جهانی 2005 مادرید که بهزاد خداداد صاحب نشان نقره شده بود، در 8 سال اخیر نتوانسته نماینده خود در این وزن را روی یکی از سکوهای جهانی ببیند.

نکته حایز اهمیت در مورد مبارزات وزن دوم مسابقات جهانی اینکه "رویی پدرو برانگانکا" نایب قهرمان دوره گذشته مسابقات جهانی از پرتغال" و اسکار لوییس موندز، دارنده نشان برنز المپیک 2012 از کلمبیا نفرات سرشناسی بودند که در گروه مستعان قرار داشتند اما با شکست مقابل حریفان چینی و برزیلی از گردونه رقابتها حذف شدند.
در این وزن تکواندوکاران مکزیک و برزیل مشترکاً بر سکوی سوم ایستادند و نشان برنز گرفتند.

 

بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان که با حضور 872 ورزشکار مرد و زن از 134 کشور از روز گذشته (دوشنبه) در سالن تازه تاسیس "سنتر اکس پوزیتور" شهر پائوبلا مکزیک آغاز شده امروز با برگزاری مبارزات وزن پنجم پی گیری می شود که طی آن مسعود حجی زواره کاپیتان تیم ملی تکواندو کشورمان به روی شیاپچانگ می رود.

تیم ملی تکواندو کشورمان با 8 ورزشکار در بخش مردان و 4 ورزشکار در بخش زنان در این رقابتها حضور دارد.

۲۵ تیر ۱۳۹۲ ۰۹:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.