دکتر پورکاظمی:حضور کادر پزشکی در باشگاه ها ضروری است

دکتر پورکاظمی:حضور کادر پزشکی در باشگاه ها ضروری است
رئیس فدراسیون پزشکی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تاکید کرد که حضور کادر پزشکی در کلیه باشگاههای کشور در بخش دولتی و خصوصی الزامی است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون پزشکی ورزشی دکتر لطفعلی پورکاظمی افزود: مجموعه های فرهنگی ورزشی و باشگاه ها می توانند به صورت مشاوره ای و با عقد قرارداد با پزشکان ورزشی، کارشناسان تغذیه، روانشناسان ورزشی، فیزیوتراپ ها، ماساژورها باعث ارتقاء سلامت عمومی ورزشکاران و پیشگیری و درمان آسیب های ورزشی و بویژه عوارض کشنده مکمل های غیرمجاز شوند.

دکتر پورکاظمی ادامه داد: در ایران حدود 3 هزار پزشک ورزشی در سراسر کشورر طی 15 سال گذشته  دوره های مختلف آسیب های ورزشی، دوپینگ و مکمل ها، اورژانس های طب ورزشی، دوره های یکصد ساعته پزشک تیم، رژیم های غذایی در رشته های مختلف را در فدراسیون پزشکی ورزشی و استان های کشور با موفقیت گذرانده و گواهینامه های مربوطه را دریافت کرده اند و در همه شهرها و شهرستان های کشور آماده سرویس دهی به باشگاه های ورزشی هستند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد:حدود 40 نفر متخصص پزشکی ورزشی نیز در سال های اخیر از دانشگاهها فارغ التحصیل شده و آماده خدمت رسانی به جامعه ورزشی چه در سطح قهرمانی و حرفه ای و چه همگانی هستند. همچنین ده ها هزار کارشناس، کارشناس ارشد و دکترا در حوزه های مختلف علوم ورزشی نیز در کشور، مشتاقانه در رشته های متعدد بصورت فنی و تخصصی و با استانداردهای مدرن وزارت ورزش و جوانان در خدمت جامعه ورزشی و بویژه باشگاه های سراسر کشور هستند.

وی تاکید کرد: باشگاه ها می توانند طی تماس و یا مکاتبه با فدراسیون پزشکی ورزشی و یا هیات های پزشکی ورزشی سراسر کشور که در ادارات ورزش و جوانان مستقر هستند تقاضای کادر پزشکی مورد نیاز را نمایند تا بدین گونه بتوانند بر دانش علمی و پزشکی مربیان و ورزشکاران افزوده و از حوادث متعدد ورزشی پیشگیری کنند.
۲۱ بهمن ۱۳۹۱ ۱۴:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبكه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.