در راستای برنامه ها برای حفظ کشتی در المپیک ؛ نبرد تاریخی کشتی‌گیران ایران، آمریکا و روسیه روی ریل‌های نیویورک

در راستای برنامه ها برای حفظ کشتی در المپیک ؛ نبرد تاریخی کشتی‌گیران ایران، آمریکا و روسیه روی ریل‌های نیویورک
در راستای برنامه های حفظ کشتی در المپیک و همزمان با ماه جهانی کشتی دیدار دوستانه تیمهای ملی کشتی آزاد ایران، آمریکا و روسیه در ایستگاه قطار تاریخی Grand Central Terminal برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی؛ در 25 اردیبهشت تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از سال‌ها در آمریکا مسابقه می‌دهد تا برای حفظ کشتی در بازی‌های المپیک یک مسابقه تاریخی سه جانبه بین کشورهای ایران، آمریکا و روسیه برگزار شود.

این مسابقه در سالن Vanderbilt از ایستگاه قطار Grand Central Terminal در خیابان 42 منهتن نیویورک برگزار می‌شود. قرار است در این ایستگاه قطار تاریخی که قدمت آن به سال 1872 برمی‌گردد، هزار بلیت برای تماشای مسابقه فروخته شود. آمریکایی‌ها این مسابقه را "نبرد روی ریل (Rumble on the rail)" نامیده‌اند و اعلام کرده‌اند برای حفظ کشتی در المپیک و همچنین کمک به پروژه " کمک به کودکان خیابانی با کشتی"‌ برگزار می‌شود.

این ایستگاه قطار تاریخی یکی از مناطق گردشگری مشهور نیویورک است که به طور میانگین سالانه 21 میلیون و 600 هزار گردشگر از آن بازدید می‌کنند. در این ایستگاه قطار یک بار مسابقه اسکواش هم برگزار شده است.
محل خاص برگزاری مسابقه‌ها نیز یکی از جذاب‌ترین محل‌های برگزاری تاریخ کشتی را نشان خواهد داد. در سال 2010 مسابقه ستارگان در سفینه فضایی برگزار شد. در سال 2011 آمریکا (5 – 2) روسیه را شکست داد که برای اولین بار در میدان تاریخی تایمز برگزار شد. در سال 2012 رقابت دیگری بین آمریکا و روسیه در میدان تایمز برگزار شد. تمام این رقابتها اتفاق‌های منحصر به فردی بوده اند که باعث جلب توجه رسانه‌های مختلف جهان شده اند.
تیم کشتی ایران 10 بار در سالیان اخیر در آمریکا به میدان رفته است که دو بار آن در نیویورک بوده است. از جمله مسابقه‌های جهانی 1995 در آتلانتا، المپیک 1996 و قهرمانی جوانان جهان در سال 1998. سوای بر آن تیم کشتی ایران 5 بار در مسابقه‌های جام جهانی در آمریکا به روی تشک کشتی رفته است.
کشتی آزاد آمریکا در سال 1998 پس از غیبت بیست ساله، اولین تیم آمریکایی بود که در یک مسابقه به ایران رفت. آن‌ها در جام تختی 1998 در تهران هم در این مسابقه‌ها شرکت کردند. آن‌ها 11 بار در ایران در مسابقه‌های مختلف به میدان رفته‌اند.
برنامه مسابقه در 15 می (25 اردیبهشت):
آمریکا – ایران (در گرند‌سنترال ترمینال)
آمریکا – روسیه (در گرند سنترال ترمینال)

 

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.