دکتر پورکاظمی تاکید کرد: کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک عملکرد درخشانی در این مدت داشته است

دکتر پورکاظمی تاکید کرد: کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک عملکرد درخشانی در این مدت داشته است
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک این کمیسیون را یکی از موفق ترین کمیسیون های کمیته ملی المپیک دانست.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛ دکتر لطفعلی پورکاظمی با بیان اینکه کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک مسئولیت حفظ سلامت ملی پوشان ایرانی برای مسابقات المپیک، جهانی، آسیایی و بین المللی را بر عهده دارد، افزود: بدین منظور تشکیل پرونده سلامت و معاینات تخصصی و فوق تخصصی برای قهرمانان ایرانی در بالاترین سطح صورت می گیرد. معاینات ارتوپدی، قلب و عروق، کبد و دستگاه گوارش، آزمایشات خونی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، توانبخشی، تغذیه، مشاوره های مکمل های مجاز و غیرمجاز، داروهای نیروزا از تک تک ملی پوشان بعمل آمد و برای بسیاری از آنان MRI  CT اسکن، سونوگرافی و سایر اقدامات کلینیکی و پاراکلینیکی صورت گرفت.ورزشکاران آسیب دیده تحت درمان جراحی، فیزیوتراپی و یا دارویی و ماساژ ورزشی قرار گرفتند و تحت نظر متخصصان تا روز اعزام قرار داشتند.
وی افزود: حدود 500 نفر ملی پوش اصلی و ذخیره برای المپیک و پارالمپیک 2012 لندن و بازیهای آسیایی گوانگجو تحت معاینات تخصصی قرار گرفتند.
دکتر پورکاظمی تصریح کرد: کارشناسان معتقدند کمیسیون پزشکی بعنوان یکی از موفق ترین کمیسیون های المپیک در سه سال گذشته بوده است و بهترین پوشش و امکانات طبی را در اختیار ملی پوشان قرار داد.کاروان پزشکی ایران چه در بازیهای آسیایی گوانگجو و چه در المپیک لندن با حضور مقتدرانه و همراه با تجهیزات پزشکی مجهز در دهکده حضور داشت و به صورت شبانه روزی در خدمت ملی پوشان بود.اقدامات درمانی قبل، حین و بعد از مسابقات بصورت جدی بر روی ملی پوشان قرار گرفت و کماکان برای مسابقات پیش رو ادامه دارد.
دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در تشریح بخش دیگری از فعالیت های این ستاد در سال 91، یادآور شد: منفی بودن تمامی تست های دوپینگ ملی پوشان ایرانی در بازیهای المپیک و پاراالمپیک2012 لندن و بازیهای آسیایی گوانگجو در حدود 450 مورد، از افتخارات ستاد ملی مبارزه با دوپینگ می باشد که ناشی از    دوره های آموزشی مداوم برای مربیان و ورزشکاران در حدود 660 شهر و شهرستان کشور و حضور سرزده افسران نادو به اردوهای ورزشی و در مسابقات انتخابی و بین المللی بوده است. چاپ و تکثیر حدود 60 هزار کتاب، بروشور، پوستر، CD آموزشی داروهای نیروزا و مکمل های مجاز و غیرمجاز در طی چند سال گذشته از علل موفقیت کاروان ایران در حوزه دوپینگ بوده است و سبب شد تا با اقتدار پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین المپیکی و آسیایی به اهتزاز درآید و برای هیچ کدام از ملی پوشان اعزامی، مدالهایشان پس گرفته نشد و این خود به شایستگی کاروان اعزامی ایران می افزاید. حمایتهای همه جانبه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و سایر مسئولین و دست اندرکاران سبب شد تا موفقیتهای روزافزون در کاروان اعزامی ایران صورت گیرد.

۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ۱۱:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.