سه طلای جهان بر سینه علیرضا دهقان،دو رکورد نوجوانان ایران شکسته شد

سه طلای جهان بر سینه علیرضا دهقان،دو رکورد نوجوانان ایران شکسته شد
علیرضا دهقان وزنه بردار شایسته تیم نوجوانان کشورمان با کسب سه نشان طلا، عنوان قهرمانی دسته 85 کیلوگرم رقابتهای جهانی ازبکستان را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری، در چهارمین روز از سومین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان در تاشکند ازبکستان، علیرضا دهقان در دسته 85 کیلوگرم نمایشی مقتدرانه داشت و در رقابت با وزنه برداران چین و روسیه با حدنصاب مجموع 319 کیلوگرم روی سکوی قهرمانی ایستاد.
دهقان در حرکت یکضرب با مهار وزنه 139 کیلویی در همان اولین حرکت، مدال نقره خود را مسجل کرد و در ادامه با مهار وزنه 146 کیلویی، یک کیلوگرم بیشتر از ایژانگ چنگ از چین را به نام خود به ثبت رساند و مدال طلای یکضرب را به دست آورد. دهقان همچنین با مهار وزنه 146، رکورد یکضرب دسته 85 ایران را نیز پس از 5 سال به میزان دو کیلوگرم ارتقا بخشید.
نماینده شایسته کشورمان در حرکت دوضرب نیز شروع خوبی داشت و با مهار وزنه 168 کیلویی در حرکت نخست قهرمانی خود را مسجل کرد. دهقان در ادامه پشت وزنه 173 کیلویی ایستاد و با بالای سر بردن آن و رسیدن به حدنصاب 319 کیلوگرم، رکورد مجموع ایران را که تا پیش از این با 316 کیلوگرم در اختیار سعید محمدپور بود به میزان سه کیلوگرم ارتقا بخشید تا قهرمانی هایش با دوبار شکستن رکوردهای ایران رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد. اهمیت قهرمانی علیرضا دهقان زمانی دوچندان می شود که بدانیم این وزنه بردار تا یک ماه پیش در دسته 94 کیلوگرم وزنه می زد اما با صلاحدید کادر فنی چیزی در حدود 10 کیلوگرم از وزن بدن خود کاست تا شانس مدال آوری تیم وزنه برداری ایران در اوزان 85 و 94 کیلوگرم بیشتر شود.
در رقابتهای دسته 85 کیلوگرم پس از علیرضا دهقان، ایژانگ چنگ از چین با حدنصاب مجموع 312 کیلوگرم (145 یکضرب و 167 دوضرب) نایب قهرمان شد و الکساندر ماجوشین از روسیه با حدنصاب 303 کیلوگرم (137 یکضرب و 166 دوضرب) روی سکوی سوم دنیا ایستاد.
امروز  و در آخرین روز رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان چهار نماینده کشورمان به نام های میلاد رشیدی و امیرحسین فضلی علیرضا سلیمانی و پیمان جان در اوزان 94 و 94+ کیلوگرم برای کسب مدال های طلا و نقره اوزان بالای رقابتها روی تخته می روند.
• 

 

۲۴ فروردین ۱۳۹۲ ۰۸:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.