شمشیربازان ایران آسیا را به لرزه در آوردند / فخری: نایب قهرمانی در چین امیدمان را برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی بیشتر کرد

شمشیربازان ایران آسیا را به لرزه در آوردند / فخری: نایب قهرمانی در چین امیدمان را برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی بیشتر کرد
سرمری تیم ملی اسلحه سابر شمشیربازی گفت: با کسب عنوان نایب هرمانی در آسیا امید زیادی داریم تا در بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی بیشتر کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک پیمان فخری  در مورد عملکرد تیم ملی اسلحه سابر و کسب مدال نقره در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: پیش از اعزام به مسابقات طبق آماری که داشتم و تیم‌های مطرحی که حضور داشتند، گفتم شانس کسب مدال برای ما بسیار کم است، اما بازیکنان ما واقعا دور از انتظار ظاهر شدند و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند.
وی ادامه داد: محمد رهبر که در شمشیربازی گمنام بود، استثنایی کار کرد و با بازی‌هایی که انجام داد شمشیربازی آسیا را به لرزه درآرود. مجتبی عابدینی هم فوق‌العاده بود و نشان داد که رفتن او به المپیک درست بود.
سرمربی تیم ملی اسلحه سابر شمشیربازی تاکید کرد: ما اعزام‌هایی که پیش از قهرمانی آسیا به رقابت‌های معتبر جهانی داشتیم به این دلیل بود که ورزشکاران خود را آماده کنیم، آنها در این رقابت‌ها بود که شلاق خوردند و آماده شدند. اگر ما به مسابقاتی که سطح پائین داشت، اعزام می‌کردیم و مدال می‌آوردند مطمئنا الان نمی‌توانستیم صاحب مقام باشیم. آمار نشان می‌دهد که ما چه تیم‌هایی را بردیم. چین که رتبه 6 جهان را در اختیار دارد. 39 سال بود که این تیم را شکست نداده بودیم اما در این رقابت‌ها مقابل آنها پیروز شدیم.
وی ادامه داد: آنها در چندین دوره مسابقات قهرمانی آسیا اولین بار بود که مدال نمی‌گرفتند. ما توانستیم آنها را در کشور خودشان و مقابل تماشاگران‌شان مغلوب کنیم.
فخری با تاکید بر اینکه این رقابت‌ها و کسب مقام ما را بر آن داشت که برنامه‌ریزی مدون‌تری داشته باشیم، گفت: سال آینده، سال سرنوشت‌سازی برای ما خواهد بود. مسابقات بازی‌های آسیایی کره جنوبی حساسیت بالایی دارد. امید زیادی داریم با درخششی که در قهرمانی آسیا داشتیم در این مسابقات هم صاحب مدال شویم.
دبیر فدراسیون شمشیربازی در پایان عنوان کرد: مطمئنا باز هم باید در تیم‌های ملی بازنگری کنیم. بازیکنانی که نتیجه نگرفتند باید بدانند افرادی هستند که جایگزین آنها شوند. ما باید به شمشیربازانی که بیرون مانده‌اند فرصت دوباره دهیم تا خودشان را نشان دهند.

۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.