جابر بهروزی: برای رقابت با چینی ها در سبک وزن آماده ام

جابر بهروزی: برای رقابت با چینی ها در سبک وزن آماده ام
جابر بهروزی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا به دنبال شکستن رکورد 14 ساله دسته 69 کیلوگرم ایران است.

 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری، این وزنه بردار 22ساله با بیان اینکه هیچ گاه به اندازه الان در شرایط مطلوب بدنی قرار نداشته است گفت: شاید به لحاظ قدرت بدنی تفاوتی نسبت به ماه های گذشته و حتی سال گذشته نکرده ام اما به لحاظ فکری تغییرات زیادی داشته ام و همین موضوع هم باعث شده که وزنه ها برایم سبک تر شوند.
او که نخستین حضور خود را در رقابتهای بزرگسالان تجربه می کند، افزود: رقابتهای قزاقستان نخستین تجربه بین المللی من در رده سنی بزرگسالان به شمار می رود. البته قبل از آن در رقابتهای جام باشگاه های آسیا در این رده وزنه زده ام اما در سطح ملی تجربه ای نداشتم. به همین خاطر در مسابقات قهرمانی آسیا قبل از هر چیز به دنبال کسب تجربه و جلب رضایت کادر فنی هستم.
بهروزی هدف اصلی اش را کسب مدال در رقابتهای جهانی لهستان عنوان کرد و گفت: همانطور که می دانید چینی ها قدرت اول وزن 69 کیلوگرم هستند، اما من به این خودباوری رسیده ام که حتی با وزنه برداران چینی هم می توان برای کسب مدال طلا رقابت کرد. بهترین رکوردهایم در تمرینات 148 کیلوگرم در یکضرب و 185 کیلوگرم در دوضرب بوده که با تکرار همین رکوردها در قزاستان می توانم رکورد دوضرب ایران را پس از 14 سال به نام خود به ثبت برسانم.  البته رکوردهای ایده ال من و کادر فنی در دسته 69 کیلو،  158 کیلوگرم در یکضرب و 193 کیلوگرم در دوضرب است که به امید خدا برای رقابتهای جهانی روی آنها تمرکز خواهم کرد.
بهروزی در حالی از کسب مدال جهانی دسته 69 کیلوگرم صحبت می کند که از آخرین مدال جهانی وزنه برداری ایران در این دسته 39 سال می گذرد: بله . من هم می دونم که نزدیک به چهار دهه هیچ وزنه بردار ایرانی نتوانسته در این وزن روی سکوی جهانی بایستد، اما خود این موضوع انگیزه های من را دوچندان می کند. من حالا احساس می کنم می توانم کاری را انجام بدهم که 39 است کسی در ایران موفق به انجام آن نشده.
بهروزی که یک مدال برنز جوانان جهان در کارنامه دارد در پاسخ به این سئوال که در مسابقه های قهرمانی آسیا چه مدالی را برای خود در نظر گرفته است گفت: همه چیز به سطح مسابقات بستگی دارد. سال گذشته قهرمان آسیا با رکورد مجموع 310 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد که حداقل 20 کیلوگرم پائین تر از رکوردهای من است. با این حال من قبل از کسب مدال به زدن هر شش حرکت فکر می کنم و امیدوارم شرایط مسابقه هم به گونه  ای باشد که علاوه بر کسب مدال طلا بتوانم به رکوردهای ایران نیز در هر دو حرکت یکضرب و دوضرب حمله کنم.

 

۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ۱۳:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.