سرپرست کنفدراسیون ساواته آسیا:مقر ساواته آسیا را در تهران قرار می دهیم

سرپرست کنفدراسیون ساواته آسیا:مقر ساواته آسیا را در تهران قرار می دهیم
ساواته یا بوکس فرانسوی با توجه به قدمت تاریخی و استقبال آن از سوی کشورهای جهان می رود تا درآینده تبدیل به یکی از رشته های قابل توجه در مسابقات جهانی گردد.

 حمید رضا حصارکی ،سرپرست کنفدراسیون ساواته آسیا ضمن بین این مطلب به سایت کمیته ملی المپیک گفت:پس از اهدا مسئولیت ساواته قاره آسیا به ایران تمام تلاش ما اینست ضمن بهره گیری از تمامی پتانسیلهای موجود در قاره کهن جهت رشد این رشته از توانمندیهای هموطنانمان نیز در این خصوص بهره ببریم.
وی ادامه داد:قصد داریم ضمن افزایش برگزاری کلاسهای بین المللی آموزشی در عرصه قاره جهت رشد ساواته نخستین دوره مسابقات آسیایی ساواته را هم راه اندازی کنیم که تاکنون کشورهای لبنان، ژاپن ،کره جنوبی، تایلند ،هند عراق به اضافه نمایندگان کشورمان در آن حضور دارند.
سرپرست ساواته آسیا تصریح کرد:هدف ما گسترش این رشته رزمی در آسیاست پس جدای از حفظ مقر دبیر کلی آن در تهران باید از پتانسیل موجود در دیگر کشورها هم استفاده کنیم به همین دلیل از کشورهای تایلند، ژاپن، لبنان و کره جنوبی نمایندگانی در کمیته های مختلف کنفدراسیون حضور دارند مضاف بر آنکه از تجربیات متخصصان ایرانی در پست های مختلف نیزبهره خواهیم گرفت.
حصارکی در پاسخ به این سئوال که آیا ساواته تنها دارای یک مجموعه است گفت:بله ساواته هیچ گونه پیشوند یا پسوندی ندارد و مسئولیت آن در ایران زیر نظر بنده بوده که بعنوان زیر مجموعه فدراسیون کاراته مشغول به فعالیت است .
سرپرست ساواته آسیا در پایان تصریح کرد: برای نخستین بار با برگزاری کلاسهای آموزشی در سطح آسیا احکام آسیایی صادر خواهیم کرد بخصوص که سال آینده نیز نخستین دوره بازیهای آسیایی را نیز برگزار می کنیم و با توجه به این که ساواته در مسابقات المپیاد دانشجویان جهانی نیز حضور می یابد امیدواریم مسئولان ورزش کشور نگاه ویژه ای به این رشته جوان و جهانی داشته و با توجه به اینکه مسئولیت آسیایی آن به ایران  اسلامی محول شده ما را در این زمینه یاری کنند.

 

۷ شهریور ۱۳۸۸ ۱۲:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.