سر مربی تیم ملی والیبال جوانان ؛ موفقیت در جهانی نیازمند بازیهای تدارکاتی است

سر مربی تیم ملی والیبال جوانان ؛ موفقیت در جهانی نیازمند بازیهای تدارکاتی است
اردوی آمادگی تیم ملی جوانان در حالی از امروز استارت خورد که سرمربی تیم ملی حضور ایران در جمع 4 تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان رانیازمند بازیهای تدارکاتی زیادی دانست.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، دکتر فرهاد نفرزاده سرمربی تیم ملی جوانان ایران در خصوص شروع اردوهای تیم ملی زیر 21 سال ایران گفت: باتوجه به اینکه مسابقات مهمی را در پیش داریم برنامه ریزی تیم ملی را طوری انجام دادیم که تا زمان شروع مسابقات جهانی ، تیم به آمادگی بالایی برسد و بتوانیم رده ششمی ایران در دوره قبل را ارتقا دهیم.
وی افزود: برای آماده سازی این تیم 10 مرحله اردو را در نظر گرفتیم که این برنامه شامل برگزاری اردو، انجام بازیهای دوستانه و حضور در تورنمنت های بین المللی است. تلاش ما این است که با این برنامه و البته حمایت و کمک فدراسیون این تیم را به جمع 4 تیم برتر برسانیم.
سرمربی تیم ملی زیر 21 سال ایران با اشاره به اینکه تیم های این رده سنی با قدرت بالایی در مسابقات شرکت می کنند ادامه داد: چون این رده به رده بزرگسالان نزدیک تر است بنابراین بازیکنان بیشتری در ترکیب تیم های بزرگسالان حضور دارند و این به معنای بالا بودن قدرت و تجربه آنها است. مثلا تعدادی از بازیکنان تیم صربستان در سری A ایتالیا بازی می کنند و بازیکنان سایر کشورها هم در لیگ های معتبر اروپایی حضور دارند و هر یک جزو بهترین های کشور خود هستند. 3 بازیکن جوان اسپانیا هم اکنون عضو تیم بزرگسالان هم هستند و این یعنی تجربه این بازیکنان نسبت به همتایان خود بالا است. به همین دلیل و باتوجه به شناختمان از این تیم ها ، کار همه تیم ها از جمله تیم ایران سخت است و هر تیمی که به دنبال موفقیت است کار سخت و دشواری را دارد.
نفرزاده با اشاره به اینکه این تیم نیاز به بازی تدارکاتی دارد گفت: درصد بسیار زیادی از کسب موفقیت در رقابتهای جهانی منوط به کسب تجربه از دیدارهای تدارکاتی مقابل تیم های صاحبنام است. اگر به دنبال موفقیت در بازیهای جهانی هستیم باید زمینه انجام بازی های تدارکاتی توسط مسئولان فدراسیون هموار شود تا مسابقات زیادی را برگزار کنیم. هم اکنون حضور در تورنمنت برزیل و بازیهای تدارکاتی با روسیه و ترکیه قطعی شده و اگر شرایط برای مسابقات بیشتر مساعد شود به نفع تیم ملی خواهد بود.
سرمربی تیم ملی جوانان ایران در مورد اردوهای تیم ملی ادامه داد: مبنای کارمان در شروع اردوها آمادگی متوسط بدنی بازیکنان است و در روزهای اول تمرکزمان روی بدنسازی خواهد بود. خوشبختانه با شناخت بازیکنان از سیستم کار و تمرینات تیم ملی در سال گذشته، از نظر مسایل تکنیکی و تاکتیکی کارمان راحت تر اما برای آماده سازی کارمان سخت تر است.
وی با اشاره به حفظ 90 درصد ترکیب تیم ملی در سال قبل افزود: 90 درصد از بازیکنانی که سال قبل عضو تیم ملی بودند و بازیکنانی که سال قبل چندان آماده نبودند و امسال به آمادگی خوبی رسیدند به اردو دعوت شدند. در مسابقات مختلف هم برخی بازیکنان نشان دادند که لیاقت حضور در تیم ملی را دارند و امیدوارم بتوانند با حضور در اردوها توان خود را بیش از پیش نشان دهند.
نفرزاده افزود: این برای اولین بار است که مسابقات جهانی با حضور 20 تیم برگزار می شود و هم اکنون تکلیف 16 تیم حاضر در مسابقات جهانی مشخص شده و 4 تیم دیگر در اردیبهشت ماه در مسابقات اروپایی معرفی می شوند. ترکیه میزبان مسابقات، ایتالیا قهرمان دوره قبل مسابقات جهانی و برزیل و آمریکا از رقیبان ما در مسابقات جهانی هستند و به این تیم ها نگاه ویژه تری خواهیم داشت.
وی در پایان در مورد استفاده از تجربیات ولاسکو گفت: ولاسکو تجربیات و شناخت خوبی از والیبال دنیا به خصوص آمریکای جنوبی دارد و به همین دلیل قطعا از تجربیات او بهره می بریم. می خواهیم او با حضور در تمرینات و بازهای دوستانه ما، نقاط ضعف جوانان را ببیند و ما را در بهبود شرایط این تیم کمک کند. در نظر داریم از نظرات او به عنوان یک مدیر فنی باتجربه و با دانش استفاده کنیم.
اولین مرحله از اردوی تیم ملی والیبال زیر 21 سال ایران از 26 فروردین ماه در تهران آغاز می شود. ضمن اینکه مسابقات قهرمانی زیر 21 سال جهان هم از 1 تا 10 شهریور ماه به میزبانی ترکیه برگزار می شود.

۱۹ فروردین ۱۳۹۲ ۱۱:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.