در مراسم تجلیل از اعضای تیمهای کشتی فرنگی و آزاد در جام جهانی؛دکتر احمدی ن‍ژاد: همه باید تلاش کنیم که کشتی از المپیک حذف نشود/ کشتی جزء معدود ورزش‌هایی است که با روح المپیک سازگار است

در مراسم تجلیل از اعضای تیمهای کشتی فرنگی و آزاد در جام جهانی؛دکتر احمدی ن‍ژاد: همه باید تلاش کنیم که کشتی از المپیک حذف نشود/ کشتی جزء معدود ورزش‌هایی است که با روح المپیک سازگار است
با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت از ملی‌پوشان، سرپرستان، مربیان و مسئولان تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون کشتی، دکتر احمدی نژاد در این مراسم با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران به ویژه کشتی گیران کشورمان گفت: چند مسابقه شما را دیدم، واقعاً خیلی خوب کار کردید، از نظر ما هم فرنگی‌کاران و هم آزادکاران قهرمان هستند.
وی با بیان اینکه کشتی‌گیران فرنگی چیزی کم نداشتند، افزود: در ورزش یک لحظه سرنوشت‌ساز است و یک گوی تکلیف قهرمان را مشخص می‌کند، در کشتی فرنگی از پنج باخت ملی‌پوشان، سه باخت به همین دلیل بود.
رئیس جمهور گفت:در این سطح وقتی مسابقات برگزار می‌شود رقابت‌ها بسیار میلیمتری است و لحظه‌ای افراد اول و دوم جابه‌جا می‌شوند.
وی با قدردانی از کشتی‌گیران و با ابراز امیدواری برای اینکه هر روز جوانان ایرانی به ویژه ورزشکاران پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز دربیاورند، افزود: شما توانمندی‌ها و فرهنگ ملت ما را به نمایش درمی‌آورید و نشانه روحیه شجاعت، حرکت و امید یک ملت هستید.
دکتراحمدی ن‍ژاد همچنین در مورد حذف کشتی از مسابقات المپیک 2020 و مباحث مطرح شده در این زمینه تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که کشتی از مسابقات المپیک حذف نشود و ما داریم در این ارتباط نامه‌ای می‌نویسیم و ان‌شاء الله آن را ارسال خواهیم کرد.
وی با تاکید بر این‌که کشتی جزء معدود ورزش‌هایی است که با روح المپیک سازگار است و پر از نشاط و قدرت بدنی، عمل سریع است در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در سال 91 کشتی ما دچار حاشیه‌هایی بود بخصوص بعد از مسابقات جام جهانی تهران، گفت: ورزش ما از جمله کشتی روند خوبی داشته است و جوانان و مسئولان در این عرصه‌ی بانشاط در حال فعالیت هستند و روند پیشرفت روند خوبی بوده است.
رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال دیگری درباره اهمیت ورزش کشتی در ورزش کشور گفت: ما هیچ حاشیه‌ای درباره ورزش کشتی نمی‌بینیم، این ورزش و روند ورزش ما در کل روند بسیار خوبی دارد، بالاخره فشار بودجه بر روی ما وجود دارد. این فشار در همه ‌جا هست اما علی‌رغم این فشار تمام تلاش برای حرکت به سمت جلو وجود دارد.
دکتر احمدی‌نژاد در پایان گفت: ان‌شاء‌الله قهرمانی‌های بعدی کشتی گیران در مسابقات آسیایی و دور آینده بازیهای المپیک.


۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ۱۳:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.