ششمین جشنواره زمستانی همدان ؛حضور 29 سفیر از کشورهای جهان در پیست تاریک‌دره

ششمین جشنواره زمستانی همدان ؛حضور 29 سفیر از کشورهای جهان در پیست تاریک‌دره
در دومین روز از جشنواره زمستانی، میهمانان داخلی و خارجی در پیست تاریک‌دره همدان حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان ، در دومین روز از جشنواره زمستانی، میهمانان داخلی و خارجی در پیست تاریک دره همدان حضور یافتند.
پیست تاریک دره همدان که یکی از پیست‌های برتر ایران است، هم اینک تمام تجهیزات مورد نیاز پیست از جمله دستگاه برف کوب، سی یژ، دستگاه بالابر و هتل اقامت اسکی‌بازان را دارد.
29 سفیر از کشورهایبولیوی، سیرالئون، اسلواکی، تونس، کره جنوبی و شمالی، تاجیکستان، کویت، سودان، نیجریه، بوسنی، ساحل عاج، آذربایجان، فرانسه، ترکمنستان، اندونزی، الجزایر، سوئد، عمان، افغانستان، فیلیپین، زیمبابوه، قرقیزستان، آفریقای جنوبی، فلسطین، موریتانی، مکزیک، یمن و غنا ادر این مراسم حضور داشتند.
همزمان با جشنواره زمستانی یک دوره مسابقات اسکی آلپاین مارپیچ کوچک با حضور اسکی‌بازانی از استان‌های مختلف کشور حضور داشتند که اسکی‌بازان با اهدای شاخه‌های گل به میهمانان خارجی به نمایندگی از جامعه ورزشی استان خیر مقدم گفتند.
گفتنی است پیست اسکی تاریک دره سومین پیست مطرح کشور است و پس از پیست های شمشک و دیزین، پیست اسکی همدان به عنوان منحصر به فرد ترین پیست اسکی در تمام کشور مطرح است . این پیست با یک هزار و 600 متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد.
تله سیژ این مجموعه با یکصد صندلی و یک هزار و 600 متر طول خط فعال شده که با راه اندازی این دستگاه وسعت پیست به 50 هکتار رسیده است.
در کنار این پیست ساختمان دو طبقه شامل آشیانه برف کوب این مجموعه با زیربنای 300متر قرار گرفته و سرویس بهداشتی، دفتر هیات، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسکی و موتورخانه و اتاق کنترل خط دستگاه ها تله سیژ در این مجموعه قرار دارد.
پیست اسکی تاریک دره همدان باتوجه به وجود این امکانات و تجهیزات پیشرفته به عنوان یکی از پیست های منحصر به فرد کشور محسوب می شود همچنین برای پذیرش میزبانی مسابقات بین المللی ساخت هتلی مجهز و چهار طبقه در این پیست آغاز شده که یک طبقه آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
ششمین جشنواره زمستانی همدان که از پنجم بهمن در این دیار کلید خورد تا دهم بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین 29 تن از سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، برپا است.
۸ بهمن ۱۳۹۱ ۱۲:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.