رهنما: تکرارمسابقات وزن 55 کیلوگرم تضمینی برای آینده روشن انتخابی ها است

رهنما: تکرارمسابقات وزن 55 کیلوگرم تضمینی برای آینده روشن انتخابی ها است

سرمربی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران با تاکید براینکه تجدید نظر درمسابقات گزینشی وزن منهای 55 کیلوگرم، تضمینی برای آینده روشن انتخابی های است، گفت: این مساله نشان می دهد که مجموعه فدراسیون کاراته به دنبال اعتلای کاراته کشور و نهادینه کردن شیوه های علمی عادلانه و فراهم آوردن فرصت برابر برای همه کاراته کاهای کشور برای پوشیدن پیراهن تیم ملی است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون مسعود رهنما"  اظهار کرد: معتقدم وظیفه اصلی کادرفنی در تیم های ملی بالا بردن سطح توانایی فنی افراد است و نحوه انتخاب نفرات در رشته های غیر رکوردی مثل کاراته باید تابع مقرارت از پیش تعیین شده باشد که فدراسیون آنرا اجرا و برنحوه اجرای آنهم نظرات داشته باشد.

وی افزود: پس از شبهاتی که درنحوه انتخابی های وزن منهای 55 کیلوگرم از سوی برخی اردونشینان مطرح شد، فدراسیون کاراته پس از بررسی و مشورت با کادر فنی تصمیم به برگزاری انتخابی مجدد گرفت و من به دلیل خاطرات تلخ و شیرینی که در سال های گذشته انتخابی داشته ام، برای آینده کاراته ایران با این موضوع کاملا موافق هستم.

سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرد: فکر می کنم ما قدم های بسیار خوبی برای برگزاری انتخابی کاملا شفاف و عادلانه برداشته ایم اما در ابتدای راه هستیم و به طور یقین اشکالاتی در حین اجرا به وجود خواهد آمد که می بایست در جهت رفع آن همه تلاش کنیم.

وی با اشاره به محسنات انتخابی های تیم ملی گفت: در این انتخابی ها کادرفنی خودشان داوری نکردند و مسابقات پشت درهای بسته برگزار نشد، انتخابی های به صورت دوره ای و با قرعه کشی خود ورزشکاران و حضور مربیان، ورزشکاران، خانواده ها، مسوولان نظارتی و اصحاب رسانه برگزار شد. این موضوعات از اقدامات موثری است که با پیشنهاد مستقیم من صورت گرفته است.

رهنما اظهار داشت: پافشاریم درخصوص کنترل اوزان ورزشکاران هم پشتوانه علمی دارد و فکر می کنم اینها قدم های خوبی است که برداشته ایم و به امید خدا آینده گان قدم های بهتری در این مورد برمی دارند.

وی با اشاره به اینکه مشکل اضافه وزن باید در کاراته ایران از بین برود گفت: از آنجایی که در انتخابی های نهایی سطح فنی افراد بهم نزدیک است، وزن اضافه می تواند سبب برتری گردد. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم انتخابی ها براساس وزن واقعی افراد صورت گیرد و تمامی نفرات حاضر در وزن منهای 55 کیلوگرم باید روز شنبه سروزن باشند.

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: به عنوان یکی از افرادی که در 25 سال گذشته دائم در حوزه ملی فعالیت کرده ام و کارهای تحقیقی زیادی درخصوص تجزیه تحلیل مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی ها و قهرمانی آسیا و جهان داشته ام، کاملا برایم مشهود است هرزمانیکه خروجی قهرمانی کشور با انتخابی تیم ملی متفاوت بوده است نتایجمان در رقابت های بین المللی مثبت نبوده است. خدا را شکر تا این لحظه خروجی قهرمانی کشور با حضور نفرات اردونشین تقریبا همسو است.

۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ۱۳:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.