ماجدی: تیم ملی زیر16 سال به تورنمنت قزاقستان می رود

ماجدی: تیم ملی زیر16 سال به تورنمنت قزاقستان می رود
میرشاد ماجدی، سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت تیم های ملی پایه فدراسیون فوتبال، به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، ماجدی در این باره گفت: تیم ملی زیر16 سال که مصطفی قنبرپور سرمربی آن است در دو سال گذشته هیچ اردوی خارجی نداشتند اما این تیم در نهایت اوایل امسال به تورنمنت گالینی ایتالیا رفت و نتایج خوبی گرفت و توانست از سد تیم های باشگاهی رده سنی خودش از کشورهای برزیل، فنلاند و ایتالیا بگذرد. البته تیم ملی زیر16 سال تیم قبراقی است اما برای آمادگی بیشتر به کارهای فنی و بدنی بیشتری نیاز دارد و این تیم از ناحیه ضربات ایستگاهی هم باید تمرینات بیشتری انجام دهد. نوجوانان پس از بازگشت از امارات به تورنمنت قزاقستان که هر ساله برگزار می شود و تیم ملی نوجوانان در سه سال گذشته در آن شرکت کرده است، می رود. تیم های خوبی در این تورنمنت حضور دارند و حضور نوجوانان می تواند تجربه خوبی برای آنها باشد.
سرپرست کمیته جوانان درباره تغییرات رقابتهای مقدماتی نوجوانان و جوانان آسیا گفت:امسال رقابتهای نوجوانان و جوانان آسیا در مرحله مقدماتی با تغییرات جالبی همراه شده است و هنوز میزبان رقابتهای مقدماتی و نهایی اعلام نشده، کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییرات در آیین نامه مسابقات اعلام کرده است. در رده زیر16 سال، 10 تیم اول هر گروه به همراه 5 تیم از بهترین تیم های دوم هر گروه و میزبان رقابتها، به مرحله نهایی  رقابتها صعود می کنند. تفاوت قانون امسال با سنوات گذشته این است که رقابتها در سالهای گذشته در 7 گروه برگزار می شد، اما امسال می خواهد در 10 گروه برگزار شود. در سالهای گذشته تیم های اول ودوم هر گروه به مرحله نهایی صعود می کردند اما در دوره جدید تنها 10 تیم اول هر گروه صعودشان قطعی است و دوم شدن در گروه تضمینی برای صعود نمی دهد. ضمن اینکه میزبان رقابتها از پیش تعیین می شود و در رقابتهای نهایی شرکت نمی کند در حالی که در گذشته میزبان رقابتها پس از رقابتهای مقدماتی تعیین و از بین تیمهای صعود کننده انتخاب می شد.در رده زیر19 سال رقابتها در 9 گروه برگزار می شود و 9 تیم اول به همراه 6 تیم از بهترین تیم های دوم هر گروه به مرحله بعد صعود می کنند. میزبان هم به طور مستقیم صعود می کند و در رقابتهای مقدماتی شرکت نخواهد کرد. در رده جوانان هم تغییرات مثل رده نوجوانان بوده است و سال گذشته رقابتهای مرحله مقدماتی در هفت گروه انجام می شد.
ماجدی درباره آماده سازی تیم ملی زیر17 سال برای حضور در جام جهانی 2013 امارات گفت: برای تیم ملی زیر17 سال برنامه های زیادی داریم. این تیم باید با آمادگی به جام جهانی امارات برود. اواسط اردیبهشت تیم ملی زیر17 سال برای حضور در یک تورنمنت به امارات می رود.احتمالا یک تورنمنت سه یا چهارجانبه برگزار شود.
سرپرست کمیته جوانان در پایان درباره آخرین وضعیت تیم ملی جوانان هم گفت: با توجه به همزمانی که در اعلام اولیه رقابتهای مقدماتی جوانان آسیا و جام جهانی زیر17 سال امارات وجود داشت، ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه زدیم که تاریخ را عوض کنند و به پس از رقابتها موکول کنند که متاسفانه تاریخ رقابتها را به حدود یک ماه قبل از مسابقات جام جهانی نوجوانان موکول کرده اند. قرار است بازهم نامه بزنیم تا بلکه تاریخ رقابتهای مقدماتی جوانان آسیا  را تغییر دهند.در هر حال فردا جلسه ای با علی دوستی مهر داریم تا در این باره بررسی های لازم را انجام دهیم و نحوه استعدادیابی تیم ملی جوانان را آغاز کنیم. البته ایده های مختلفی وجود دارد که تیم ملی زیر17 سال فعلی و چند بازیکن رده سنی زیر19 سال را پس از استعدادیابی تلفیق کنیم و همچنین دیگر ایده ها که باید بررسی شود تا به یک جمع بندی مناسب برسیم و بتوانیم تیم جوانان قدرتمندی  را روانه رقابتهای مرحله مقدماتی در هر تاریخی که اعلام شده است کنیم.

۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ۱۵:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.