پرونده ایران با قهرمانی فوتسال بسته شد

پرونده ایران با قهرمانی فوتسال بسته شد
کاروان ورزش ایران در چهارمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا با سه مدال طلا، ۶ نقره و دو برنز به کار خود پایان داد.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، چهارمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا با قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در اینچئون کره‌جنوبی به پایان رسید.
این رقابت‌ها از روز پنجم تیر با رقابت‌های فوتسال بانوان آغاز شد و سه روز بعد از آن (هشت تیر) بازی‌ها رسما افتتاح شد، وحید شفیعی بازیکن ملی‌پوش فوتسال پرچمدار ایران در این دوره از بازی‌ها بود.
در این دوره از بازی‌ها 2400 ورزشکار از 45 کشور شرکت کردند و مسابقات در در 12 رشته بولینگ و بیلیارد، شطرنج، بادوک، ورزش‌های الکترونیکی، حرکات موزون، فوتسال، کبدی، کیک‌بوکسینگ، موی‌تای، شنای مسافت کوتاه و کوراش برگزار شد.
درحالیکه در دوره پیش، ایران با 131 ورزشکار شرکت کرده‌ بود اما این‌بار با توجه به کمبود بودجه کمیته ملی المپیک، چنین تصمیم گرفته شد که اولویت اعزام با نفرات و تیم‌هایی باشد که نسبت به کسب مدال و موفقیت آنها اطمینان وجود دارد.
براین‌اساس کاروان ایران با 82 ورزشکار عازم کره‌جنوبی شد، درحالیکه در رشته‌های بادوک، حرکات موزون و کیک‌بوکسینگ نماینده‌ای نداشت.
سه مدال طلای تیم ملی فوتسال، وحید شهبازی (موی‌تای) و الیاس علی‌اکبری (کوراش)، 6 نقره سمیه حیدری (کوراش)، فوتسال بانوان، کبدی مردان، کبدی بانوان، مسعود مینایی (موی‌تای) و امید سرخوش (اسنوکر) و همچنین دو برنز سعید خسروی‌نژاد (کوراش) و سیدعیسی علمدار (موی‌تای) جمع مدال‌های ایران را در این دوره به عدد 11 رساند.
* این نتایج در حالی به دست آمد که بانوان در دو رشته تیمی به مسابقات اعزام شدند که هر دو نیز به مدال نقره دست پیدا کردند.
نشان نقره در رشته فوتسال از اهمیت زیادی برخوردار است و این دو نقره در شرایطی به دست آمد که ورزش بانوان ایران در تاریخ حیاتش در رشته‌های تیمی به مقامی بهتر از سومی نرسیده بود.
* در رشته موی‌تای،‌ در شرایطی که مدت‌ها فدراسیون در کشاکش اعزام یا عدم اعزام دختران موی‌تای کار بود و درنهایت نیز با وجود مخالفت معاونت بانوان وزارت ورزش، دو بانو عازم کره‌جنوبی شدند، وزن تخصصی این دو اوزانی بود که در آن مسابقه برگزار نمی‌شد، به همین دلیل آنها در یک وزن بالاتر مسابقه دادند و برابر حریفان شکست خورده و از دور رقابت‌ها حذف شدند.
* در رشته بیلیارد چیزی جز یک مدال عاید کاروان ایران نشد که به نظر نمی‌رسد نتیجه چندان خوبی باشد، حسین وفایی که قهرمان جهان بود، نتوانست موفق عمل کند.
شطرنج نیز درخشان ظاهر نشد و نتوانست انتظارات را برآورده کند.
* در کوراش ایران سه مدال کسب کرد، دو مدال نقره سمیه حیدری و برنز سعید خسروی‌‌نژاد در حالی به دست آمد که در اوزان آنها تنها چهار شرکت‌کننده حضور داشتند که به هر چهار نفر نیز مدال رسید! 
* اینچئون میزبانی هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در سال 2014 را نیز برعهده دارد که مسابقات داخل سالن باعث شد تا آمادگی این شهر برای بازی‌های آسیایی در سال 2014 مشخص شود.
* اولین دوره این بازی‌ها با بودجه پنج میلیون دلاری سال 2005 در تایلند برگزار شد که تیم ایران به مقامی بهتر از یازدهم دست پیدا نکرد.
ایران در آن دوره، پنج مدال نقره و دو  برنز کسب کرد در حالیکه چین با 26 طلا، 18 نقره و 15 برنز به عنوان نخست رسید. این مسابقات خاطره تلخی هم برای ایران به دنبال داشت؛ تست دوپینگ یکی از موی‌تای‌کاران مثبت اعلام شد و مدال نقره این رشته از دست‌مان رفت.
* دومین دوره بازی‌ها که سال 2007 برگزار شد با استقبال کم‌نظیر آسیایی‌ها با 44 کشور آسیایی و حضور 2476 ورزشکار همراه شد.
ایران هم این بار قدرتمندتر از گذشته با حضور 134 ورزشکار زن و مرد در 16 رشته به ماکائو رفت و با چهار مدال طلا، چهار نقره و 9 برنز به عنوان هشتم رسید.
* سومین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا سال 2009 در دو شهر هانوی و هوشی‌مینه ویتنام برگزار شد که در آن 2396 ورزشکار از 45 کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند. ایران نیز با 131 ورزشکار در این بازی‌ها حاضر شد و توانست با 17 مدال طلا، 15 نقره و 13 برنز در رده پنجم قرار بگیرد. این بهترین نتیجه ایران در چهار دوره برگزار شده است.

 

۱۵ تیر ۱۳۹۲ ۱۰:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.