صبح امروز نشست کار گروه پیگیری حذف احتمالی کشتی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد

صبح امروز نشست کار گروه پیگیری حذف احتمالی کشتی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد
صبح امروز نشست کار گروه پیگیری حذف احتمالی کشتی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد و به بررسی مسائل مربوط و لازم در این زمینه پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛این نشست با  حضور مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و نائب رئیس شورای المپیک آسیا،بهرام افشار زاده دبیر کل ،احمد ارشدی معاون اداری و مالی ،علی رغبتی مدیر کل برنامه ریزی و نظارت ورزش حرفه ای، حجت لله خطیب سرپرست و حسن رنگرز نائب رئیس فدراسیون کشتی،دکتر محمد توکل عضو اسبق هیات رئیسه فیلا،محمد رضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی،رحیم علی آبادی پیشکسوت کشتی فرنگی ، علیرضا دبیر قهرمان اسبق المپیک ،صدرالدین کاظمی کارشناس خبره کشتی ،حسین آقا زمانی و مجید ندیری نماینده صدا و سیما و بهراد هروآبادی مدیرامور بین الملل کمیته برگزار شد.
در ابتدای این نشست صدرالدین کاظمی کارشناس خبره کشتی  ضمن اشاره به برخی فضای  رسانه ای و تبلیغاتی برخی رشته ها در عرصه حهانی ابراز داشت:بدون تردید توجه به جنبه های زیبای ورزش کشتی همچون ساخت کلیپ های متعدد و زیبا و توجه به عنصر  رسانه در توجه بیشتر به این رشته می تواند کمک بسزایی در تثبت آن در میان  مسئولان IOC داشته باشد و در واقع می توان از ظرفیت برگزاری رقابتهای جهانی در تهران در این باره استفاده کرد.
وی ادامه داد:البته باید رایزنی و تماسهای لازم در این باره در عرصه بین المللی صورت پذیرد تا نشان دهیم هنوز کشتی یکی از رشته های پرطرفدار جهان است.
سپس علیرضا دبیر قهرمان اسبق تDم ملی کشتی ضمن اشاره به اهمیت حضور کشتی در بازیهای المپیک ابراز داشت:در ابتدای امر می بایست از هرگونه اظهار نظر غیر معمول و غیر ورزشی  خودداری کرد چرا که ممکن است نتیجه عکس بدهد و فدراسیون کشتی هم باید رایزنی های لازم را با نامه نگاری و یا دعوت از قهرمانان و پیشکسوتان اثر گذار در این زمینه در عرصه بین المللی استفاده کند ناگفته نماند اگر نامه ای به  مسئولان جهانی المپیک و یا فدراسیون می دهیم باید پیشنهاد خوبی هم ارائه بدهیم که برگزاری مثلا لیگ جهانی یکی از همین دست پیشنهادات می تواند باشد.
وی ادامه داد: در نامه نگاریها باید منطق و کارشناسانه نظر داد همچنین باید رایزنی لازم  با بسیاری از کشورها صورت پذیرد و به برخی مسائل بها بدهیم در واقع بنوعی هویت المپیک از همین رشته قدیمی کشتی بوده و بر این موضع تاکید و تکیه کنیم که از قدیم در المپیک باستانی کشتی در المپیک حضور داشت و حتی اگر لازم شد از نفرات اثر گذار و شخصیتهای بارز در عرصه بین المللی استفاده کنیم در واقع توجه به رایزنی و همچنین فضای رسانه ای در عرصه بین المللی برایمان مهم است.
در ادامه دکترتوکل تصریح کرد:می بایست از ماهها قبل در این زمینه از سوی فدراسیون جهانی و کشورهای عضو اقداماتی  صورت می گرفت البته فیلا با تغییر قوانین ورود کشتی بانوان اقداماتی را در انجام دادند  که در در زمان خودش مطلوب بود اما باید ضمن رایزنی در این زمینه با دیگر کشورها نیز تعاملات را بیشتر کرد.
وی سپس ادامه داد:با توجه به میزبانی رقابتهای جهانی و حضور مسئولان فدراسیون جهانی و برخی کشورها می توانیم نمایندگان دیگر کشورها را نیزدعوت و حتی بیانیه نیز در این باره بنویسم در واقع باید محکم همسو و هماهنگ در عرصه بین المللی کار کرد چرا که این مسئله جدی است.
حسن رنگرز نیز در ادامه صحبتهای دکتر توکل ابراز داشت:البته در گذشته نیز این مسائل عنوان شده بود اما به این شکل جدی نبود ولی وقتی بیش از 50 درصد مدالهای المپیکی ما از کشتی است بالطبع باید در این زمینه فعال بود و باید از پتانسیل میزبانی رقابتهای جهانی در کشورمان در این زمینه استفاده ببریم  و از حضور نمایندگان دیگر کشوهای صاحب نام در کشتی نیز بهره ببریم البته فیلا تغییراتی در گذشته در کشتی ایجاد کرده ولی به نظر می رسد نتوانست نظر مساعد IOC را جلب کند.
وی ادامه داد:وقتی ما امیر خادم را کاندید می کنیم ولی آنها نماینده کشور دیگری را انتخاب کردند که جایی در کشتی ندارد خب جای تعجب داشت.
همچنین علی رغبتی ضمن اشاره به این مسئله که باید تحلیلی به این موضع پرداخت تصریح کرد :به شخصه معتقدم باید این مسئله را دقیق بررسی کرد یعنی ما باید نظر منفی بوجود آمده در  بین مسئولان ioc را بهبود بخشیم اینکه می گوییم به دلیل مسائل همچون عمومی نبودن،عدم پخش تلویزیون، دوپینگ و بلیت فروشی ضعف دارد باید دلیل منطقی بیاوریم که در بسیاری از رشته های دیگر هم ممکن است این مسائل را داشته  باشند.
وی ادامه داد:ما حتی اجماع چند میلیونی در داخل کشور جمع کنیم باز هم در عرصه جهانی یک رای داریم در واقع باید در عرصه بین المللی فعال تر شده و نمایندگان  حداقل 3 قاره  را با خود همراه کنیم و حتی لازم شد از آنها دعوت کنیم  تا نشان دهیم طرفدرن کشتی کم نیستند و باید توجه بیشتری به مقول رسانه و پرداختن به طرفداران و پیشینه کشتی داشت.
سپس ندیری مدیر رادیو ورزش اعلام کرد: برخی صحبتهای عزیزان منطقی است ولی باید روی اصالت زیبایی کشتی بیشتر توجه کنیم در واقع کشتی تاریخچه المپیک است و می توانیم با دعوت بزرگان کشتی جهان در این باره چاره اندیشی کرد رسانه ملی هم تا به حال در خدمت ورزش بخصوص کشتی بوده و از این به بعد هم خواهد بود.
حسین آقا زمانی مدیر ورزش شبکه سه نیز عنوان داشت :این اتفاق تلخ در واقع بنوعی جامه کشتی را متحد کرد تا بدانند چه ظرفیتهایی در جهان دارند و حال باید از این ظرفیت استفاده کرد در واقع باید از ظرفیت داخلی و خارجی رسانه ای در این زمینه استفاده کرد البته تلویزیوین در پخش مسابقات کشتی خوب عملکرد و در رقابتهای مهم هر چه در توان داشت  انجام می دهم.
وی ادامه باید باید رسانه ها همسو و در یک جهت حرکت کنند و از بیان برخی مسائل بعضا توهین آمز خود داری کرد در عرصه بین المللی هم باید توجه به مقوله کشتی را در بین دیگر کشورها بیشتر کرد.
سپس حجت ا.. خطیب سرپرست فدراسیون کشتی اظهار داشت:فیلا الان 183 عضو دارد و با آقای مارتینتی با سفری که به تهران دارند در این زمینه ببیشتر و راحت گفتگو خواهیم کرد و می توانیم با تعامل و رایزنی با کشورهای دیگر همسوبود.
وی ادامه داد میزبانی رقابتهای جهانی می تواند با توجه به حضور نمایندگان برخی کشورها و فدراسیون جهانی فرصتی باشد تا در این زمینه با مسئولان جهانی و دیگر کشورها به گفتگو بنشینیم.
 در خاتمه طالقانی عنوان داشت:کشتی تاریخچه المپیک است و قبول اینکه ممکن است از المپیک حذف شود خیلی سخت است و نمی توانیم جوابگوی قهرمانان و طرفداران این رشته در کشور باشیم من همان زمان که مسئولیت این فدراسیون را داشتم با قوانین فدراسیون جهانی در تغییرات قوانین مبارزه از سوی فدراسیون جهانی مخالف بودم و رای ندادم چون معتقد بودم در اینصورت کشتی چیزی برای عرضه کردن ندارد.
وی ادامه داد: به عنوان یک کشتی دوست عنوان می کنم هر آنچه در توان دارم در این زمینه انجام می دهم و معتقدم با تشکیل انجمن حامیان کشتی باید کارهایی کرد و حتی نامه بلند بالایی با امضا بسیاری از مردم تهیه کرد و به مسئولان کمیته بین الملل المپیک داد من همان زمان گفته بودم که نباید فنون زیبای کشتی را حذف کرد وقتی زمان را کم کردیم فنون زیبا را حذف کنیم چیزی از کشتی باقی نمی ماند. و در این جا  جادارد از رسانه ها که در این مدت بخوی از کشتی حمایت کردند تشکر کنم.
همچنین مهندس رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: به شخصه در بسیاری از رقابتهای جهانی و قاره ای حضور داشتم و باید بگویم طرفدارن کشتی در اقصی نقاط دنیا خیلی بیشتر از برخی دیگر رشته ها هستند در واقع کشتی بسیار زیبا و پرتکنیک است اما اگر می خواهیم موفقیتی حاصل شود باید منطقی و کارشناسانه و همسو با دیگر کشورها و فدراسیون جهانی باشیم در واقع الان بحث بحث بین المللی است و باید در عرصه بین المللی کار کنیم.
وی ادامه داد:باید در این زمینه عزیزان ،کارشناسانه نظر دهند تا با تعاملات بین المللی و نامه نگاری و رایزنی با دیگر کشورها جمیع نظرات را به نفع کشتی کرد.

۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ۱۴:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.