قدرت الله عظیمیان :بزودی درپارک های تهران کیوسک ویژه "جهت یابی" نصب می شود

قدرت الله عظیمیان :بزودی درپارک های تهران کیوسک  ویژه "جهت یابی" نصب می شود
رییس انجمن جهت یابی ضمن ابراز رضایت از برگزاری نخستین کارگاه اموزشی برای علاقه مندان گفت : تلاش ما در فازنخست این است که جهت یابی را به مردم و علاقه مندان آموزش بدهیم ، ضمن اینکه در ابعاد قهرمانی نیز در صددهستیم هم در عرصه داخلی و هم در عرصه رقابتهای مهم برون مرزی ، حرف های جدی بزنیم .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون قدرت الله عظیمیان اضافه کرد :  حرکت اصلی ما در کمیته آموزش ، طراحی" نظام آموزشی " بود تا بتوانیم در این آیتم دوره توجیهی عمومی و سپس دوره مقدماتی و دوره پیشرفته را به اجرا در آوریم . در این راستا ، مقرر کردیم تا در کنار این حرکت ، برای سازمانها و دستگاههای مرتبط مثل جنگلبانی - حفاظت محیط زیست – هلال احمر و امثالهم نیزدوره های اموزشی بگذاریم .وی افزود: شرکت کنندگان پس از گذراندن دوره های آموزشی ، در مسابقات مختلف شرکت می کنند و آنگاه بهترینها  در دوره های مختلف مربیگری حضور خواهند یافت تا بتوانیم از آنها در استانهای مختلف استفاد کنیم .عظیمیان اضافه کرد: البته حدود دو هزار مربی در حال حاضر درجهت یابی در سراسرکشور وجود دارند که باید بگونه ای سازماندهی کنیم تا بتوانند در مقوله آموزش فعال باشند. البته در نشست های مختلف با کارشناسان مجرب ، " برنامه تفصیلی دوره توجیهی جهت یابی " را تبیین کرده ایم که آخرین استانداردهای اموزش در  آن دیده شده و مدرسان بر اساس این برنامه ، اموزش لازم را تدریس خواهند کرد .در این راستا ، قوانین روز جهت یای نیز ترجمه شده و آیین نامه مربوطه به استانها ارسال شده است .

رییس انجمن جهت یابی در ادامه گفت : جهت یابی دردنیا بر چهارمحور " پیاده " – "دوچرخه سواری کوهستان" – " اسکی " و" معلولین" استوار است که در حال حاضر ما در فازنخست فعالیت خود" جهت یابی پیاده" را آموزش می دهیم  و سایر موارد نیز در آینده فعال خواهند شد.وی در خصوص نخستین کارگاه اموزشی جهت یابی در تهران گفت : این اولین حرکت ما بود که در آن 20 نفر از علاقه مندان بمدت 4 ساعت کلاس تئوری را درمجموعه ورزشی آزادی تهران گذراندند و 8 ساعت نیز در دو پارک لاله و ملت  دروس عملی را فرا گرفتند.من از این حرکت رضایت دارم و مطمئن هستم در استانها نیز با حضور علاقه مندان می توانیم ، جهت یابی را بسط  و گسترش دهیم و سپس با فراغ بال در اندیشه فازقهرمانی خواهیم بود.

عظیمیان با اشاره به نشست اخیر با " اقا میر " رییس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت : برای پرکردن اوقات فراغت مردم بویژه جوانان و هدفمند کردن این رشته برای خانواده ها در پارک های شهری و پارک های جنگلی ، طرحی ارایه دادیم که با استقبال ایشان مواجه  شد. قراراست در این راستا تفاهم نامه ای با شهرداری تهران امضا کنیم تا آنها بستر اجرایی را فراهم نمایند و ما مسائل فنی را به اجرا در آوریم .وی افزود: بزودی در هر پارک در تهران یک کیوسک ویژه جهت یابی نصب می شود تا برای آشنایی خانواده ها با جهت یابی اقدامات مختلف از جمله ارایه نقشه به آنان صورت گیرد .عظیمیان همچنین گفت که 13 استان در فاز نخست درجهت یابی فعال می شوند و سپس سایر استانها نیز در این رشته جالب فعال خواهند شد . ضمن اینکه در اوایل سال آینده نخستین دوره مسابقات کشوری را برگزار می کنیم تا رفته رفته راه را برای حضور در مسابقات مهم برون مرزی باز کنیم .

۲ بهمن ۱۳۹۱ ۱۰:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.