دانشگاه آزاد برای نخستین بار قهرمان سوپرلیگ کاراته شد

دانشگاه آزاد برای نخستین بار قهرمان سوپرلیگ کاراته شد
سوپر لیگ کاراته سرانجام با همه فراز و نشیب هایش با قهرمانی تیم دانشگاه آزاد اسلامی خاتمه یافت، تیمی که تا پیش از هفته پایانی در رده سوم جدول رده بندی قرار داشت، اما روز جمعه با سه پیروزی متوالی و شکست مناطق نفت خیز جنوب، صدرنشین رقابتها در دیدار حساس برابر ابومسلم خراسان قهرمانی اش را جشن بگیرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل ازسایت فدراسیون کاراته، در روزی که همه چیز برای قهرمانی مناطق نفت خیز جنوب مهیا بود، اما وقتی ابومسلم با پیروزی اش مقابل صدرنشین معادلات را برهم زد، این دانشگاه آزاد بود که با انگیزه وافر بازیکنان و تدبیر کادر فنی اش توانست برای نخستین بار به قهرمانی کاراته سوپرلیگ دست یابد.

دانشگاه آزاد برای اینکه نشان دهد برای قهرمانی پای به میدان مبارزه گذاشته است، در ایستگاه پایانی ابتدا مقتدرانه تیم هیات کاراته گیلان را با حساب 27 بر یک با شکست مواجه کرد.
این تیم در دومین گام حساسترین مبارزه خود را مقابل ابومسلم خراسان برگزار کرد، تیمی که در مسابقه قبلی خود با شکست مناطق نفت خیز جنوب خود را در یک قدمی جام قهرمانی می دید و همین امر هیجان این بازی را دوچندان کرده بود.
در کاتای انفرادی این داود شاهچراغی بود که با برد 4 بر یک مقابل مهران قربانعلی پور تیم ابومسلم را پیش انداخت، اما در کاتای تیمی، دانشگاه با ترکیب رضا خداشناس، امیر یاری و جمشید حسینی با 5 پرچم مقابل مصطفی پورجلالی، حمید عرب پور و عماد میرزایی صاحب برتری شد.
در کومیته اما، دانشگاه آزاد با پیروزی هایی که علی فداکار، محمدرضا غروبی، محمدرضا بخش محمدلو، مرتضی شفاهی و سجاد گنج زاده موفق شد پیروزی 20 بر 9 را برای خود رقم بزند.
دانشگاه برای مسجل شدن قهرمانی اش در مبارزه آخر نبردی یک طرفه برق هرمزگان را 29 بر صفر شکست داد تا در مجموع با 42 امتیاز و تفاضل برد و باختهای انفرادی بهتر بالاتر از مناطق نفت حیز جنوب در صدر جدول رده بندی قرار بگیرد و جام قهرمانی را به ویترین افتخارات باشگاهش اضافه کند.

در هفته پایانی سوپرلیگ مبارزه ای که بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفت، نبرد ابومسلم و نفت بود. وقتی در همان ابتدا و در کاتای انفرادی داود شاهچراغی 4 بر یک فرید حقیقی بی شکست را مغلوب کرد، کادر فنی مناطق نفت خیز متوجه شد که روز دشواری را پیش رو دارد.
در ادامه راه اگرچه احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمدخانلو در کاتای تیمی نفت را پیش انداختند، اما در بخش کومیته کاراته کاهای ابومسلم تردیدی در برتری تیم شان باقی نگذاشتند. مهدی دولی خانی، مهدی حاتمیان، محمد شهریاری و بهمن عسگری با بردهایشان سند پیروزی تیم ابومسلم را امضاء کردند تا تساوی سعید علیپور مقابل حبیب حاتمی و تساوی صفر – صفر سعید فرخی برابر ابراهیم حسن بیگی تاثیری در نتیجه دو تیم نداشته باشد. ابومسلم برغم این پیروزی همانطور که پیشتر اشاره شد مقابل دانشگاه آزاد تن به شکست داد تا در گام بعدی با پیروزی 23 -6 مقابل هیات کاراته گیلان در مجموع 39 امتیازی شود و بر سکوی سوم قرار بگیرد.

مناطق نفت خیز جنوب نیز پس از شکست مقابل ابومسلم و دانشگاه در آخرین مبارزه 26 – 3 تیم شهید ستاری قرچک را مغلوب کرد تا با 42 امتیاز بالاتر از ابومسلم روی سکوی دوم بایستد.

در سایر هفته پایانی سوپرلیگ، مقاومت در غیاب امیر مهدی زاده، قهرمان جهان در سال 2012 برای اینکه جایگاه چهارم را از آن خود کند، ابتدا 24 – 4 برق هرمزگان را با شکست بدرقه کرد و در مبارزه بعدی نزدیکترین رقیب خود یعنی هیات کاراته آذربایجانشرقی را 20 بر 9 مغلوب کرد. مقاومت با این دو برد در نهایت با 27 امتیاز سوپرلیگ سال 91 را پشت سر گذاشت. هیات کاراته آذربایجانشرقی هم روز جمعه پیش از مبارزه با مقاومت، آوای رزم را 24 بر 4 شکست داد تا با 21 امتیاز حایز رتبه پنجم شود. در دیگر دیدار هفته پایانی سوپرلیگ آوای رزم 19 بر 8 تیم شهید ستاری قرچک را مغلوب کرد تا با 18 امتیاز به مقام ششم دست یابد.

براساس این گزارش، تیم های شهید ستاری قرچک، گیلان و برق هرمزگان هر کدام با 9 امتیاز به ترتیب در جای هفتم تا نهم سوپرلیگ ایستادند.
۷ بهمن ۱۳۹۱ ۱۰:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.