با حضور رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک؛آغازنخستین اجلاس غرب آسیایی اسکواش در هتل آزادی تهران

با حضور رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک؛آغازنخستین اجلاس غرب آسیایی اسکواش در هتل آزادی تهران
نخستین اجلاس روسای فدراسیون های اسکواش منطقه غرب آسیا، عصر دیروز (شنبه) در هتل آزادی تهران آغاز شد که در این مراسم محمد علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک ایران و بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک حضور داشتند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل ازسایت رسمی فدراسیون اسکواش، محمد علی آبادی در ابتدا این نشست ضمن ارایه گزارش از پیشرفت ورزش ایران، گفت: امیدوارم روزی فرا رسد که کشور های اسلامی مرز ها را بردارند و دوستانه رفت و آمد کنند.
وی ادامه داد: اسکواش ورزش دوست داشتنی و پرتحرکی است که جای کم می خواهد و برای رشد این رشته ورزشی در ایران اقدامات خوبی صورت گرفته است.
رییس کمیته ملی المپیک کشورمان ر ادامه گفت: اسکواش ایران با حضور مسعود سلیمانی رشد بسیار خوبی کرده است و افراد عضو خانواده این رشته از هزار نفر به بیش از 20 هزار نفر رسیده اند. همچنین تعداد کورت های اسکواش در ایران نیز رشد بسیار قابل توجهی داشته است.
وی تصریح کرد: سلیمانی یک مدیر از جنس ورزش است و امیدوارم با نگاه مطلوبی که در اسکواش ایران وجود دارد این رشته به جایگاه واقعی خود در کشورمان برسد.
وی اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی به طور حتم به رشد اسکواش در آسیا به ویژه در غرب آسیا کمک خواهد کرد و از شما می خواهم برای قدرتمند تر شدن اسکواش غرب آسیا با هم متحد شوید.
بهرام افشارزاده نیز در ادامه این نشست، گفت:: باید از کشورهایی که به ایران آمده اند، قدردانی کنم و به رییس فدراسیون اسکواش کشورمان که با علاقه خاصی، کار خود را پیگیری می کند، تبریک بگویم.

فکر می کنم ما مسوولان کمیته ملی المپیک ایران که در سطح قاره آسیا نیز مسوولیت داریم، توانایی کمک به اسکواش غرب آسیا را داریم.

وی افزود: به عنوان دبیرکل کمیته بین المللی غرب آسیا معتقدم، بهترین راه برای تاسیس اسکواش غرب آسیا، حمایت کمیته های ملی المپیک کشورها است که باید از نامزدها در مجامع بین المللی حمایت کنند.

برگزاری اردوهای بین المللی در کمپ ایران و برنامه ریزی قوی، به برگزاری مطلوب این مراسم کمک می کند و امیدوارم رییس کمیته المپیک آسیا نیز در این مسیر ما را حمایت کند.
سلیمانی نیز در این نشست به حاضرین خیر مقدم گفت و ابراز امیدواری کرد با تشکیل فدراسیون اسکواش غرب آسیا رشد قابل توجهی را در این منطقه شاهد باشیم.

در ادامه ˈمقصیدˈ رییس فدراسیون اسکواش کویت نیز گفت: از کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون اسکواش ایران به دلیل توجهی که به این رشته دارند، قدردانی می کنم.

وی اضافه کرد: 40 سال است که به ایران رفت و آمد می کنم و سال 1974 برای اولین بار به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال کویت به ایران آمدم.

وی افزود: 13 سال است که رییس فدراسیون اسکواش کویت هستم و در این سال ها، پیشرفت این رشته در ایران را به خوبی لمس کرده ام و سال گذشته، پیشنهاد تشکیل فدراسیون غرب آسیا را به مسعود سلیمانی ارایه کردم.

شش نماینده از 9 عضو کشورهای غرب آسیا در این نشست حاضر بودند و قرار است ساعت 10 صبح فردا (یکشنبه)، نشست پایانی این اجلاس برگزار شده و به احتمال فراوان، رای گیری برای انتخاب رییس فدراسیون اسکواش غرب آسیا نیز انجام خواهد شد.

همچنین رییس فدراسیون اسکواش فلسطین، از ایران درخواست کرد، برای راه اندازی بهتر اسکواش در فلسطین، به این کشور کمک کند.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.