دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری: مبارزه با دوپینگ را متوقف نخواهیم کرد

دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری: مبارزه با دوپینگ را متوقف نخواهیم کرد
« فدراسیون جهانی وزنه برداری در بحث مبارزه با دوپینگ به طور کامل با آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ هماهنگ بوده و در این مورد هیچ شکی وجود ندارد.»

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون پزشکی ورزشی؛ "ما  ون گوانگ " دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری بود،در پاسخ به این پرسش که رویکرد و شیوه مقابله فدراسیون جهانی در مورد دوپینگ چیست، افزود:مشخص است که ما درباره دوپینگ آموزش و برگزاری همایش ها و  کارگاه های آموزشی را مقدم بر هر بحث دیگری می دانیم چرا که درباره دوپینگ فرض اول این است که ورزشکار از روی نا آگاهی مواد ممنوعه را مصرف می کند بنابراین باید در این رابطه به مربیان وزنه برداران آموزش های لازم را داد.
 وی با تاکید بر اینکه در حوزه مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی وزنه برداری کاملا با آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ( وادا) هماهنگ است، افزود: در مجموع معتقدم فدراسیون ما سامانه خوبی برای مبارزه با دوپینگ دارد به طوری که علاوه بر اینکه در خلال رقابت های مختلف از ورزشکاران نمونه گیری می شود، حتی خارج از مسابقه و در اردوهای تمرینی نیز همه وزنه برداران سراسر دنیا باید این نکته را توجه داشته باشند که بدون اطلاع قبلی ممکن است از آنها تست دوپینگ گرفته شود، پس در این باره با مقررات وادا هماهنگ هستیم.
آیا در این رابطه عملکرد شفافی دارید و خود شما به عنوان یک آسیایی از از عملکرد گذشته و حال فدراسیون بین المللی رضایت دارید؟ گوانگ در پاسخ به این پرسش ما گفت: به نظر من عملکرد فدراسیون در این رابطه شفاف بوده و از این نظر عملکرد رضایت بخشی داشته است. معتقدیم همواره باید به قوانین و مقررات دوپینگ پایبند بوده و اجازه ندهیم کوچکترین لغزشی در این مورد انجام شود در نتیجه هم در این مورد باید هشیار  و هیچ  غفلتی نداشته باشیم.
دبیرکل فدراسیون بین المللی وزنه برداری  خاطر نشان کرد:به طور کلی در سیاست گزاری و اجرای قانون مبارزه با دوپینگ عملکرد خوبی داشته ایم و نقصی ندیده ایم که بخواهیم آن را برطرف کنیم با وجود این برای اثبات شفاف بودن شیوه مبارزه با دوپینگ تاکید داریم که آماده دریافت پیشنهادات و راهکار موثر و مفید در این مورد  هستیم تا وزنه برداری دنیا را پاک تر از همیشه کنیم.
وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که ورزش هیچ گاه متوقف نمی شود و تا زمانی که ورزش وجود دارد خطر دوپینگ نیز در کمین است بنابراین ماموریت مبارزه با دوپینگ در همه ورزش ها از جمله وزنه برداری همواره باید ادامه داشته باشد.
وزنه برداری در المپیک تنها یک ورزشکار دوپینگی داشت که همان نمونه هم مربوط به یک  وزنه بردار غیر آسیایی بود، گوانگ با اشاره به این موضوع گفت: به خاطر این موفقیت قاره آسیا باید به همه کشورهای این قاره و کنفدراسیون وزنه بردار آسیا تبریک گفت بویژه به علی مرادی دبیرکل ایرانی این کنفدراسیون که به دلیل فعالیت موفق در این زمینه و از جمله برگزاری همایش بین المللی مبارزه با دوپینگ در ایران قدردانی کرد.حرکت ارزشنمدی که از سوی وزارت ورزش  و جوانان ایران و فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد و عزم جدی ایران را برای مبارزه با دوپینگ نشان داد.
وی با اشاره به درخشش وزنه برداران ایران در بازی های المپیک لندن، یادآور شد:وزنه برداران ایران در المپیک خوب و پاک ظاهر شدند و امیدوارم این روند پاک ماندن وزنه برداران ایران همچنان ادامه داشته باشد و بلکه همه کشورهای دنیا و بویژه آسیایی هم همواره وزنه برداری پاکی داشته باشند.

۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ۱۴:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.