نشست جلوگیری از حذف کشتی از المپیک به میزبانی ایران برگزار شد؛اعتراض نمادین به احتمال حذف کشتی از المپیک

نشست جلوگیری از حذف کشتی از المپیک به میزبانی ایران برگزار شد؛اعتراض نمادین به احتمال حذف کشتی از المپیک
نشست جلوگیری از حذف کشتی از رقابتهای المپیک 2012 لندن همزمان با رقابتهای جام جهانی کشتی شب گذشته به میزبانی فدراسیون کشتی ایران در هتل آزادی تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون کشتی، در این مراسم محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک، حجت الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی، حسن رنگرز، نایب رئیس فدراسیون کشتی ونمایندگان دوازه کشور حاضر در جام جهانی به گفتگو و تبادل نظر در مورد راههای جلوگیری از حذف کشتی از المپیک پرداختند.

خطیب در ابتدای این نشست که در حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به تیم‌های حاضر این نشست را فرصتی برای گفت و گو و نشان‌دادن اتحاد کشورهای صاحب کشتی دانست و ابراز امیدواری کرد این اتحاد کم سابقه بتواند نظر IOC را برگرداند.

وی خاطر نشان کرد: با حمایت تمامی مقامات دولت و مجلس ایران و به پشتوانه حمایت مردم و تماشاگران کشتی تلاش می کنیم تا جلوی حذف کشتی از المپیک گرفته شود.

علی‌آبادی نیز با اشاره به پیشینه تاریخی کشتی از حضور مسئولان کشتی کشورهای صاحب قدرت قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد تا با ادامه چنین مجامعی کشتی به المپیک بازگردد.

وی با اشاره به تلاش گسترده ایران برای حفظ کشتی در المپیک گفت: در شرایط خاصی قرار داریم و باید با اتحاد باهم جلوی حذف کشتی از المپیک را بگیریم.

در ادامه این نشست هه‌ گه‌ دوش عضو مجارستانی هیئت رئیسه فیلا در سخنانی  خواستار حمایت همه جانبه کشورهای صاحب کشتی از این رشته قدیمی شد.

رئیس فدراسیون کشتی مجارستان ادامه داد: ما همه با هم یک زبان داریم و آن زبان کشتی است و با پافشاری تمام تلاش خود را بکار می بریم تا کشتی از المپیک حذف نشود.

نماینده فیلا در جام های جهانی کشتی تهران خاطر نشان کرد:ما دو نشست مهم سن پترزبورگ و بوداپست را پیش رو داریم و با باید اتحاد  با هم جلوی حذف کشتی از المپیک را بگیریم زیرا رشته ای که 26 کشور در آن صاحب مدال المپیک شده اند نباید از این مسابقات حذف شود.

وی در پایان با تبریک به ایران برای میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی گفت: کشتی‌گیران همه روی تشک تلاش می‌کنند تا پشت‌شان به تشک نخورد و ضربه فنی نشوند، ولی فردا در مراسم افتتاحیه ی جام جهانی کشتی آزاد، کشتی گیران برای نشان دادن اتحاد پیش از آغاز رقابت‌ها پشت‌ خود را به تشک خواهند زد و یک دقیقه سکوت جاری خواهد شد تا به این وسیله اعتراض خود را به حذف کشتی از المپیک نشان دهیم.

در این نشست نمایندگان 12 کشور حاضر در این رقابتها از جمله روسیه، آمریکا، ترکیه، آذربایجان و بلغارستان حضور داشتند.
 

 
    
        
        
طراحی وب سایت های حرفه ایی - شرکت پشتیبانکار

۳ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.