کاستا: با حضور در بازیهای بین المللی به اوج آمادگی و هماهنگی می رسیم

کاستا: با حضور در بازیهای بین المللی به اوج آمادگی و هماهنگی می رسیم
سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در خصوص حضور ایران در تورنمنت بین المللی روسیه، برنامه های آتی تیم ملی صحبت کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی فدراسیون؛هلنا کاستا-سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در خصوص حضور ملی پوشان در این تورنمنت بین المللی گفت: پس از انجام دو مرحله اردوی تدارکاتی و دو دیدار دوستانه با اردن، تیم ملی ایران نیاز داشت تا محک جدی تری بخورد و در تورنمنت های مهم حضور داشته باشد. در واقع هرچقدر تعداد بازی ها برای هر تیمی بیشتر باشد طبیعتا مفید خواهد بود و در این شرایطی که تیم ملی در آن به سر می برد ، معتقدم حضور در روسیه  به ما کمک بزرگی خواهد کرد. این بازیها در واقع تورنمنت بزرگی است که تیم های قوی مانند روسیه، آمریکا، چین و کره در آن شرکت دارند که همین امر شرایط سختی را در بازی برای ملی پوشان می سازد.
وی در ادامه افزود: در بازی با اردن به مشکلاتی که بازیکنان داشتند، پی بردیم در راستای همین هدف، ما همچنان تلاش می کنیم و امیدوارم که این بازیها با تیم هایی که شرایط و سیستم بازی آنها نزدیک به تایلند و فیلیپین است به رقابت بپردازیم. در واقع هر چقدر این بازیها برای ما سخت تر باشد، تیم ما تجربه خوبی کسب می کند و ما را برای شرایط دور مقدماتی کنفدراسیون فوتبال آسیا آماده تر می شویم.
وی در خصوص پیش بینی کسب نتیجه ایران در این تورنمنت بین المللی گفت: امیدوارم بازیکنانم بازی خوبی ارائه بدهند.حضور در بازیهای دوستانه و یا تورنمنتها باعث می شود تا ما هر روز بهتر از گذشته باشیم و بیشترین هدف ما رسیدن به اوج هماهنگی و آمادگی تیم است.اما معتقدم هیچ کسی بیشتر از من، کادر فنی و بازیکنان آرزوی برد ندارد  و ما می خواهیم برنده بازی ها باشیم.
ملی پوشان بعضی از صحنه ها را به خوبی شبیه سازی کردند
هلنا کاستا معتقد است در بازی با اردن بازیکنانش تا حدودی برنامه های تمرینی را در بازی اجرا کرده اند اما تمامی نکاتی که در تمرینات اعلام شده بود از سوی بازیکنان به درستی اجرا نشد.وی در این باره گفت: رقابتهای ما با تیم اردن نشان داد که بازیکنان ما قادر به شبیه سازی هستند. آنچه که در تمرین ها یاد گرفته اند را تا حدودی اجرا کردند.در واقع علیرغم زمان کمی که در اردو ها داشتیم بچه ها توانستند بعضی از صحنه ها را به خوبی شبیه سازی کنند و امیدوارم بتوانند در تمام لحظات بازی آن کاری که در زمان تمرینات انجام می دادند، را به خوبی انجام دهند و این یکی از اهداف مهم ما است. به نظر من، ما توسعه و ارتقا زیادی دردفاع منطقه ای ، مالکیت و حفظ توپ و جایگیری بازیکنان در بازی داشتیم. اما از نظر دفاع منطقه ای همچنان باید بهتر شویم.
بلافاصله بعد از پایان لیگ اردو آغاز می شود
سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص برنامه های اردویی تیم ملی فوتبال گفت: بلافاصله بعد از پایان لیگ برتر فوتبال بانوان، ما یک اردوی آماده سازی و درست قبل از اعزام به روسیه خواهیم داشت و امیدوار هستم تا در سال جدید بازیهای بیشتری را در روزهای فیفا برگزار کنیم. مطمئنم این تورنمنت تیم ما را از نظر تکنیک های دفاعی بالا می برد ولی ما باید به دنبال بازیهایی باشیم که بتوانیم روی خط حمله کار کنیم و تیم را تقویت کنیم. در ماه می (اردیبهشت) به طور کامل در اردو خواهیم بود و سپس به مسابقات بنگلادش اعزام خواهیم شد.
بازیکنان 14 و 16 سال آینده فوتبال ایران هستند
سرمربی تیم ملی در پایان گفت: تیم های 14 و 16 سال نیز در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور خواهند داشت .به طور کامل بر روی تیم های 16 و 14 نظارت دارم و معتقدم این بازیکنان، بازیکنان آینده فوتبال ایران خواهند بود. با کار و دانش و تجربه ای که اکنون این ملی پوشان در بازیهای مهم کسب می کنند، مطمئنم آینده ما خواهند بود و بی شک تیم ملی بزرگسالان در سال های آینده با توجه به تمرینات پایه ای که تیم ها دارند، بهترمی شود.

۱ اسفند ۱۳۹۱ ۱۱:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.