بیانیه مسئولان استان همدان در خاتمه ششمین جشنوراه زمستانی

بیانیه مسئولان استان همدان در خاتمه ششمین جشنوراه زمستانی
ششمین جشنواره زمستانی استان همدان در حالی با برگزاری تورهای تفریحی و گردشگری و همچنین مراسم تجلیل از خانواده های قهرمانان المپیکی به اتمام رسید که در خاتمه بیانیه ای در این باره صادر گردید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛در متن بیانیه فوق آمده است ،حضار و میهمانان گرامی: همانگونه که مطلعید صنعت گردشگری و صنعت ورزش دو عنصر حیاتی برای ایجاد همبستگی بین ملتها به مار می روند. عناصری که موجب شده است تا برای نخستین بار به عنوان اصلی ترین محور برگزاری ششمین دوره جشنواره زمستانی سال 91 مطرح شوند و از این طریق، یکی از نادرترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی کشور ایران عزیز با ویژگیهای منحصر بفرد و مختض بخود در مقایسه با پنج دوره گذشته این جشنواره در معرض نمایش گذشته شود.
این ویژگیها همان اعتقاد ماست، برای ایجاد تعامل و یکرنگی بین مسئولین حوزه گردشگری و حوزه ورزش استان، برای بانجام رساندن هدفی مشترک که اکنون، شاهد حضور نام آوران و خانواده قهرمانان المپیک یعنی همسران، فرزندان، والدین آنها در این جشن فرخنده، هستیم. حرکتی که به گفته تعداد کثیری از مسئولین محترم عالیرتبه نظام ما ، در طول تاریخ این کشور اتفاق نیفتاده است. به جرأت می توان اعلام کرد که کشور ایران به عنوان نخستین کشور آسیایی، مسلمان، فارسی زبان و شیعه با بهره گیری و اعتقاد بر عنصر همبستگی، اساس یک اتفاق منحصر بفرد فرهنگی را با رویکرد جهانی شدن موجب شده. حضور سفراء محترم دولتهای مختلف خارجی از یک سو و پذیرش حضور در استان همدان از سوی خانواده قهرمانان المپیک لندن 1948 تا لندن 2012 از نسل گذشته و نسل فعلی، حضور میهمانان ویژه و مسئولین رسانه های مختلف و همچنین اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، اجتماعی، تعریف و توجیه وجود روح همبستگی در این پروژه می باشد، که متعاقباً موجبات توسعه پایدار، ایجاد روابط شایسته بین المللی، سخاوت، روحیه فتوت، جوانمردی، عشق به میهن و ارتباطات تنگاتنگ با هنر و ادب را شامل خواهد شد و بستر مناسب برای شناخت ایران و شناسایی جذابیت های بین المللی همدان را  فراهم می سازد.
بدین طریق است که ایران اسلامی استعدادها و توانمندیهای خود را در عرصه صنعت توریسم و صنعت ورزش در بین مجامع و سازمانهای جهانی مطرح و تقویت خواهد کرد. اقلیم سرد زمستانی نه تنها مانع از ورود  گردشگران خارجی و داخلی نشد بلکه وصف میهمان نوازی گرم مردم و مسئولین استان، فضای پذیرایی، نشاط، شادمانی درون استانی و سایر استانهای همجوار و ورود میهمانان را از سراسر کشور مهیا ساخت.
ما نتایج حاصله از همدلی، همبستگی و وحدت رویه مسئولین استانی و برون استانی را بدین گونه اعلام کرده و به گوش ملل دنیا خواهیم رسانید:
ـ استان همدان بر خود می بالد که برای نخستین بار پایگاه توریسم ورزشی زمستانی در جمهوری اسلامی ایران را بنیان گذاشته است و به عنوان اولین قطب این صنعت، در ایران اسلامی، کشورهای همسایه و قاره آسیا مطرح شده است .
ـ استان همدان خوشنود است که مدل برگزاری منحصر بفردی را با همکاری و تلاش کارشناسان خبره نظام ورزش و با حضور مشترک خانواده قهرمانان المپیک از بدو حضور ایران در بازیهای المپیک و میهمانان ویژه ملی و بین المللی پایه گذاری کرده است و قویاً، برگزاری دوره های بعدی را با همکاری متولی مدل مزبور  به سایر استانهای دیگر  پیشنهاد می دهد.
ـ استان همدان افتخار آن را داشته تا بطور همزمان ورزشهای همگانی زمستانی و گردشگری همگانی همگانی زمستانی را به منصه ظهور گذاشته و در ایجاد نشاط و سلامت جامعه قدم گذاشته است.
ـ ما اعتقاد بر این داریم که استان ما می تواند با رعایت اصول المپیزم در راستای ترویج فرهنگ، ادب و احترام متقابل، قطب شایسته ای برای گسترش گردشگری داخلی و خارجی و ورزش بین المللی باشد.
ـ و در نهایت استان فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران به جرأت اعلام می نماید که انشاا... یکی از بزرگترین و منحصر بفردترین رویدادهای بین المللی قرن 21 را با محوریت گردشگری، ورزش و همبستگی را با همکاری سازمانهای جهانی و بین المللی و رسانه های داخلی و خارجی در آینده ای نزدیک به گوش جهانیان خواهد رسانید.
امید به آنکه مجموعه استان، مسئولین محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همکاری بین المللی، زمینه و شرایط شایسته را برای تعمیم این مدل منحصر بفرد در سایر نقاط کشور و دیگر کشورهای جهان فراهم آورند و دبیرخانه دائمی آن را در تشکیلات پیشنهاد دهنده و اجرایی این پروژه راه اندازی نمایند.

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ۱۳:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.