اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک،کمیته های ملی المپیک و فدراسیون های جهانی

اهم اخبار کمیته بین المللی المپیک ،کمیته های ملی المپیک کشورهای مختلف و فدراسیونهای ورزشی را علاقه مندان می توانند در زیر بخوانند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک روز دوشنبه در برلن (آلمان) با "تسا جوول" وزیر مسئول بازی های المپیک انگلستان همراه با "سباستین کو" رئیس کمیته برگزاری بازی های لندن 2012 ، "اسپیروس کاپرالوس"رئیس کمیته ملی المپیک یونان ، "هلموت دیگل" استاد علوم ورزشی دانشگاه توبینگن و چند تن از اعضای کمیته بین المللی المپیک ملاقات کرد.
نامبرده به محض بازگشت به ویدی ، مقر المپیک در لوزان ، با "آلکساندر موریزود" دبیر کل شورای بین المللی ورزش های ارتش ، سیزم ، "مارک وان کارن" سفیر بلژیک در سوئیس و هیئت نمایندگی از فدراسیون بین المللی فلوربال متشکل از "توماس اریکسون" رئیس ، "ناتو اورلاندو"نائب رئیس و "جان لیلینولد" دبیر کل دیدار داشت.
کنگره المپیک
• فکر می کنید آینده بازی های المپیک چه خواهد بود؟ هر کسی می تواند پاسخ خود را به : www.youtube/olympiccongress.com  ارائه نماید. کمیته بین المللی المپیک سفرهای رایگان را به کپنهاگ (دانمارک) برای دو نویسنده برتر پاسخ های ویدئویی You Tube پیشنهاد می دهد و برندگان خوشبخت خواهند توانست در کلیه جلسات کنگره المپیک از سوم تا پنجم اکتبر شرکت نمایند.
سایر خبرها
• کمیته بین المللی المپیک در تاریخ هفدهم اوت آخرین جزء از فعالیت های سازمان یافته تبلیغاتی "بهترین ما" ، بازرگانی پرتحرک با عنوان "حالا همه با هم" را راه اندازی نمود.
این اطلاعیه 30 ثانیه ای خدمات عمومی به کلیه دست اندر کاران خبری سراسر جهان پیشنهاد خواهد شد. این برنامه را می توان در پایگاه وب کمیته بین المللی المپیک مشاهده نمود.
کمیته های ملی المپیک
• کمیته ملی المپیک استرالیا ، AOC ، انتصاب چندین المپین را در ارتباط با بازی های المپیک  در لندن و بازی های المپیک زمستانی نوجوانان 2012 در اینسبروک اعلام کرده است. "کریس فیدلر " و "کیتی چیلر" بعنوان قائم مقام سرپرست های کاروان برای لندن ، به پشتیبانی "نیک گرین" دو بار قهرمان پاروزنی المپیک که همچنین سرپرست کاروان برای بازیهای المپیک تابستانی نوجوانان در سنگاپور می باشد در خدمت خواهند بود.
•  "فیدلر" دارنده مدال شنای المپیک (شنای آزاد 100×4 متر) در سال 2000 در حال حاضر عضو هیئت رئیسه شنای استرالیا و کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی شنا ، فینا ،  می باشد. در ارتباط با همتای وی ، "کیتی جیلر" ورزشکار پنجگانه مدرن در بازی های 2000 هم اکنون در هیئت اجرائی فدراسیون پنجگانه استرالیا عضویت داشته و پیشتر نیز ریاست آن را عهده دار بوده است. "آندرو گیز" پنج بار قهرمان بسکتبال نیز پس از آن که بعنوان شخص رابط برای تیم المپیک استرالیا منصوب شده نقش عمده ای در بازی های المپیک ایفا خواهد نمود. "گیز" به "جان ایلیز" و "استیو واف" دو ورزشکار دیگر در انجام این وظیفه ملحق خواهد شد. سرانجام آن که ، "آلیزا لمپلین" قهرمان ورزش های هوائی بانوان در بازی های زمستانی 2002 بعنوان سرپرست کاروان تیم استرالیا برای بازی های المپیک زمستانی نوجوانان 2012 در اینسبروک منصوب شده است. کمپلین فعلا قائم مقام رئیس کمیسیون ورزش های استرالیا و هیئت رئیسه "موسسه زمستانی استرالیا و ورزش و محیط زیست" می باشد.
• کمیته ملی المپیک کاستاریکا ما را از طرح جدید خود به نام "قوانین اساسی ورزش و تفریحات سالم"مطلع نموده که هدف آن ایجاد وزارتخانه ای می باشد که به "اسکار آریاس سانچز" رئیس جمهور کاستاریکا و " اسوالدو پاندولفو" قائم مقام وزیر ورزش و رئیس شورای ملی ورزش ها ارائه شده است. در مراسم مربوطه که در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد ورزشکاران متعددی از جمله "گابریلا ترانیا" (دو و میدانی) ، "آنجلا و وارانیا ویلیس"(والیبال) و "پابلو نونیز" (تنیس) همچنین "پائولو سزار وانچوپه" و "اواریستو کورونادو" بازیکنان سابق فوتبال حضور داشتند. "هانری نونیز" رئیس کمیته ملی المپیک و نمایندگان چندین فدراسیون ملی ورزشی چون "ادوآردولی" رئیس فدراسیون فوتبال و "رودریکوکنتون" مربی تیم ملی فوتبال نیز در مراسم یاد شده شرکت کردند.
• کمیته ملی المپیک ال سالوادور و دانشگاه ال سالوادور ، UES ، در شرف برگزاری دوره های مدیریت ورزشی برای کارکنان UES ، مدیران ورزشی چندین شورای شهر در ال سالوادور و دانشجویان تربیت بدنی می باشند. دوره های تقسیم شده بین چهار روز (14 و 24 و 28 اوت و 4 سپتامبر ) موضوع های متعددی از قبیل ساختار جنبش المپیک ، بازی های المپیک باستان ، برنامه ریزی ورزشی ، مدیریت بودجه و مالی را زیر پوشش دارند.
• کمیته ملی المپیک پرو اکنون به دنبال احراز صلاحیت ویژه "اولین داوطلبین توریسم المپیک" برای برترین تیم های سراسر جهان آمادگی دارد. این دوره آموزشی جدید در واقع ثمره توافق میان کمیته ملی المپیک و دانشکده توریسم دانشگاه و Inca Garcilaso la Vega می باشد. فارغ التحصیلان (هشت زن و سه مرد) در تاریخ دوازدهم اوت در دفتر مرکزی کمیته ملی المپیک دیپلم دریافت کردند. برنامه آموزشی آنان شامل واحدهایی پیرامون تشریفات المپیک و تاریخ جنبش المپیک بود.
افزون بر آن ، دوره ملی آموزش برای مدیران ورزش به تازگی در شهر هوآنکو- پرو خاتمه پذیرفته است. تعداد بیست و پنج شرکت کننده متشکل از نمایندگان لیگ و باشگاه ورزشی، مربیان، مدرسین تربیت بدنی ، روزنامه نگاران ورزشی و داوران توانستند معلوماتی نسبت به مسائل مختلفی چون امور اداری ، مدیریت ، بانوان و ورزش ،سازماندهی رویداد ، ابزار ارتباطی ، مبارزه علیه دوپینگ ، چالش ها برای کشورهای رو به رشدو ارزش ها و اخلاق ورزشی کسب نمایند.
کمیته های برگزاری برای بازی های المپیک
ونکوور 2010
• "جان فورلونگ"مقام ارشد اجرائی کمیته برگزاری ونکوور برای بازی های المپیک و پارالمپیک ، وانوک ، و "پاسکال کوشین" ، ناظر عالی فرانسوی زبان ها و مشاور سوئیس فدرال هفته گذشته در ونکوور تفاهم نامه ای برای ترویج زبان فرانسه در بازی ها در سال 2010 امضا کردند. این تفاهم نامه که توسط سازمان بین المللی فرانسوی زبان ها ، OIF ، و وانوک به امضا رسید یک برنامه همکاری آماده می نماید که شامل کمک رسانی به استخدام داوطلبین جوان از کشورهای فرانسوی زبان ، مشارکت مجریان فرانسوی زبان در المپیاد فرهنگی و مراسم رسمی و سازماندهی رویدادهای مسلط به زبان فرانسه می باشد . تفاهم نامه و ماموریت ناظر عالی برای اولین بار تمدید می شود تا بازی های پارالمپیک همچنین بازی های المپیک را زیر پوشش داشته باشد.
سوچی 2014
• "دمیتری چرنیشنکو" رئیس و مقام ارشد اجرائی کمیته برگزاری برای بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی 2014 از روی "کاخ سوچی 2014 روسیه " پرده برداشت که طی بازی های 2010 دفتر نمایندگی مهم روسیه خواهد بود. مراسم مذکور در جریان اجلاس کمیته برگزاری برای آمادگی و مشارکت ورزشکاران روسیه در ونکوور که "آلکساندر ژوکوف" قائم مقام نخست وزیر روسیه ریاست آن را بر عهده دارد برگزار شد. کاخ سوچی 2014 روسیه از هشتم الی بیست و هشتم فوریه در تسهیلات "دنیای علم" در ونکوور و پس از آن از دوازدهم الی بیست و یکم مارس در ویستلر برای بازی های پارالمپیک مستقر خواهد بود.
۷ شهریور ۱۳۸۸ ۱۳:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.