پس از تصویب حضور قاره اقیانویسه در قهرمانی آسیا؛ اصغر خالقی: درخشش در رقابتهای قهرمانی قاره کهن کار آسانی نیست

پس از تصویب حضور قاره اقیانویسه در قهرمانی آسیا؛ اصغر خالقی: درخشش در رقابتهای قهرمانی قاره کهن کار آسانی نیست
رقابتهای قهرمانی رکابزنان آسیا در حالی برگزار می گردد که تصویب حضور تیم های دوچرخه سواری اقیانویسه ، شرایط درخشش رکابزنان را در رقابتهای قاره کهن سخت تر می کند .

به گزارش روابط عمومی کمیته مل یالمپیک و به نقل از سیت فدراسیون دوچرخه سواری اصغر خالقی دبیر فدراسیون وچرخه سواری با بیان این مطلب افزود:

در کنگره هیئت رئیسه کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا در سال 2011 پیشنهاد اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) مبنی بر ورود تیم های قاره اقیانویسه به رقابتهای قهرمانی آسیا این رشته ورزشی مطرح و در نشست سال 2012 این کنگره در مالزی این امر تصویب و مقرر شد که شرایط حضور رکابزنان این قاره در رقابتهای دوچرخه سواری قاره کهن از سال 2014 فراهم شود.

وی درباره سطح برگزاری این رقابتها با توجه به حضور تیم های قاره اقیانویسه گفت: دوچرخه سواران این قاره همواره به عنوان برترین رکابزنان در مسابقات برون مرزی محسوب می شوند و با توجه به اهمیت مسابقات قهرمانی آسیا از لحاظ تاثیر نتایج در رنکینگ دوچرخه سواران، باید منتظر افزایش سطح برگزاری این رقابتها از لحاظ کمی وکیفی باشیم.

دبیر فدراسیون دوچرخه سواری درباره تاثیرات ورود رکابزنان اقیانویسه به خصوص دوچرخه سواران استرالیا به رقابتهای قهرمانی آسیا تصریح کرد: این امر اثرات مثبت و منفی زیادی را به دنبال خواهد داشت، از نکات مثبت آن می توان به افزایش سطح برگزاری مسابقات و گسترش دامنه فعالیت این رشته ورزشی و استفاده از دانش و تجربه رکابزنان این قاره اشاره کرد.

وی تاکید کرد: دوچرخه سواران استرالیا در رقابتهای مواد پیست به عنوان یکی از قدرت های این رشته ورزشی محسوب می شود زیرا تعداد زیادی از عناوین قهرمانی مسابقات مواد سرعت دوچرخه سواری هم اکنون در تصاحب آنها است که با توجه به این امر و حفظ و ارتقاء جایگاه فعلی رکابزنان کشورمان باید به فکر همسان سازی سطح آمادگی دوچرخه سواران ایرانی با این نفرات باشیم.

وی گفت: البته با توجه به نتایج کسب شده در رقابتهای سنوات گذشته قهرمانی آسیا، دوچرخه سواران کشورمان در بخش جاده هم اکنون در سطح قاره کهن به عنوان تیم برتر شناخته شده اند که این امر تاثیر بسیار زیادی در کسب بهترین نتایج در مسابقات آینده خواهد داشت.

دبیر فدراسیون دوچرخه سواری اظهار داشت: در بخش پیست هم با توجه به ارزیابی صورت گرفته از سوی کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا، هم اکنون تیم های دوچرخه سواری ( چین، مالزی، ایران و ژاپن) به عنوان تیم های برتر این بخش معرفی شده اند که البته با ورود رکابزنان قاره اقیانویسه به خصوص استرالیا به رقابتهای قهرمانی آسیا، باید برای کسب نتایج بهتر اقدامات بیشتری را در نظر بگیرند.

خالقی درباره مرحله آینده مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: رقابتهای دوچرخه سواری قهرمانی آسیا 2014 اردیبهشت ماه سال 1393 به میزبانی کشور قزاقستان برگزار خواهد شد که فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان به منظور درخشش دراین دوره از رقابتها از هم اکنون و با تدوین برنامه آماده سازی مدون در اندیشه درخشش در این رقابتها و ایستادن بر سکوی های نخست قاره کهن است.

دبیر فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان درباره اقدامات و برنامه ریزی های درنظر گرفته شده برای افزایش سطح آمادگی رکابزنان کشورمان در سال جاری یادآور شد: به منظور فراهم کردن شرایط کسب بهترین مقام در رقابتهای آینده قهرمانی آسیا، تیمی متشکل از رکابزنان رده سنی امید و به نام تیم "آینده" و در قالب تیم های دوچرخه سواری کنتیننتال ایران را، در فهرست تیم های حرفه ای اتحادیه جهانی دوچرخه سواری به ثبت رساندیم که با فراهم کردن شرایط حضور این تیم در رقابتهای آینده و شناسایی برترین رکابزنان آن، باید منتظر کسب بهترین عنوان در رقابتهای سال جاری باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین میزبانی مرحله دوم رقابتهای جام باشگاه های آسیا در مواد پیست، بهترین موقعیت برای شناخت سطح آمادگی رکابزنان شرکت کننده در رقابتهای قهرمانی آسیا خواهد بود.

 

 

۲۱ فروردین ۱۳۹۲ ۰۸:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.