اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک،کمیته های ملی و فدراسیونهای بین المللی

کمیته بین المللی المپیک با همکاری کمیته ملی المپیک اوگاندا و کلیساهای متحد علیه ویروس ایدز در شرق و جنوب آفریقا ، CUAHA ، سمیناری از تاریخ شانزدهم الی هفدهم اوت در کامپالا برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛مهمترین اخبار کمیته بین المللی المپیک، کمیته های ملی و فدراسیونهای جهانی بطور چکیده در زیر به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

فعالیت های کمیته بین المللی المپیک
رئیس
• ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک به دنبال درگذشت "تونی سایلر " سه بار قهرمان اسکی آلپاین المپیک اهل اتریش در تاریخ بیست و چهارم اوت پیام تسلیت خانواده المپیک را ارسال کرد.
اعضا
• "جولیو سزار ماگلیون" در پی انتخاب خود بعنوان رئیس فدراسیون بین المللی شنا ، فینا ، و به پاس تشریک مساعی وی در مدیریت ورزش در سطح ملی و بین المللی از سوی مجلس مونته ویدئو مورد تمجید قرار گرفت. نامبرده طی دوره تصدی خود بعنوان عضو مجلس اروگوئه از سال 2005 تا سال 2007 کمیسیون ورزش ها را تاسیس کرد.
کمیسیون ها
• کمیسیون هماهنگی کمیته بین المللی المپیک برای بازی های زمستانی 2010 نهمین و آخرین بازدید خود را از ونکوور در تاریخ 25 و 26 اوت به پایان برد. کمیسیون یاد شده به ریاست "رند فازل" عضو کمیته بین المللی المپیک روند پیشرفت انجام شده توسط کمیته برگزاری ، وانوک ، را مورد بررسی قرار داد. نمایندگان فدراسیون های بین المللی ورزش های المپیک زمستانی برای کامل کردن آخرین جزئیات برنامه ورزش های 2010 با وانوک نیز ونکوور را مورد بازدید قرار دادند.
متفرقات
• کمیته بین المللی المپیک با همکاری کمیته ملی المپیک اوگاندا و کلیساهای متحد علیه ویروس ایدز در شرق و جنوب آفریقا ، CUAHA ، سمیناری از تاریخ شانزدهم الی هفدهم اوت در کامپالا برگزار کرد. معرفی آخرین متن کتابچه راهنمای کمیته بین المللی المپیک و برنامه ایدز سازمان ملل متحد ، UNAIDS ، پیرامون پیشگیری از ایدز از طریق ورزش یکی از موضوع های علمی مهمی بود که در این سمینار مورد حل و فصل قرار گرفت . شرکت کنندگان از چندین کمیته ملی المپیک در شرق و جنوب آفریقا (اوگاندا ،کنیا اتیوپی ، روآندا و تانزانیا) در ارتباط با این کتابچه راهنما در برنامه های آموزشی به ویژه اینکه چگونه  برای نسل جوان می تواند تاثیرگذار باشد با نمایندگان CUAHA به تبادل نقطه نظرهای خود پرداختند.
• کمیته بین المللی المپیک برای حقوق تلویزیونی بازی های 2014 و 2016 با برزیل قراردادی منعقد نموده است. این حقوق تلویزیونی به سه سازمان واگذار شده بود.
Globo Communicateas e Partiupocoes S.A. (TV Globo ) که برنده پیشنهاد شده حقوق کلیه ایستگاه های تلویزیونی از جمله تلویزیون رایگان (با محدودیت همزمان در داخل با مشارکت رادیو و تلویزیون  Bandeirautes Ltda " Bandarrantes " ) و تلویزیون کارتی ، اینترنت و تلفن همراه ( با محدودیت صرفا در داخل) کسب کرده است. افزون بر آن ، رادیو و تلویزیون رکورد  اس. اِ. (RedeRecord ) نیز حقوق برای تلویزیون رایگان (با محدودین صرفا در داخل) را اکتساب نموده است.

فدراسیون های بین المللی ورزشی
فدراسیون های بین المللی المپیک تابستانی
• "لامین دیاک" رئیس انجمن بین المللی فدراسیون های دو و میدانی ، IAAF ، و عضو کمیته بین المللی المپیک در فرصت برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در برلن (آلمان) اعلام کرد که IAAF از اقدامات مبتکرانه "پیوند جهانی برای سازگاری با شرایط جوی " پشتیبانی بعمل خواهد آورد. این برنامه که توسط "کوفی.ا.عنان" دبیر کل سابق سازمان ملل متحد     راه اندازی شد روی ایجاد بزرگترین طومار مستقیم تا به امروز با هدف مشارکت رهبران جهان در کنفرانس تغییرات جوی سازمان ملل متحد در کپنهاگ از هفتم الی هجدهم دسامبر 2009 متمرکز می باشد.
• فدراسیون بین المللی جودو ، IJF ، در کنگره عادی خود در رتردام(هلند) تصمیمات مهم متعددی اتخاذ نمود. کنگره مذکور در حضور نمایندگان 108 کشور انتقال دفتر مرکزی را از ایرلند به سوئیس ، شهر پرآوازه لوزان پایتخت المپیک ، مورد تصویب قرار داد. همچنین در این تصمیم چنین اتخاذ شد که کمک های مالی برای توسعه جودو در کلیه قاره ها به ویژه در کشورهای جهان سوم ادامه داشته باشد. "ماریوس وایزر" رئیس IJF همجنین اعلام کرد که طرحی بمنظور ایجاد مسابقات قهرمانی جهان برا کشورهای کوچک (کمتر از 5/1 میلیون جمعیت) راه اندازی شد.
• 
• فدراسیون بین المللی قایقرانی بادبانی ، ایساف ، اخیرا تاریخ ها و محل های برگزاری را برای رده های مختلف المپیک در چارچوب مسابقات قهرمانی جهان در سال 2010 منتشر نموده است. در سال 2011 مسابقات قهرمانی جهان در پرث (استرالیا) رویداد مقدماتی مهم برای مسابقات قایقرانی بادبانی بازی های لندن 2012 خواهد بود.
کمیته های ملی المپیک
• "تونی سایلر" سه بار قهرمان اسکی آلپاین المپیک اهل اتریش در تاریخ بیست و چهارم اوت دار فانی را وداع گفت . متوفی که در هفدهم نوامبر 1935 در "کیتز بوهل" تولد یافت در واقع اولین اسکی باز آلپاین بود که سه مدال طلای المپیک را کسب کرد.  وی در سال 1956 در کورتینا دامپزو مدال طلا را در رویدادهای مارپیچ ، مارپیج بزرگ و دانهیل بدست آورد. نامبرده همچنین هفت عنوان مسابقات قهرمانی جهان را از ان خود کرد . او پس از سابقه ورزشی خود قبل از آنکه در سال 1972 بعنوان مدیر فنی فدراسیون اسکی اتریش ، OSV تا سال 1976 بازگردد به سینما و  خوانندگی رو آورد. سرانجام آن که نامبرده به مدت بیست سال مدیر مسابقه مسیر افسانه ای در زادگاه خویش "کیتز بوهل " بود و ریاست کمیته آلپاین فدراسیون بین المللی اسکی ، FIS را بر عهدا داشت. وی در سال 1999 عنوان "ورزشکار قرن اتریش" را تصاحب کرد.
• ما در آخریت شماره "صدای المپیک " از انتشارات کمیته ملی المپیک شیلی از خاتمه اولین مرحله از دوره برای مربیان مطلع شده ایم که توسط فدراسیون بسکتبال شیلی با همکاری مرکز آموزش المپیک برگزار شد. متجاوز از یکصد نفر از سرتاسر کشور در این دوره سه روزه شرکت کرده و از جلسات تمرینی و تئوری پیرامون موضوع هایی چون نقش مربی ، آمادگی جسمانی ، برنامه ریزی ، داوری و روان شناسی بهره مند گردیدند. دومین مرحله از این دست در تاریخ 11 ، 12 و 13 سپتامبر سال جاری برگزار خواهد شد.
• به تازگی اطلاع یافتیم که مدرسین تربیت بدنی از استان سونسونات از آوریل تا سپتامبر 2009 دوره مدیریت ورزشی را که توسط کمیته ملی المپیک ال سالوادور با آکادمی المپیک برگزار می گردد پیگیری می نمایند. این دوره با برخورداری از حمایت همبستگی المپیک ،OS ،  برگزار می گردد.
• کمیسیون ورزش برای همه کمیته ملی المپیک گوآتمالا طرحی تحت عنوان "حرکات موزون شما را از انرژی سرشار می کند" راه اندازی کرده است. این طرح از آوریل تا اوت از کلیه کارکنان فنی و اداری کمیته ملی المپیک ، کنفدراسیون خودمختار ورزش های گوآتمالا ، فدراسیون ها و انجمن های ملی ورزشی دعوت بعمل می آورد تا در این رویداد شرکت نمایند . افزون بر آن ، در اولین مسابقات قهرمانی مدرسه هیئت تربیت بدنی و فدراسیون ملی بوکس در حدود 217 جوان از استان های مختلف در گوآتمالا شرکت کردند. این جوانان به دو گروه سنی 14-13 و 16-15 سال تقسیم شدند.
کمیته های برگزاری برای بازی های المپیک
ونکوور 2010
• وانوک در این هفته اعلام کرد که "لئو اوست باوم" مدیر خلاق اش چشم از جهان فروبست. او در پشت صحنه نماد و مدال های المپیک قرار داشت که هنوز باید از روی آنان پرده برداشت. نامبرده که در سال 1969 در بوئنوس آیرس (آرژانتین) تولد یافت اولین کارگاه طراحی لباس خود را برای تئاتر و سینما در بارسلون (اسپانیا) دایر کرد. نامبرده چهار سال پیش به وانوک ملحق شد.
سوچی 2014
• کمیته برگزاری برای بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی در سال 2014 در سوچی اعلام کرد که "باب استایلز" نائب رئیس خدمات و مدیریت بازی ها به دیار باقی شتافت. استایلز سابقه المپیکی خویش را در سال 1984 در لس آنجلس آغاز کرد جائیکه او دستیار مدیر مسابقه برای فوتبال بود. وی در سال 1996 مدیر ارشد محل برگزاری ورزشگاه المپیک در آتلانتا شد. نامبرده همچنین برای جام جهانی فوتبال در سال 1994 و جام جهانی فوتبال بانوان در سال 1999 (بعنوان نائب رئیس ) انجام وظیفه کرد. او ، مشاوری برای بازی های سیدنی 2000 ، قبل از آنکه در سال جاری برای تمام وقت به سوچی 2014 به پیوندی در تورین برای بازی های زمستانی 2006 به کار خود ادامه داد. در مجموع ، متوفی در برنامه ریزی ، مدیریت ، توصه برای شش دوره از بازی ها ی المپیک و سه جام جهانی فوتبال ذیربط بوده است. بازی های المپیک نوجوانان
• کمیته برگزاری بازی های المپیک نوجوانان ،YOG ، در سنگاپور در سال 2010 از مردم دعوت بعمل آورده است تا برای اولین نمادهای این بازی ها نامی انتخاب نمایند. برگزارکنندگان در انتظار اسامی مناسب و در خور جوان بسر می برند.
سازمانهای به رسمیت شناخته شده
• کمیته برگزای نهمین بازی های آمریکای جنوبی که از نوزدهم تا سی ام مارس 2010 در مدلین (کلمبیا) برگزار خواهد شد اخیرا اولین شماره بولتن اطلاعاتی خود را منتشر کرده است.ایندوره از بازی ها توسط کمیته ملی المپیک کلمبیا تحت حمایت سازمان ورزش های آمریکای جنوبی ، ODESUR ، برگزار می گردد.
• شورای بین المللی علوم ورزش و تربیت بدنی ، ICSSPE ، در شرف برگزاری سمیناری پیرامون چگونگی استفاده از ورزش در پاسخ به فاجعه می باشد. دست اندر کاران در رهایی از فاجعه با دانشجویان و پژوهشگران بمنظور فائق آمدن به ضایعات روحی یا بلایا دیدار خواهند داشت. موضوع های این سمینار آموزش در مناطق بحران ، چالش ها برای فعالیت های جسمانی در این مناطق ، همکاری های نظامی و غیر نظامی ، جنبه های فرهنگی و نقش روان شناسی در مساعی رهائی از فاجعه را زیر پوشش خواهند داشت.

۱۱ شهریور ۱۳۸۸ ۱۰:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.