بازدید سفیر کره از مرکز علمی - کاربردی تکواندو؛پرورش نخبه های مربیگری در ایران قابل تقدیر است

بازدید سفیر کره از مرکز علمی - کاربردی تکواندو؛پرورش نخبه های مربیگری در ایران قابل تقدیر است
در راستای تبادل دانش وهمکاری بیشتر بین دو کشور ایران و کره، سفیر و رایزن فرهنگی کره درتهران، از مرکز علمی – کاربردی تکواندو ایران بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو؛در راستای تبادل دانش وهمکاری بیشتر بین دو کشور ایران و کره، سفیر و رایزن فرهنگی کره درتهران، از مرکز علمی – کاربردی تکواندو ایران بازدید کردند.
"سونگ وونگ یئوب" سفیر کره جنوبی در حاشیه بازدید از مرکز علمی – کاربردی تکواندو و با حضور در کلاسهای این مرکز ،در میان دانشجویان تکواندو بیان داشت : گسترش بحث علمی تکواندو و تبدیل آن به یکی از رشته های تحصیلات تکمیلی در ایران، نشان از ارتقاء جایگاه این رشته در این کشور و افرایش اهمیت تکواندو در بین مسئولان ورزش کشور و اقشار مختلف مردم ایران دارد.

وی در ادامه اظهار داشت : اقدام فدراسیون تکواندو مبنی بر پرورش نخبه های علمی تکواندو، قابل تحسین است چراکه تکواندو ایران تاکنون به جایگاه قابل قبولی دست یافته که با راه اندازی این دانشگاه تقویت و ارتقاء بنیه علمی این رشته از این پس باید منتظر مربیانی نمونه و کارآمد ایرانی بیشتری باشیم.

سفیر کره جنوبی با اشاره به اهمیت ورزش تکواندو در روابط دو کشور گفت: تکواندو عامل خوبی برای استحکام بخشیدن به روابط دو کشور است و می توان ادعا کرد که تکواندو نقطه عطفی برای ارتباط نزدیک تر میان دو کشور ایران و کره جنوبی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه کره جنوبی و ایران دارای تجربیات زیادی درتکواندو جهان هستند، باید زمینه بسط و گسترش ارتباطات دو کشور در خصوص تبادل مسائل فنی، و انتقال مربی و مدرس دانشگاه فراهم شود.
"سونگ وونگ یئوب" در پایان بازدید یک ساعته خود از امکانات خانه تکواندو ایران، برقراری ارتباطات فرهنگی و اجتماعی را نیز یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و گفت: این امر باید مورد توجه دو کشور قرار بگیرد و امیدوارم که شاهد تبادل تجربیات و برقراری ارتباطات بیشتری بین ایران وکره باشیم.

گفتنی است: در پایان این بازدید، "سونگ وونگ یئوب" دان 7 افتخاری تکواندو را از سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان دریافت کرد.
۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.