سرمربی تیم ملی پس از اخرین تمرین مسافران جهانی؛با این نفرات هیچ نگرانی ندارم

سرمربی تیم ملی پس از اخرین تمرین مسافران جهانی؛با این نفرات هیچ نگرانی ندارم
سرمربی تیم ملی تکواندو دیروز (دوشنبه) پس از آخرین تمرین ملی پوشان اعزامی به بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک، گفت: امروز یکی از بهترین روزهای زندگی من است، چون احساس می کنم با همه محدودیتها و کمبودها توانستیم تیمی را برای رقابتهای جهانی مهیا کنیم که در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و تک تک ملی پوشان برای مبارزه با حریفان جهانی و قرار گرفتن روی یکی از سکوهای قهرمانی از انگیزه و روحیه زیادی برخوردارند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ؛مرتضی کریمی با این جملات امیدوارکننده به استقبال مسابقاتی می رود که هفته آینده ( 24 تیر ماه) با حضور نزدیک به 900 تکواندوکار از بیش از 100 کشور در پائوبلا مکزیک آغاز می شود. کریمی می گوید: با اینکه تیم کم تجربه ای به رقابتهای جهانی می رود، اما اصلاً نگران نیستم، چون نفراتی را در اختیار داریم که برای رسیدن به موفقیت و سربلندی تکواندو ایران همچون سرباز از جان خود مایه خواهند گذاشت و با تمام وجود خواهند جنگید و این همان چیزی است که از آنها انتظار می رود.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه نفرات اعزامی به رقابتهای جهانی بهترین ها و آماده ترین حال حاضر تکواندو ایران هستند، گفت: در این مدت تمرینات بسیار خوبی داشتیم و هر چه به انتهای اردوها نزدیک می شدیم شرایط بچه ها بهتر می شد. علاوه بر بعد فنی، با بکارگیری روانشناسان مجرب به لحاظ روحی، روانی هم کارهای خوبی صورت گرفت.

کریمی با تاکید بر اینکه تکواندو ایران سبک و سیاق خاص خودش را دارد که همیشه برای تیم های مدعی دردسر ساز بوده است، اظهار داشت: در جهانی مکزیک، مطمئناً کره جنوبی مثل همیشه مدعی شماره یک خواهد بود، ضمن اینکه کشور میزبان را هم نباید دست کم گرفت. اسپانیا، انگلیس، ترکیه، امریکا، چین تایپه و تایلند هم در برخی وزنها بازیکنان ممتازی دارند که بایدمراقب آنها بود، با این همه من معتقدم تکواندو ایران در تمامی اوزان شانس مدال را دارد، بنابر این انتظار من از این تیم این است که روی یکی از سکوهای قهرمانی قرار بگیرد.
سرمربی تیم ملی تکواندو درادامه حرفهایش خصوصیات و ویژگی های تک تک اعضای تیمش را برشمرد. او در مورد سید احسان نقیب زاده که هوگوی شماره یک را در شیایچانگ جهانی برتن می پوشد، گفت: نقیب زاده اردوهای زیادی را پشت سر گذاشته، اما تجربه بازی بزرگ زیادی ندارد. با این حال بعد از مسابقات آلکانته اسپانیا اعتماد کادر فنی را به خودش جلب کرد. به نظرم اگر رقبای او جدی اش نگیرند، بزرگترین اشتباه را مرتکب شده اند چون می تواند با توانایی هایش هر رقیبی را شکست دهد.

در وزن دوم، هادی مستعان هم تجربه زیادی دارد. بزرگترین ویژگی مستعان "گوش به حرف" بودن اوست. این مبارز با تنوع تکنیکی که دارد، هر چه را بخواهد اجرا می کند و این عالی است. مستعان شروع کننده خوبی است و راندهای اول و دوم را خوب کار می کند. تا پیش از اتمام اردوها در راند سوم مثل وقت اول کار نمی کرد، اما حالا خیلی بهتر شده و امیدوارم تمام کننده خوبی هم باشد.

در وزن سوم محمد خمسه با انگیزه است، اما من فقط از یک چیز نگرانم و آن اینکه خمسه با تمام توانایی هایش در"جو" رقابتها گرفتار شود. خمسه مبارز باهوشی است و انگیزه فراوانی دارد. البته پای راستش هم ضعف داشت که با تمرینات مداوم این نقیصه برطرف شد.

بهنام اسبقی در وزن چهارم با پاهای کشیده ایی که دارد اجازه نزدیک شدن را به حریفانش نمی دهد. پیش از این او همیشه به عنوان حریف تمرینی در اردوها بود و حالا با تنوع تکنیکی بالایی که دارد، به این باور رسیده که خودش نفر اول است.

در وزن پنجم کاپیتان تیم مسعود حجی زواره همیشه در لیگ و تیم هایی که بازی کرده آچار فرانسه مربیانش بوده است. وقتی در 3-4 وزن برای تیمت بازی می کنی یعنی از خودگذشتگی داری. حجی زواره همیشه گوش به فرمان کادر فنی است و حالا با روحیه ای مضاعف مبارزه می کند.

در وزن ششم امید عمیدی تجربه ندارد اما حسن بزرگش "نترس" بودن است. برای عمیدی اصلاً فرقی نمی کند مقابل چه کسی مبارزه کند و این ایده آل است. امید همیشه جنگنده و رو به جلو مبارزه می کند و این یعنی نزدیکی بسیار به مدال.

در دو وزن آخر مهدی خدابخشی و سجاد مردانی هر دو توانایی کسب بهترین مدال را دارند. خدابخشی در وزن هفتم طلای ارتش های جهان را گرفته. پیشتر زود به هم می ریخت اما روی این نقیصه کار کردیم تا این بار در مسابقات جهانی توانایی هایش را نشان دهد. به واقع با خدابخشی باید برخوردی ویژه داشت و ما این کار را کردیم.

در وزن آخر هم سجاد مردانی تجربه خوبی دارد. در جام آزاد الکانته اسپانیا هم نایب قهرمان جهان را برد و هم نایب قهرمان المپیک را. برگ برنده او استفاده مناسب از هر دو پایش است، ضمن اینکه تحرک خیلی خوبی در میان وزن هشتمی ها دارد چون فیزیکش مناسب است.
۱۸ تیر ۱۳۹۲ ۰۹:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.