نامه ژاک روگ به علی آبادی:حذف کشتی از المپیک تصمیم نهایی نمی باشد

نامه ژاک روگ به علی آبادی:حذف کشتی از المپیک تصمیم نهایی نمی باشد
ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک طی نامه ای به مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و نائب رئیس شورای المپیک آسیا،در خصوص ابرازنگرانی ایران به حذف احتمالی کشتی از بازیهای المپیک اعلام داشت: توصیه ارائه شده از سوی هیات اجرایی IOC تصمیم نهایی نمی باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛بعد از اعلام حذف احتمالی کشتی از بازیهای المپیک و تشکیل کارگروه ویژه این امر از سوی کمیته ملی المپیک کشورمان با حضورمسئولین، پیشکسوتان، کارشناسان ونمایندگان اصحاب رسانه، کمیته ملی المپیک اقدام به مکاتبات لازم در خصوص عدم حذف کشتی از بازیهای المپیک با رئیس کمیته بین المللی المپیک،شورای المپیک آسیا،اتحادیه کشتی آسیا، اعضای هیات اجرایی IOC ، کمیته های المپیک 100 کشور جهان  نمود و خواهان تداوم حضور این رشته باستانی در بازیهای المپیک گردید.
به همین منظور ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک در پاسخ به  نامه ارسالی از سوی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن مراتب تشکر خود و همچنین تاکید بر این امر که هنوز حذف کشتی از بازیهای المپیک 2020، نهایی نشده است در متن نامه خود آورده است:
موضوع: برنامه بازیهای المپیک 2020

جناب آقای محمدعلی آبادی
ریاست محترم کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران
مراتب تشکر خود را از ارائه نظراتتان در ارتباط با تصمیم گیری هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در خصوص برنامه بازیهای المپیک 2020 ابراز می دارم.
وظیفه هیئت اجرایی این بود که براساس عوامل مختلف بسیاری نسبت به ترکیب درست 25 رشته ورزشی توصیه هایی ارائه دهد. با وجود نقاط قوت زیادی که رشته کشتی دارد و قطعا تاریخچه آن شاخص ترین ویژگی آن می باشد، درعین حال لزوم لحاظ تغییرات نیز باید به رسمیت شناخته شود.
قابل ذکر است که توصیه ارائه شده از سوی هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک، تصمیم نهایی نمی باشد. در حال حاضر کشتی به جمع هفت رشته ورزشی که به دنبال راهیابی به برنامه بازیهای المپیک 2020 هستند، خواهد پیوست. قدم بعدی ارائه گزارش درحمایت از  این رشته در جلسه هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک که در سن پطرزبورگ، روسیه برگزار می شود، خواهد بود.
تصمیم نهایی طی جلسه کمیته بین المللی المپیک (IOC session) در ماه سپتامبر اتخاذ خواهد شد.
بار دیگر از شما بخاطر ارائه نظرات کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تشکر می نمایم.

با تشکر
ژاک روگ

شایان ذکر است،هفته گذشته نیز شیخ فهد رئیس شورای المپیک آسیا در پاسخ به نامه  رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان؛ حمایت خود را از حضور کشتی در بازیهای المپیک اعلام داشته و عنوان داشت حتی حاضر است برای بررسی این موضوع با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران نشستی نیز در کشور کویت داشته باشد.

۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.